شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 45431 |
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ |
2449 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

دبیر ستاد انتخابات گیلان اعلام کرد: برای تحقق عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی نامزد‌ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مسئولان پیام رسان‌های داخلی زیر ساخت‌های لازم را مهیا کرد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس جواد شفیعی ثابت با اشاره به اجرای سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون انتخابات مجلس […]

دبیر ستاد انتخابات گیلان اعلام کرد: برای تحقق عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی نامزد‌ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مسئولان پیام رسان‌های داخلی زیر ساخت‌های لازم را مهیا کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس جواد شفیعی ثابت با اشاره به اجرای سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی گفت: بر اساس مصوبه هیات اجرایی مرکزی و دستور العمل تبلیغات نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مسئولان پیام رسان‌های داخلی زیر ساخت‌های لازم را برای بهره گیری نامزد‌های حوزه‌های انتخابیه فراهم کرده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان این اقدام را در راستای عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی نامزد‌ها دانست و افزود: شرایط و نحوه استفاده نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پیام رسان‌های داخلی به شرح ذیل است:

۱- نامزد‌ها باید آدرس کانال تبلیغاتی و مشخصات نماینده خود جهت مدیریت آن کانال را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir ثبت کنند.

۲- هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک کانال با نشان تایید شده (تیک آبی) در پیام رسان‌های داخلی برای خود ایجاد کنند.

۳- هر یک از نامزد‌ها می‌توانند از امکانات ویژه‌ای که رایگان برای اطلاع رسانی بخش زنده و مناظره درنظر گرفته شده است استفاده کنند.

۴- با تصویب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی و استقبال نامزد‌ها از برنامه تبلیغات در پیام رسان‌های بومی و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها ، هزینه تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در پیام رسان‌های داخلی با بالاترین میزان تخفیف و کمترین هزینه در نظر گرفته شده است.

۵- زمان ثبت نام برای سفارش تبلیغات در پیام رسان‌های داخلی از ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ لغایت ۲ اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود.

۶- با توجه به محدودیت فنی پیام رسان‌ها برای ارایه خدمات مشاهده شدن محتوای اعلامی، بر اساس تعداد کرسی هر استان ظرفیت‌هایی مشخص شده است ؛ بنابراین اولویت در هر استان با نامزدی خواهد بود که زودتردرخواست خود را ثبت و تایید کرده باشد.

۷- چنانچه تعداد نامزد‌های ثبت نام کننده در حوزه‌های انتخابیه بیش از ظرفیت پیام رسان باشد ، این امکان وجوددارد، تعداد بسته‌های تبلیغاتی یا تکرار آن کاهش یابد و لذا این امر به نحو مقتضی از سوی پیام رسان به اطلاع متقاضیان رسانده خواهد شد.

۸- نامزد‌ها و مسئولان ستاد‌های مجازی موظف به نظارت بر محتوای ارائه شده هستند و باید مطابق قوانین جاری کشور از جمله قانون جرایم رایانه‌ای قانون مطبوعات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستور العمل تبلیغات نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصوب هیات اجرایی مرکزی عمل کنند.

۹- نامزد‌ها و مسئولان ستاد‌ها موظف به نظارت بر ستاد‌های مجازی بوده و نسبت به اعمال ارتکابی در ستاد‌ها دارای مسؤولیت هستند. در صورت ارتکاب جرائم انتخاباتی در ستاد‌ها علاوه بر مجازات مرتکب، نامزد نیز برای جرائم انتخاباتی ارتکابی در ستاد اصلی و مجازی و همچنین مسئول ستاد برای جرائم خاص انتخاباتی ارتکابی در ستاد‌های فرعی و درگاه‌های دیگر به مجازات درجه ۷ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم شوند.

۱۰- تبلیغات انتخابات از سوی نامزد‌ها هواداران احزاب جبهه‌ها و تشکل‌ها در فضای مجازی محدود به موعد مقرردر قوانین و مقررات انتخابات است و هرگونه فعالیت تبلیغاتی انتخابات از سوی نامزد‌ها خارج از موعد قانونی درفضای مجازی ممنوع است.

۱۱- پس از پایان رای گیری و اعلام نتایج انتخابات نشان تایید (تیک آبی) مربوط به کانال‌های نامزد‌هایی که موفق به کسب حداقل نصاب قانونی رای نشده اند حذف خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید