شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 10082 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۸:۵۲ |
179 بازدید
6
1
ارسال به دوستان
پ

رشت پرس: موضوع توسعه نیافتگی گیلان بارها به بحث گذاشته شده است و از عواملی همچون پنهان شدن پشت سرسبزی و کشاورزی بودن استان و عدم احداث کارخانه ی سنگین صنعتی به دلیل نگاه صرفاً تولیدی و کشاورزی و عوامل تاریخی و در مسیر نیروهای نظامی بودن و دست اندازی گاه و بیگاه روس ها […]

رشت پرس: موضوع توسعه نیافتگی گیلان بارها به بحث گذاشته شده است و از عواملی همچون پنهان شدن پشت سرسبزی و کشاورزی بودن استان و عدم احداث کارخانه ی سنگین صنعتی به دلیل نگاه صرفاً تولیدی و کشاورزی و عوامل تاریخی و در مسیر نیروهای نظامی بودن و دست اندازی گاه و بیگاه روس ها و… همگی بارها توسط کارشناسان و تئوری پردازان مورد مداقه قرار گرفته است و آخرین مورد که با ورود دکتر نوبخت به کابینه در سطح معاونت رئیس جمهور پر رنگ تر شده است عدم حضور نیروهای گیلانی در سطح کلان تصمیم گیریهای کشور است.

با پیروزی دولت تدبیر و امید شانس به گیلانی ها رو کرد دکتر نوبخت که از محبوبیت مثال زدنی در میان گیلانیان برخوردار بود به عنوان معاون رئیس جمهور به کابینه راه پیدا کرد و امید گیلان برای سهمی بیشتر از سبد توسعه پر رنگ تر شد و تا به امروز هم اگر قول سوت قطار تا پایان ۹۵ در رشت به گوش برسد قدم مهمی برداشته شده است.
در بحث هایی که در یک سال اخیر میان فعالان سیاسی و اقتصادی در گرفته است در بیشتر موارد اصفهان و تبریز به عنوان الگوهایی جهت مقایسه با گیلان به میان آورده می شوند که لازم است توجه داشته باشیم این دو استان معمولاً سهم بیشتری در کابینه های چند سال اخیر داشته اند و در بیشتر تصمیم گیری های کلان حلقه ی اصلی تصمیم گیرنده بودند و گیلان هم در حوزه ی تعاون یکی از استان های پیشگام است که آن هم به دلیل حضور مهندس صوفی در وزارتخانه تعاون دولت اصلاحات بوده است.
حال که پس از ساله ها بار دیگر نماینده ی عالی رتبه در دولت داریم بر همه ی گیلانیان است که کمک کنند تا علاوه بر رشد جایگاه و شخصیت ایشان در دولت همکاری کنند تا در آینده بر تعداد هم استانی های ما در دولت افزوده شود.
عده ای از روی حسادت یا کم بینی های سیاسی نمی خواهند کمک کنند تا استان گیلان چهره های بزرگش را بزرگ تر کند و وزن سیاسی و اقتصادی استان را بالا ببرد و امروز هم که متاسفانه از هر بهانه ای برای ضربه زدن به نماینده ی محبوب مردم رشت در چندین دوره ی مجلس شورای اسلامی و معاون امروز رئیس جمهور کوتاهی نمی کنند!
سخنگوی امروز دولت تدبیر و امید زبان رسای تمام گیلانیان در هیئت دولت است و بر تمامی گرایش ها و سلایق فکری است که با نگاهی ملی به چهره ی منطقه ای بنگرنند و به دیگران اجازه ی اهانت به نماینده ی فهیم گیلان در کابینه امید ندهند.
بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم
سام سکوتی بداغ
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 6
    1. نویسنده :اسماعیل شعبانی طالمی

      با سلام و درود
      کاملا موافقم

    1. نویسنده :اسماعیل شعبانی طالمی

      با سلام و درود
      کاملا فرمایش جنابعالی درست میباشد،مردم گیلان میبایست با پشتیبانی و همراهی مردان بزرگ گیلان در عرصه سیاست موجب پیشرفت و سربلندی استان و کشورمان شوند.
      من اسماعیل شعبانی ، کارآفرین، اهل رشت و استان نخبه پرور گیلان هستم

    1. نویسنده :حسین

      دکتر نوبخت سرمایه گیلانی ها است باید از وی حمایت نماییم.

    1. نویسنده :نوروزیان

      مگر شایستگی به همشهری گری.؟ تا حالا کار این بنده خدا شده ماله کشی خراب کاریهای دولتیان اعتدال . مردم ما قوم و خویش نمی شناسند . بنده خدا از کدام کار دولت دفاع کنه .؟ دو سال دولت فقط دست رو دست گذاشته سخنگو چه کاری می تواند بکند .؟!

    1. نویسنده :هادی

      با سلام ، مقاله جالبی بود اما باید کارشناسان و جامعه شناسان دراین مورد پژوهش های زیادی مبنی براینکه چرا ما گیلانیان هیچ حمایتی نسبت به بزرگان و کار آفرینان و…… خود نداشته و بجای اینکه از این موقعیتها بهره وافی ببریم با نگاه و زبان تند و حسادت گونه کاری میکنیم که دیگر این بزرگان توان خدمت کردن را نداشته و این تفکر که برای عمران و آبادانی دیار خود قدم بردارند را از ذهن خود دور میکنند ،انجام دهند . بخش بزرگی از این نگاههای منفی و بسته در داخل خود استان و مسئولین استانی است و بخشی دیگر در تفکر ما گیلانی های مهربان که عزیز بودن مهمانان و غیر بومیها نسبت به همولایتهای مان و… را ترجیح می دهیم . امید است ضمن حمایت از سرمایه ارزشمند گیلانیان در کابینه دولت تدبیر و امید و نگاه دلسوزانه به استان سرسبزمان و محرومیتهای بیشمار اقتصادی و فرهنگی و عمرانی وکشاورزی و عقب ماندگی روستاهایمان همه باهم کوشش کنیم تابادوری از این گونه تفکر زیان آور ، استانی آباد و زیبا با توان اقتصادی بالایی داشته باشیم .

    1. نویسنده :گیلک

      گیلانیها فقط بلدند منابع ملی خود رو به بیگانه ها بفروشند بعد برای انها نوکری کنند. ادعای روشنفکری هم دارند در حالیکه به فلاکت افتاده اند خبر ندارند.