شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 45012 |
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ |
2414 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از کشف گورهای سردابه‌ای در بافت تاریخی رشت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس ولی جهانی با اعلام مطلب فوق بیان کرد: هنگام عملیات خاکبرداری در بافت تاریخی رشت(با نظارت پرسنل یگان حفاظت) سازه جناقی شکلی رویت شد که بلافاصله کار متوقف و موضوع مورد بررسی […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از کشف گورهای سردابه‌ای در بافت تاریخی رشت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رشت پرس ولی جهانی با اعلام مطلب فوق بیان کرد: هنگام عملیات خاکبرداری در بافت تاریخی رشت(با نظارت پرسنل یگان حفاظت) سازه جناقی شکلی رویت شد که بلافاصله کار متوقف و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه مشخص است سازه بصورت طاقی جناقی بوده و با ادامه بررسی سازه، فضایی گنبدی شکل آشکار می‌شود که با بررسی فضای داخلی آن و با توجه به محتویات داخل گورها، بعضی از استخوان‌ها سوخته بنظر می‌رسد.
جهانی تصریح کرد: وجود خاکستر و ذغال در داخل یکی از این سردابه‌ها نشان دهنده این است این گورها متعلق به افرادی است که بر اثر بیماری طاعون، وبا و یا بیماری لاعلاج دیگری که بر اساس متون تاریخی، از جمله بیماری‌های واگیردار بوده، فوت کرده‌اند.
او ادامه داد: مستندات موجود در محوطه، بنظر حکایت از آن دارد بیماری نادری در شهر همه گیر شده و بعد از فوت افراد، برای اینکه بیماری به دیگران سرایت نکند، اسکلت‌های انسانی را همراه با لوازم شخصی‌شان در داخل گور قرار دادند، دهانه ورودی گور را کاملا مسدود کرده‌اند تا جائی‌که دسترسی به داخل گور غیرممکن شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان هرگونه اظهار نظر قطعی را به کاوش‌های باستان‌شناسی منوط دانست و گفت: با اخذ مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی امید است به ابهامات و سئوالات مطروحه در مورد این اتفاق نادر پاسخ داده شود.
لازم به ذکر است عملیات عمرانی پروژه در محدوده مذکور تا روشن شدن موضوع متوقف شده است.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید