شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 45518 |
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ |
2463 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

همایش بزرگ تلاش گران عرصه کشاورزی روز شنبه ۵ اسفند ماه همزمان با روز نیمه شعبان و روز مهندس در رشت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس همایش بزرگ تلاش گران عرصه کشاورزی روز شنبه ۵ اسفند ماه همزمان با روز نیمه شعبان و روز مهندس در رشت برگزار شد . در این […]

همایش بزرگ تلاش گران عرصه کشاورزی روز شنبه ۵ اسفند ماه همزمان با روز نیمه شعبان و روز مهندس در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس همایش بزرگ تلاش گران عرصه کشاورزی روز شنبه ۵ اسفند ماه همزمان با روز نیمه شعبان و روز مهندس در رشت برگزار شد .

در این همایش جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز مهندس در جمع مردم گفت : امروز روز خانواده جهاد کشاورزی و افرادی که در بخش تولید ، حمایت از تولید در استان فعالیت می کنند است که استان گیلان به نام استان کشاورزی در کشور شناخته شده است و در مجلس شورای اسلامی یک فراکسیون تحت عنوان فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی داریم که مسئولیت این فراکسیون با خودم است که بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس در آن عضو هستند که این فراکسیون حدود ۲۰ کمیته مانند کمیته های خرما ، گندم ، برنج ، زیتون ، دانه های روغنی ، منابع طبیعی و آبزیان دارد و هر کدام از نمایندگان مجلس به تعداد ۲۰ نفر عضو یا مسئول این کمیته ها هستند که در این کمیته ها جلسات متعددی در خصوص بررسی مشکلات کشاورزی با فعالان اقتصادی در مجلس شورای اسلامی داشته ایم . جبار کوچکی نژاد در مورد فساد محصولات کشاورزی اظهار داشت : سالیان سال است که درگیر مافیای واردات بی رویه برنج هستیم که در طول این دوران تحقیقات زیادی انجام داده ام که متاسفانه تا امروز ، همین مافیا اجازه ندادند تحقیقات ما به ثمر برسد زیرا که مافیای برنج با قدرت در حال پیشبرد اهداف خود هستند که به زندگی کشاورزان شمال کشور آسیب جدی وارد کرده اند و این در حالی است که تحقیق و تفحص یک حق است و مردم گیلان و استان های شمالی در این حوزه صاحب حق هستند .

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد : طبق قانون ؛ هر کسی با تحقیق و تفحص ممانعت می کند باید مجازات شود چرا که مرتکب جرم شده است اما متاسفانه در حال حاضر ؛ نه مجلس و نه دولت هیچکدام ، با این افراد برخورد نکرده است .

کوچکی نژاد با تاکید بر شفافیت در ارزهای داده شده اظهار داشت : معتقدم دولت باید کمک کند تا فساد را که کام مردم استان های شمالی را تلخ کرده است ریشه یابی کنند .

نماینده مردم رشت با اشاره به وضعیت بد کشاورزان افزود : این گونه فسادها باعث می شود کشاورزان نسبت به تولید ناامید شده و ضعیف تر عمل کنند و کشور در صنعت کشاورزی به لحاظ اقتصادی نابود شود .

وی در ادامه تصریح کرد : در استان گیلان کشاورزان حدود ۸۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می کنند و این نشان می دهد که نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان اقتصاد استان وابسته به محصول استراتژیک برنج است که استان با این رقم می تواند گردش اقتصادی خوبی داشته باشد ولی بحث مافیای برنج باعث شده است که کسب و کار تمام کشاورزان شمال کشور نابود شود .

وی در ادامه اذعان داشت : وزیر کشاورزی و چه وزرای سابق ، هر کسی که باشد به خاطر ظلمی که به کشاورزان داشته است باید پاسخگو باشند چون که ما مسئول هستیم و مدیریت جامعه را بر عهده می گیریم و اگر لازم باشد باید وزیر جهاد کشاورزی که با زندگی مردم در استان های شمالی بازی کرده است به سمت استیضاح برود

کوچکی نژاد گفت : تمام کشاورزان به خصوص چای کاران و برنج کاران را باید دید که چگونه به خاک و ذلت کشانده اند ؟ و به جای اینکه تلاش کرده باشند خودکفایی را در کشور و استان رشد و رونق بدهند بالعکس عمل کرده اند .

نماینده مردم رشت خاطر نشان ساخت : اصل ۳ قانون اساسی می گوید که کشاورزی را خود کفا کنیم اما وقتی تولید تا سمت ۳ میلیون تن برنج می رود و ناگهان ۲ الی ۳ میلیون تن برنج با ارز دولتی وارد می شود چگونه می توانیم خود کفا باشیم .؟

وی افزود : به اعتقاد من این نوع افراد مجازات های سنگینی دارند که باید اعمال شود و وقتی مافیای برنج در پشت پرده وجود دارد قطعا فساد برنج وجود دارد و آن هایی که وارد کننده برنج و چای هستند کشاورزان ، تولید و خودکفایی این محصولات را نیز نابود کرده اند .

این عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد ؛ قطعا با واردات بی رویه برنج مقابله می کنیم و در صورت ادامه دادن این موضوع ، وزیر جهاد کشاورزی استیضاح خواهد شد .

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید