یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-02

تبلیغات
کد خبر: 483 |
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰ |
16 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس حجت‌الاسلام و المسلمین ولی عادلی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد اظهار داشت : وقف یک احسان ماندگار است و یک امر خداپسندانه و عام المنفعه محسوب می شود . […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس حجت‌الاسلام و المسلمین ولی عادلی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد اظهار داشت : وقف یک احسان ماندگار است و یک امر خداپسندانه و عام المنفعه محسوب می شود .

وی با بیان این مطلب که هفته ی وقف فرصت مغتنمی برای پاسداشت این صدقه جاریه است گفت : در هفته وقف سالجاری در راستای ترویج این سنت حسنه و معرفی خادمان و تشویق مردم برای مبادرت به عمل خداپسندانه وقف، برنامه‌های متنوعی برگزارخواهد شد .

وی افزود: یکی از برنامه های مهمی که در هفته وقف اجرا خواهد شد همایش بزرگ وقف و رسانه با هدف گسترش فرهنگ وقف از دیدگاه رسانه ها و تجلیل و تقدیر از فعالان رسانه‌ای در حوزه ی وقف است .

وی تاکید کرد: این همایش تخصصی در روز سه شنبه 25 آذر ماه با حضور فرهیختگان ، هنرمندان و اصحاب هنر و رسانه در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء رشت برپا می شود .

حجت‌الاسلام و المسلمین عادلی همچنین از دیگر برنامه های هفته وقف از برپایی خیمه‌های معرفت در هفته وقف و برگزاری نشست‌های تخصصی با فضلا و اندیشمندان در زمینه وقف عنوان کرد و اذعان داشت : تجلیل از ائمه جمعه و جماعات بقاع متبرکه ، مبلغین و روحانیون ، مراسم غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه به مناسبت آغاز ربیع الاول، برگزاری مراسم انس با قرآن کریم، زنگ انشا و نواختن زنگ وقف در مدارس از سایر برنامه‌های این هفته خواهد بود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در زمینه ی فعالیت های عمرانی این اداره گفت :اتمام شبستان حرم مطهر خواهر امام (س) رشت به یک میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که مقرر شده مبلغ 500 میلیون تومان از محل نذورات و خیرین هزینه شود و 500 میلیون تومان نیز با تعاملی که با استانداری گیلان صورت گرفته است ازسوی استاندارمحترم گیلان به این مهم اختصاص داده شود .

وی اضافه کرد: عملیات ساختمانی امامزاده اسحاق (ع) شفت از پیشرفت فیزکی 25 درصد برخوردار است و همچنین طرح مطالعاتی یک پارکینگ طبقاتی در امامزاده ابراهیم (ع) شفت با احتساب و پیش بینی طغیان احتمالی رودخانه در حال انجام است که در این پروژه امکانات رفاهی شامل رستوران ، بخش تجاری و تفریحی نیز دیده شده است .

وی ادامه داد: کلنگ زنی پروژه های “پور رجب علی” در آستانه اشرفیه وپروژه شش واحدی در رشت نیز از سایر پروژه های عمرانی در هفته وقف استان است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین با اشاره به اینکه 11 هزار و 180 نفر سهمیه برای مسابقات حفظ قرآن کریم برای استان گیلان در نظر گرفته شده است، گفت: خوشبختانه با استقبال خوب علاقمندان به مباحث قرآنی ، این سهمیه استان تحقق یافته است . وی خاطر نشان کرد : مسابقات استانی تربیت حاقظان قرآنی در نهم دی ماه سالجاری در محل مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار خواهد شد .

وی تصریح کرد : برگزاری همایش یاوران وقف که در آن از متولیان، خادمان، خیران و واقفان تجلیل می‌شود، نیز از دیگر برنامه های هفته وقف در گیلان است .

انتهای پیام/083451

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید