شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 6449 |
تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ |
169 بازدید
5
3
ارسال به دوستان
پ

هیات تحریریه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس میهمان ویژه ای را در جمع خود پذیرا شد . مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده ی مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید : بسم الله الرحمن الرحیم . ایام شهادت امیر […]

هیات تحریریه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس میهمان ویژه ای را در جمع خود پذیرا شد . مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده ی مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویژه به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند که در ادامه می خوانید :

بسم الله الرحمن الرحیم . ایام شهادت امیر مومنان (ع) را تسلیت عرض می کنم . از   مدیرمسئول و هیات تحریریه پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس که در عرصه ی اطلاع رسانی تلاش ویژه ای را به خرج می دهند تشکرمی کنم . دومین باری است که در جمع شما هستم و امیدوارم که در جهت انعکاس اخبار دقیق به مردم موفق باشید .

رشت پرس : پیام شما به مناسبت فرا رسیدن روز قدس برای مردم گیلان چیست ؟

روز قدس و حضور مردم در خیابانها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین ، پیامدی هم در داخل کشور و هم بیرون از مرزهای کشورمان دارد .

سالها از پیام تاریخی امام (ره) برای برپایی و گرامیداشت روز قدس گذشته اما روز قدس جزیی از اعتقادات مردم شده است . همانگونه که مردم ما بر طبق دین روزه را از واجبات می دانند مستحبات مربوط به دین را نیز به طور تمام و کمال انجام می دهند . و روز قدس را نیز جزیی از عبادات ماه رمضان می دانند و در راهپیمایی شرکت می کنند . حضور ملت ما در سرما و گرما در این راهپیمایی پیام استقامت و پایداری و حضور در صحنه را به جهانیان می دهد . این حضور همچنین پیامی نیز برای تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران دارد تا آنان بتوانند مذاکرات سنگین و حساس و فشرده را بر طبق دفاع از منافع کشور پیش ببرند . 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و مردم همچنان در پای نظام ایستاده اند و هر جا که نیاز به حضور در تظاهرات و یا پاسخ به تهدید ها باشد به میدان می آیند.

رشت پرس : آخرین اطلاعاتی که در زمینه ی مفاد توافق تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران دارید چیست ؟

سخنانی که بیگانگان و قدرت های جهانی در زمینه ی مذاکرات هسته ای بیان می کننذ بر می گردد به بیانیه ی لوزان و شاید در آنجا تیم مذاکره کننده ی ما چند اشتباه انجام داد و آنان نیز همان بیانیه را می خواهند مد نظر قرار دهند .

در داخل کشور هم نقد ها یی که صورت گرفت در زمینه ی نوع نگارش آن بیانیه بود که بیشتر جنبه ی مطبوعاتی بود وامضا شده نبود ، باید دقت لازم صورت می گرفت . دنیا هم تاکید دارد که همان مقوله را اجرایی کند . بزرگترین اختلافات ما در مذاکره در تغییر و توسعه است ، موارد مورد اختلاف یکی بازرسی از مراکز نظامی و دیگری بازجویی و پرسش از دانشمندان هسته ای کشور است .

این موضوعات اصلی ترین مباحث است که هنوز صحبت نشده و بقیه سخنان حاشیه است . اینکه در فردو و نطنز چند سانتریفیوژ داشته باشیم آنچنان در سرنوشت مذاکرات تاثیری ندارد و یا اینکه فرآیند تولید در سیستم آب سنگین اراک تغییر کند مد نظر ما نیست . بلکه مهم این است که کشور ما بتواند به دانش روز هسته ای برسد و بتوانیم از آخرین یافته ها و دستاورد های دانشمندان هسته ای کشور بهره گیری کنیم . اما دنیا علاقه مند است که این بحث ها در کشور تعطیل شود .

بحث غنی سازی و نوع سانتریفیوژهایی که داریم شاید بیشترین اختلافات در مذاکره باشد و تا امروز نیز حل نشده است . تیم مذاکره چند اشتباه را انجام دادند و آن فکت شیتی که خواسته شد از تیم مذاکره کننده که منتشر کنند و انجام نشد شاید بسیاری از این نکات در مذاکره را مشخص می کرد . در حال حاضر مذاکرات در مرحله ی حساسی قرار دارد و ممکن است حتی یک واو در متن مذاکرات سرنوشت یک کشور را بر باد دهد .

کشور ما باید توافق خوبی را در جهت منافع خود داشته باشد . مقام معظم رهبری صحبتی داشتند در این خصوص که ما ملزم نیستیم که در این مرحله مذاکرات را پایان بخشیم وهر جا که به نفع کشور نباشد می توان مذاکرات را متوقف کرد . قدرت های دنیا فشار زیادی را اعمال می کنند که این مذاکرات پایان یابد و به عقیده ی بنده نباید به توافقی برسیم که نسل های بعدی ما را مورد سرزنش قرار دهند و به مانند معاهداتی باشد که پیشینیان صورت دادند و الان از آن معاهدات به توافقات تلخ برای ایران یاد می کنیم . ملت ما نیز خواهان استقلال و عزت کشور هستند و باید از شرف و عزت کشور دفاع کنیم .

رشت پرس : جنابعالی گله مندی داشتید در خصوص عدم پیگیری مشکلات مسکن مهر توسط مدیران استانی ، ارزیابی شما از حضور معاون وزیر تعاون در مسکن مهر برای حل معضلات چیست ؟

پروژه مسکن مهر یکی از پروژه های مهم در کشور بود که با هدف ساخت مسکن ارزان برای طبقات محروم جامعه صورت گرفت . در استان گیلان نیز ساخت بیش از 18 هزار مسکن پیش بینی شد . مشکلی که همواره وجود دارد این است که زمانی که ما نمی توانیم کاری را انجام دهیم دیگران را محکوم می کنیم . روزی که آقای کلانتری در مسکن مهر رشت حضور یافتند دولت قبلی را در خصوص معضلات مسکن مهر متهم کردند و بنده چون ایشان میهمان ما در استان بودند در آنجا پاسخ صحبت های ایشان را ندادم .

ما نیز به سیستم اقتصادی دولت گذشته و برخی از سیاست های آن به شدت منتقد هستیم این امر را می توانید در نطق های بنده را نیز در مجلس هشتم به عینه ببینید و حملات شدیدی را نیز به دولت احمدی نژاد داشته ام . اما اعتقاد دارم که برخی از فعالیت های دولت گذشته فعالیت های خوبی بوده است .

در دولت قبل مقرر شده بود که مالیات بر ارزش افزوده و سود مشارکت در مسکن مهر از مردم گرفته نشود و عوارض شهرداری نیز بخشوده شد .

در دولت جدید تمامی این ارقام برای کسانی که در مسکن مهر مستقر شده اند و بسیاری از آنها برای تهیه یک میلیون تومان با مشکل مواجه هستند ، محاسبه شده و رقم بسیار بالایی می شود . متاسفانه اراده ی حل این مشکلات در استان گیلان وجود ندارد و نمایندگان استان نیز حل این معضلات را از وزرای راه و شهرسازی و کار و رفاه اجتماعی جویا شدند . هر دو وزیر در چند مرحله معاونین خود را برای بررسی به استان گیلان اعزام کردند .

وزارت راه و شهرسازی کمک هایی را به شهرداری در زمینه ی تهیه ی 3000 تن قیر برای آسفالت مسکن مهر انجام داد .

متاسفانه در بخش تعاون در استان ضعف های شدید مدیریتی داریم که باعث شده تا سو استفاده های فراوانی صورت گیرد . برخی از افراد چهار ، پنج میلیون از پول مردم حقوق می گیرند و کاری برای آنان انجام نمی دهند . در برخی از موارد ، تعاونی ها واحد هایی را که احداث و تکمیل شده نگه می دارند تا قیمت بالاتر روند و آنان بتوانند از مردم پول بیشتری بگیرند . بنده نامه ای را به سازمان بازرسی نوشتم و درخواست کردم تا پیگیری هایی در این زمینه انجام شود البته برخی از تعاونی ها فعالیت های خوبی را انجام می دهند اما یکسری سوء استفاده در بعضی تعاونی ها و زورگویی هایی که برای مردم اعمال می کنند وجود دارد .

آقای کلانتری نیز تعهداتی در زمینه ی حل مشکلات تعاونی ها دادند و وزیر محترم ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز تعهد دادند که این مشکلات مرتفع شود و اگر این معضلات حل نگردد ، سوالاتی را از وزیر در مجلس طرح خواهیم کرد . اعتقاد دارم که دفاع از مردم و 18 هزار خانواری که ساکن در مسکن مهر خواهند بود جز وظایف ماست و در این خصوص نیز به استاندار گیلان و مدیران مرتبط تاکیداتی داشته ایم . چون مردم خیلی ناراحت و عصبی هستند و اگر این مشکلات حل نشود نارضایتی از همه را بدنبال خواهد داشت . استاندار گیلان نیز تعهد کردند که جلسه ای را با حضور نمایندگان تعاونی ها و مردم برگزار کنند تا برای حل معضلات مسکن مهر چاره ای اندیشیده شود .

رشت پرس : مدیران و مسوولین استان اذعان می دارند که رشد اقتصادی و شرایط اشتغال در استان بهبود یافته است ، نظر شما در این زمینه چیست ؟

بنده تشکر می کنم از مسوولینی که در تلاش هستند چون بحث اشتغال یکی از بحث های جدی مردم ماست . نمایندگان بارها زمانی که در استانداری آماری در خصوص بالا رفتن رتبه ی گیلان در اشتغالزایی مطرح می شود از مدیران خواستند که آمار را به عینه به ما نشان دهند . مثلا در شهرستان رشت چه فرصت های شغلی ایجاد شده است ؟ تا کنون کسی پاسخگوی این درخواست ما نبوده است . در بخش های مختلف جهاد کشاورزی ، برق منطقه ای ، صنایع ، شاهد اخراج نیروها و کارگران هستیم . اگر اشتغالزایی را با خوشبینانه ترین حالت در نقطه سر به سر ببنیم باز هم رشد آن منفی است . آماری که ارایه می شود در حد به به و چه چه کردن و تبریک به یکدیگر است . واقعیت ملموس است . آقای روحانی در پاسخ به خبرنگاری که از ایشان پرسید کاهش تورم را در سفره یا جیب مردم ببینیم ، پاسخی نداشتند .کاهش بیکاری را باید در زندگی مردم ببنیم .نمایندگان مجلس در ارتباط تنگاتنگ با مردم هستند و این آمارها درست نیست . نامه ای برای مرکز پژوهش ها نوشتم که آماری به ما ارایه کنند ولی تا کنون آمار دقیقی ارایه نشده است .

رشت پرس : ارزیابی شما در خصوص فضای حاکم مدیریتی بر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و فعالیت های اعتراض آمیز اخیر چیست ؟

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت یکی از بزرگترین دانشگاههای مرکز استان است . آقای دکتر امیر تیموری ریاست محترم دانشگاه و همکاران ایشان در تلاش هستند تا دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان ارتقاء بخشند و تعداد رشته های کارشناسی ارشد و دکترا را در واحد ها گسترش دهند تا داوطلبان گیلانی برای تحصیل در حوزه ی تحصیلات تکمیلی ناگزیر نباشند که به شهر های دیگرکشور بروند . در زمینه ی ایجاد رشته های علوم پزشکی نیز فعالیت های خوبی صورت گرفته است . با توجه به اینکه ساختار دانشگاه آزاد تغییر کرده است و شرایط منطقه ای حذف شد و تجمیع صورت گرفت ، آقای امیر تیموری رییس دانشگاههای آزاد کل استان گیلان است و جا دارد که از آقای میرزاده در خصوص تغییر ساختار دانشگاه آزاد تشکر کنم که موجبات رفاه برای دانشجویان را نیز فراهم کرده است . معتقد هستم که آقای امیر تیموری نیز تیم کاری خود را با بهره گیری از نیروهای متخصص و توانمند سریعتر تکمیل نمایند تا بتوان شرایط خوبی را در این فضا ایجاد کرد . بحث هایی نیز که مطرح شد در مورد تشکل های دانشجویی و صنفی و بسیج دانشجویی مورد خاصی نبوده و با تعامل و همکاری قابل حل است .

رشت پرس : پرونده های تحقیق و تفحص از نهادها به چه نقطه ای رسیده است ؟

چند پرونده ی تحقیق و تفحص در حوزه ی آموزشی کشور داریم . یکی از این پرونده ها در زمینه ی دانشگاه آزاد اسلامی بود که تحقیق و تفحص سنگینی بود و حدود سه سال طول کشید و بنده در کمیته مالی آن مسوولیت داشتم و این تحقیق و تفحص در بخشهای آموزشی و فرهنگی نیز تکمیل شد . رییس وقت دانشگاه آزاد اسلامی دکتر جاسبی و دکتر میرزاده در کمیسیون حضور یافتند و دفاعیات آنان استماع شد . برخی از موارد در کمیسیون حذف شد مثلا زمین های هادوی یک مساله مهم در رانت دانشگاه آزاد بود که با تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفت مشخص شد که دانشگاه آزاد از حق و حقوق و منافع دانشگاه در این زمینه دفاع کرده است .

گزارشی نهایتا تهیه شد و در صحن علنی مجلس خوانده و به قوه ی قضاییه ارجاع داده شد که در حال طی شدن روند قانونی خود است .

تحقیق و تفحص دیگری در خصوص صندوق ذخیره ی فرهنگیان در دست انجام است که بسیار سنگین است ویک فساد بزرگ اقتصادی را در این مبحث مشخص می کند . این صندوق در حدود سه هزار میلیارد تومان منابع مالی و سه هزار میلیارد تومان اموال دارد که همه ی این مبالغ از 5 درصد حق و حقوق فرهنگیان است ، فرهنگیانی که اینقدر تحت فشاراقتصادی هستند و انتظار ما این بود که در این خصوص دقت شود و بنده در استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز مطرح کردم . افرادی وجود داشتند که در صندوق 300 میلیون تومان در یکسال پاداش گرفته اند و میانگین حقوق آنها بالای 10 میلیون تومان است و این صندوق به صورت فامیلی اداره می شود چه در زمان آقای حاجی و تا امروز سیطره ای روی این صندوق است و معتقد هستم که این تحقیق و تفحص کمکی را به فرهنگیان می کند ، حتی در استان ها نیز این فساد را می بینیم .

تحقیق و تفحصی نیز از دانشگاه فرهنگیان در حال انجام است در زمینه ی نوع اساتیدی که فعالیت می کنند .

تحقیق و تفحصی در دانشگاه گیلان در حال انجام است که پس از حصول نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید . تخلفات زیادی در این دانشگاه صورت گرفته است در بخش هیات علمی 50 درصد از هیات علمی این دانشگاه غیربومی و غیر گیلانی هستند در حالیکه ما در استان افراد بومی و متخصص زیادی داریم که نتوانسته اند در دانشگاه گیلان جذب شوند و به استانهای دیگر رفتند . اکثریت مدیران گروهها غیر بومی اند و اجازه ورود افراد بومی را به گروه آموزشی نمی دهند . تخلفات در بورسیه ها نیز در حال پیگیری است . این تخلفات به صورت سوال از وزیر علوم و تحقیق و تفحص در مجلس در حال پیگیری است .

تحقیق و تفحص در سازمان چای نیز انجام خواهد شد . موضوع چای نیز سرنوشت پیچیده ای یافته است . باند مافیای چای در همه جا نفوذ دارند و نمی گذارند که طعم خوش چای توسط کشاورزان و مردم چشیده شود . 110 هزار تن در سال مصرف چای در کشور است کل تولید چای در کشور به 20 هزار تن نمی رسد . سیر بسیار پیجیده ای ایجاد شده هم مدیران اسبق این سازمان تا به امروز و هم کارخانجات و در این چرخه دولت ها را نیز با خود می چرخانند .

همه ساله اعتباری بیش از 60 میلیارد تومان برای محصول چای از منابع دولت اختصاص می یابد و همچنان کشاورزان ناراضی هستند و این قضیه در بحران به سر می برد . اعتقاد دارم که نمی خواهند که مساله چای حل شود .

800 هزار تن در سال برنج در کشور تولید می شود بدون اینکه هیچ یارانه ی دولتی به کشاورز پرداخته شود اما در خصوص چای ما نتوانسته ایم تا کنون کاری انجام دهیم . واردات چای با حجم بالا صورت می گیرد و هر مدیری که سر کار بیاید حذف می شود و همچنان این چرخه ادامه دارد ، باید حرکت انقلابی در این زمینه انجام گیرد .

رشت پرس : ارزیابی شما درخصوص تنش های بوجود آمده در استان و صحبت هایی که از سوی برخی از نمایندگان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مطرح می شود چیست ؟

هر کدام از افرادی که در این نظام فعالیت می کنند چه نمایندگان و چه مدیران دستگاههای اجرایی باید تابع قانون باشند و حریم یکدیگر را حفظ کنند و هر فردی که حرمت شکنی کند مطمئن باشد که آتشی که به پا کرده است دامن وی را نیز خواهد گرفت .

جرقه ی این صحبت ها در جلسه ای زده شد که برخی از عناوین و القاب نظیر قوم مغول استفاده گردید و افرادی که در آن جلسه حضور داشتند و دولت قبل نیز بر سر کار بودند به نظر من باید جلسه را به نشانه اعتراض به هویت خود ترک می کردند . تکذیبیه ای بعد از این جریانات نیز صادر نشد و حق فعالان سیاسی هم این است که نقد کنند . اگر منِ نماینده تعرضی را صورت دهم باید نقد آن را نیز بپذیرم . بعد از اینکه بعضی ها نقد کردند که اینطور نبوده و دولت ها می آیند و می روند ، نامه ای از همکاری به شورای هماهنگی تبلیغات داده شد که آن نامه هم شرایطی داشت و در آن نامه فتنه به عنوان یک جریان کهنه قلمداد شده بود و این در حالی است که هر اتفاقی که در کشور از اول انقلاب تا کنون رخ داده نظیر جریان منافقین ، چریک های فدایی ، 18 تیر ، فتنه 88 و … نکات و درسی است برای ما که گریزی به این اتفاقات بزنیم تا از انحراف جلوگیری کنیم .

اگر کسی بیاید و خط قرمزی بر روی این مسایل و پیامد ها بکشد باید در رفتار خود تجدید نظر کند و بنده فکر می کنم که آقای اشجری و هر کدام از دوستان که سوابقی در این نظام دارند نقاط ضعفی نیز در آنها مشاهده می شود ولی روی هم رفته فعالیت های مثبت و سوابق کاری آنها در طول سالها پس از پیروزی انقلاب نشان داده است که این عزیزان چه کارهایی را انجام داده اند . برخی از افراد نیز باید به سوابق خود مراجعه کنند و بعد قضاوت نمایند . به هر طریق باید فضای استان را از تنش ها دور نگه داریم و در سایه ی یک فضای سالم می توانیم یکدیگر را نقد کنیم و از تخریب هم باید بپرهیزیم .

رشت پرس : مصاحبه ای را با یکی از خبرنگاران شبکه های بیگانه انجام دادید لطفا در این خصوص توضیح دهید و اینکه آیا هدف جنابعالی در این مصاحبه حاصل شد؟

در ابتدا باید عرض کنم که این خبرنگار خود را معرفی نکرد و بخشی از صحبت های بنده نیز که در زمینه ی نظام سلطه بود پخش نشد . اعتقاد من بر این است که نمایندگان باید از مواضع شفافی برخوردار باشند و دوگانگی در مواضع نمایندگان ، دیگران را دچار تناقض می کند . گاهی می بینید که بنده یک فرد هستم و در جایی نماینده ی جریانی هستم که مردم به خاطر مواضع آن جریان رای داده اند .

یکی از اشکالات موجود این است که برخی مواضع چندگانه به خود می گیرند . من تلاش کردم که اعتقادات خودم را به آن خبرنگار بگویم . شاید بعضی ها بگویند که برخی از پاسخ ها باعث کاهش آرا خواهد شد اما من فکر می کنم که تمامی این فرآیند ها دست خداست . اگر خداوند بخواهد به انسان عزت دهد عزت خواهد داد .

من سعی کردم از مواضع خود ، که در طول بیش از 30 سال در حوزه ی سیاست کسب کرده ام بیان کنم و معتقدم که خبرنگاران نیز باید درنوع انعکاس خبر صادق باشند و اینگونه می توانند در دل مردم جای بگیرند و به مخاطبین آنان نیز افزوده خواهد شد .

رشت پرس : پیش بینی شما از آرایش سیاسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت چیست ؟

در بحث سیاسی کلی نظام شاید مذاکرات یکی از نکاتی است که در انتخابات تاثیر گذار است و امیدواریم که تیم مذاکره کننده بتواند به شرایط مطلوبی در جهت منافع و اهداف نظام دست یابد .

بحث دیگر دولت است که به شدت در انتخابات ورود کرده است و ستادهایی نیز تشکیل داده است .

بنده اخیرا هشداری دادم در خصوص اینکه پول بیت المال را به انتخابات گره نزنید . اینکه برخی از افراد را در بعضی از جایگاههای اقتصادی قرار می دهند که بتوانند از منابع دولتی برای انتخابات بهره گیری کنند از دستگاههای نظارتی نظیر دیوان محاسبات خواسته شده که پیگیری کنند . مردم نماینده ای را می خواهند که وکیل ملت باشد نه وکیل دولت .

مردم به دنبال پیگیری مطالبات خود از دولت هستند . وظیفه ی نمایندگان این است که این مطالبات را پیگیری کنند . استاندار گیلان آقای نجفی فرد بدی نیست ولی نقاط ضعفی دارد . بنده پیگیر مشکلات مسکن مهر ، معضلات آموزشی استان و… هستم و وظیفه ی خود می دانم که در جلسات نقد ها را بیان کنم . مردم دنبال حقایق هستند . برخی از افراد که در مقاطع به انقلاب ضربه زدند از آنها دوری می جویند . ما احزابی نداریم ، احزابی در داخل منازل و هیات ها در هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد و فعالیت هایی می کنند . در مورد استانی شدن انتخابات ، شورای نگهبان ایرادات اساسی گرفته است و تا هفته های آینده استانی بودن یا نبودن انتخابات مشخص می شود . اگر انتخابات استانی شود سرنوشت انتخابات چیز دیگری خواهد شد .

به نظر من این حق اصلاح طلبان که در انتخابات حضور یابند البته اصلاح طلبانی که ساختار شکن نبوده اند و به ملت ضربه نزدند .

جناح اصولگرا در حال رسیدن به یک انسجام حداکثری در استان و کشور هستند و به عقیده ی من مجلس دهم مجلسی است که در خدمت نظام و انقلاب و ولایت است .

رشت پرس : آیا ائتلافی در جمع اصولگرایان درشهرستان رشت صورت می گیرد ؟

اصولگرایان ناچار هستند که به یک ائتلاف برسند . اشتباهی که اصلاح طلبان در فتنه ی 88 مرتکب شدند و به قعر چاهی رفتند که بیرون آمدن از آن سخت شد ولی برگشت آنها با مواضعی که در پیش می گیرند ممکن خواهد شد .

تجمیع کلی اصولگرایان در زمینه ی سه کاندیدای شهرستان رشت و 13 کاندیدای استان صورت خواهد گرفت ، شاید افرادی در حاشیه فعالیت کنند و برخی نیز خود را با تجمیع تطبیق ندهند اما این ائتلاف صورت می پذیرد .

رشت پرس : شعارهای شما در انتخابات آتی مجلس چه خواهد بود ؟

بنده در دو ماه پیش اعلام کردم که در انتخابات آتی حضور خواهم یافت . اینجانب همواره با مردم صادق بوده ام . پر رنگ ترین شعار من نیز همان صداقت با مردم خواهد بود .

رشت پرس : فکر می کنید چند درصد از چالش هایی که در شهرستان رشت وجود داشته در دوران نمایندگی جنابعالی مرتفع شده است ؟

از مجلس هشتم تا کنون چند مشکل در استان داریم . یکی اینکه نتوانستیم از توانمندی نیروها بهره گیری کنیم و همگرایی ایجاد نماییم . دوم اینکه سهم منابع استانی را نتوانستیم آنگونه که شایسته است از دولت دریافت کنیم و این امر همچنان بزرگترین ضربه را به گیلان می زند . شاید این موضوع باید توسط شورای برنامه ریزی استان حل شود . ضربه ی دیگری نیز که برپیکره ی شهر رشت وارد شد جریان تخلف شورای اسلامی شهر رشت بود که آن نیز مشکلاتی را ایجاد کرد .

رشت پرس : تعاملات بین شورای شهر و شهرداری رشت را چگونه می بینید ؟

آقای ثابت قدم نیروی جوان و تحصیل کرده ای هستند که اهل همین استان می باشند و دیدگاههای روشن و خوبی در توسعه دارد . ولی به آقای ثابت قدم سفارش کرده ایم که از روش هایی استفاده نکند که اختلافات در شورا زیاد شود . شورا بازوی مشورتی شهردار است و اگر اختلافی بین این دو ایجاد شود ضربه ای بر شهر و مردم خواهد بود.

بنده جز هیات نظارت انتخابات شورا بودم وبارها و بارها رای ها بازشماری شد تا رای صحیح مردم لحاظ شود . به نظر من مجموعه ی تخصصی انتخاب شد که تجربه اجرایی نداشتند . بزرگترین اشتباه شورا این بود که شهرداری را آوردند که بعد از یکسال عزلش کردند و بیشترین ضربه به شورا بود که زمان را از دست دادند . در حال حاضر نیز سخنانی بین شورا و شهردار رد و بدل می شوم که من بارها عنوان کردم دیگر مردم فرصت نخواهند داد که شورا پا پیچ شهردار شود . باید همدلی و همگرایی برقرار شود .

در این دوسالی که از عمر شورا گذشته است باید مجموعه ی شورای شهر باید به این بلوغ سیاسی برسند که دو سال باقیمانده همدیگر را تحمل کنند چون اگر خطایی رخ دهد مردم ، نمایندگان و دستگاههای نظارتی آنها را رها نخواهند کرد .

رشت پرس : آیا افرادی که در حوزه ی رشت سمتی دارند در صورت کاندیدا شدن در حوزه ی انتخابیه غیر از این شهرستان ، لزومی به استعفای آنان از سمت شان نیست ؟

قانونی در زمینه ی استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس در هر جای استان از سمت خود تصویب شده اما هنوز ابلاغ نشده است . و راه گریزی به این طریق برای کسانی است که از جای دیگری کاندیدا شوند .

رشت پرس : نظر جنابعالی در خصوص کسب رای اعتماد دوباره وزیر آموزش و پرورش پس از استیضاح چیست ؟

بحث استیضاح آقای فانی بمانند استیضاح وزیر علوم یک بحث جدی بود و استیضاح کنندگان نامه ای را هفت ماه قبل امضا کرده بودند که من دو هفته مانده به استیضاح این نامه را امضا کردم و شخصا جلسه را بر عهده گرفتم . جلسه ای با آقای لاریجانی در این زمینه داشتیم و من نیز در آنجا صحبت هایی داشتم . تحلیل هایی بود که بیش از 80 درصد مجلس به استیضاح و عزل وزیر رای دهند . باندهایی به راه افتاد که استیضاح را از کار بیاندازد و اولین فرد خود آقای ابوترابی بود . زمانی که ایشان اعلام وصول دادند بعد آمدند و اظهار پشیمانی کردند و این پتکی بود که بر سر استیضاح زده شد . دومین فرد نیز آقای حداد عادل بودن که بنده زیاد افشاگری نمی کنم . بحث سوم هم آقای مظفر بودند که با داد و ستد هایی که داشتند پتک سوم را به استیضاح وارد کردند .

آقای روحانی نیز در جلسه ای با لحن آرام خواستند که مجلس به وزیر ایشان رای دهد .

جلسه ی غیر علنی گذاشته شد با حضور آقای نوبخت و وزیر آموزش و پرورش که در حقیقیت در زمینه تشکیل جلسه ی غیر علنی مجلس مرتکب خلاف شد . در آن جلسه سه نفر از نمایندگان که بنده نیز یکی از آنها بودم سوالاتی را از وزیر مطرح کردیم و آقایان نوبخت و فانی تعهد به اصلاح امور کردند . در روز استیضاح بیش از ده وزیر و معاونین ریاست جمهوری و مدیران سازمانهای دولتی در جلسه حضور یافتند و وعده های زیادی در آنجا به نمایندگان دادند و نهایتا استیضاح را از کار انداختند .

مجلس به داد فرهنگیان نرسید و به مطالبات آنان نه گفت حالا باید پاسخگوی مسایل باشد . بزرگترین کمک آقای فانی به فرهنگیان این است که استعفا دهد یا اینکه دولت ایشان را عزل کند . چون در مهرماه با هجمه ی سنگینی از مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان و حق التدرس ها مواجه خواهیم شد و بیش از 3000 میلیارد تومان فرهنگیان مطالبه دارند . وعده ای که دولت برای پرداخت داده است 1250 میلیارد تومان است که این وعده توخالی است .

فرهنگیان در یک پروسه ی سختی به سر می برند ، 80 درصد از فرهنگیان خواهان استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند برخی به مدیران کل متصل هستند و عنوان می کنند که مجلس باید مشکل فرهنگیان را حل کند . آنان خود می دانند که مجلس در بودجه ی سال 94 ، بیش از پنج هزار میلیارد تومان احکام برای آموزش و پرورش تصویب شده است ولی اعتقاد داریم که حتی یک ریال از آن بودجه را وزیر نمی تواند بگیرد . وزیر نمی تواند دولت را تحت تاثیر خود قرار دهد و منابعی که تصویب شده را اخذ نمایند . این نا امیدی را کسانی که موافق استیضاح بودند اعتقاد داشتند که نمیشود کاری کرد . اما من می گویم که نباید به یک بن بست در زمینه ی آموزشی در کشور برسیم .

باید وزیری بر روی کار بیاید که بتواند این مطالبات را دریافت کند . شاید برخی از افراد من را متهم کنند اما بنده مدیر کل آموزش و پرورش استان را یک آدم بی عرضه در عرصه ی آموزش و پرورش استان می دانم که هیچ کاری برای آموزش و پرورش انجام نمی دهند . برخی از تخلفاتی که در آموزش و پرورش صورت می گیرد را به فرهنگیان خواهم گفت .از دیوان محاسبات نیز خواسته ام که پیگیری نماید . من خود را مدافع فرهنگیان کشور می دانم و نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس هستم و حق فرهنگیان این استان است که من را پیگیر بدانند و پس از این نیز سوال ، تحقیق و تفحص همه امور فرهنگیان را تا زمان اصلاح و مرتفع شدن مشکلاتشان انجام خواهم داد .

رشت پرس : علت پس گرفتن امضای جنابعالی در استیضاح وزیر جهاد کشاورزی چه بود ؟

سوالی مطرح کرده بودم در خصوص منحل کردن شرکت ابریشم ایران که خیانتی شد به گیلان و چندین جلسه گذاشته شد که نهایتا وزیر قول دادند که ساختار نوغانداری و بودجه آن باز گردانده خواهد شد . در زمینه ی خشکسالی در گیلان نیز آقای آقایی از طرف وزیر به گیلان فرستاده شدند که وعده ها امیدوار کننده نیست و من سوال خود را از وزیر جهاد کشاورزی مطرح خواهم کرد . هزار میلیارد تومان به صندوق حمایت از محصولات کشاورزی در سالجاری اعتبار داده شده است و باید کشاورزان حمایت شود .

آسیب کشاورزی در زمان خوشه بندی محصول مشخص می شود و از استاندار و مدیران محترم می خواهم که نگویند این آسیب نیم درصد و یک درصد بوده است .

و اما سخن پایانی شما …

از پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس تشکر می کنم . مردم ما تشنه ی اطلاعات صحیح هستند و اگر اطلاعات نرسد شایعات جایگزین خواهد شد و مسوولین نیز باید از رسانه ها در جهت رشد و شکوفایی آنان حمایت کنند .

انتهای پیام/083458

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 5
    1. نویسنده :سید

      «تحقیق و تفحص در سازمان چای نیز انجام خواهد شد .»
      گویا ایشان خواب تشریف دارند.تحقیق و تفحص انجام شده و قرائت هم شد.

      درمورد مصاحبه با مسیح علین/زاد هم کوچکی نژاد کاملا دروغ می گوید.مسیح خودش را معرفی کرد و حتی گت که این مصاحبه در شبکه های ماهواره ای پخش خواهد شد اما از انجایی که ایشان ساده لوح هستند و بینش سیاسی ندارند به …..افتادند و گفتند اشکالی ندارد.خصوصیات خبرنکار باهوشی مثل علینزاد این است که با افراد ساده لوح و …سواد مصاحبه می کند

    1. نویسنده :فرهنگی

      خیلی مردی برو رو در رو با مدیر کل آموزش و پرورش بحث تخصصی انجام بدید معلوم شه کی بی عرضه هست.آخه عالم و آدم می دونن تو چرا داری ……8 سال نماینده موندی چرا برای فرهنگیان کاری نکردی؟

    1. نویسنده :معلم

      نزدیک انتخابات این اقا سنگ فرهنگیان به سینه میزنه جالبه؟

    1. نویسنده :شهروند

      درود بر نماینده صدیق ، پرتلاش و شجاع شهر ما
      سخنان و انتقادهایش همچو شمشیر بران و کوبنده است.
      او وکیل ملت است نه وکیل دولت ….
      بعضی ها نان رو به نرخ روز می خورند.متاسفم برای افرادی که چشم خود را بر روی واقعیت ها می بندند.

    1. نویسنده :امین

      آفرین بر نماینده سخت کوش رشت
      تنها نماینده ای که به برای حفظ آبروی فرهنگیان تهمت ها را به جان خرید. کاش بعضی ها صداقت داشتند و به دلیل مسایل دنیوی این نماینده مردمی را نمی کوبیدند.
      پس کجا هستند فرهنگیانی که بخاطر کمبود حقوق و مزایای خودشون گله می کنند از نماینده خودتون دفاع کنید.