شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 7714 |
تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ |
197 بازدید
5
3
ارسال به دوستان
پ

پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس به منظور شفاف سازی افکار عمومی و انجام رسالت خبری خود بخش گفتگویی ویژه را با حضور میهمانان ارجمند تدارک دیده است که در مقاطع زمانی خاص این گفتگو ها انجام شده و ماحصل آن بر در اختیار مخاطبین پایگاه خبری رشت پرس در فضای مجازی قرار می گیرد . […]

پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس به منظور شفاف سازی افکار عمومی و انجام رسالت خبری خود بخش گفتگویی ویژه را با حضور میهمانان ارجمند تدارک دیده است که در مقاطع زمانی خاص این گفتگو ها انجام شده و ماحصل آن بر در اختیار مخاطبین پایگاه خبری رشت پرس در فضای مجازی قرار می گیرد . میهمان امروز این پایگاه اطلاع رسانی ، حاج حسین رضاپور کارشناس ارشد مدیریت رسانه و از نیروهای ارزشی نظام بودند که به سوالات هیات تحریریه رشت پرس پاسخ گفتند و در ادامه می خوانید :

بسم الله الرحمن الرحیم . از پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس تشکر می کنم . از اینکه در جمع همکارانی هستم که در تلاشند تا با اطلاع رسانی به موقع و انعکاس صحیح اخبار در جهت رفع معضلات جامعه بکوشند ، احساس خرسندی می کنم .

رشت پرس : سردار حسین رضا پور را چگونه می توان تعریف کرد؟

بنده علاقه دارم که در جامعه به گونه ای زندگی کنم که واقعیت درونی و اجتماعی من به صورت یکتا و یکپارچه معرفی شود . آنچه که برای اینجانب مهم است خدمت به جامعه و ارزش گذاری به ارزشها و حرمت های اشخاص و داشتن اراده و پشتکار و توانمندی در کنار صداقت به عنوان یک فرد مسلمان است .

معتقدم هستم که باید با همین سبک و سیاق زندگی کنم و از القابی نظیر مهندس ، سردار و دکتر بیزار هستم چون این القاب لطف دوستان به بنده ی حقیر است ، من سرباز ولایت ، مردم ، جامعه و سرباز عاشقان خدمت هستم . در طول 35 سال خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی سعی کردم تا با همین صداقت و گویش و پشتکار خدمت کنم . احساس می کنم که بعد از 35 سال خدمتم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر فعالیت هایم می توانم با یک توان مضاعف به جامعه ی خودم که یک جامعه ی مسلمان و همدل و همگرا است خدمت کنم .

رشت پرس : بحث توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 را چگونه ارزیابی می کنید ؟

سالهای زیادی است که بحث هسته ای ایران در دنیا مطرح شده و به نظر من این مسایل همگی بهانه است . بحث هسته ای ایران همان طور که همه ی این کشورها نیز خود می دانند آنگونه نیست که تهدیدی برای جهان باشد . اسراییل کشور محدود و کوچک دارای چندین کلاهک هسته ای است ، کشورهایی نظیر هند که به هیچ یک از این پیمانهای بین المللی تعهدی ندارد آیا برای دنیا تهدید محسوب نمی شود ؟ کشور پاکستان چطور ؟126 کشور در این زمینه تعهد داده اند اما اکثرا کشورهایی هستند که جایگاه کشور ایران را در جهان ندارند . بحث هسته ای ایران در قبل از انقلاب نیز مطرح بود و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، دانشمندان کشورمان به جهت پویایی در علم و صنعت کشور این بحث را دنبال کردند به مانند صنعت نفت . صنعت نفت در زمان مرحوم مصدق که مسایل زیادی برای ملی شدن آن صنعت مطرح شد با چالش هایی با جهان خارج روبرو شد . کسانی که آینده نگر بودند و سرمایه های ملی کشور را ارج می نهادند در آن زمان عنوان کردند که صنعت نفت باید ملی شود و کشور ایران بخود باید از این صنعت بهره گیری کند . در زمینه ی هسته ای نیز باید ذکر کنم که کشور ما کشوری صلح طلب است و بحثی که دشمن در خصوص ساخت سلاح هسته ای در دنیا مطرح کرد بسیار نامعقول است . مقام معظم رهبری مرجع تقلید شیعیان بارها تاکید فرمودند که ساخت بمب اتمی حرام است و تمامی این سخنانی که دشمنان نظام بیان می کنند تهمت هایی بر علیه ایران است .

هدف استکبار محدود کردن نظام جمهوری اسلامی است ، انقلاب اسلامی ایران انقلابی برخاسته از مردم و به رهبریت امام خمینی (ره) بود که این نقطه ی عطفی برای نظام ماست . تمامی مبارزین در جهان هم اکنون از نام امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران الگو می گیرند . بیداری اسلامی بر اساس همین انقلاب صورت گرفت . دشمنان اسلام سعی می کنند تا کشورهای اسلامی را با ایجاد گروههای مختلف به انحراف فکری بکشانند چون مبارزات و بیداری اسلامی را برای خود تهدیدی می دانند .

نظام جمهوری اسلامی از نظر انسجام و وحدت و همدلی در بین مردم و همچنین رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری در دنیا حرف اول را می زند . این انسجام و وحدت را شما در راهپیمایی های مختلف و هر زمانی که حضور مردم در صحنه نیاز باشد مشاهده می کنید . دشمن با تحریم سعی کرده است تا کشورمان را از پا درآورد و خوشبختانه ما نیز توانستیم با پایداری و مقاومت و تدوین ساز و کارهای درست بحث تحریم را به سمت خودکفایی پیش ببریم .

استکبار جهانی به توان نظامی ایران واقف است به دنبال رگه های فکری دانشمندان دفاعی ایران و توانمندی های کشورمان هستند تا از گسترش توان نظامی کشورمان جلوگیری کنند .

در بحث توافق ضعف ها و قوت هایی وجود دارد که مسوولین باید هوشیارانه به این مسایل نگاه کنند .

موافقت ها و مخالف هایی در خصوص توافق هسته ای در کشور وجود دارد نکته مهم آن است که باید به آن چیزی که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده است توجه کنیم . به آمریکا و سایر کشورهای خارجی اجازه نمی دهیم که در مسایل داخلی کشورمان دخالت کند .کشورمان شهدای زیادی را در جهت دفاع از میهن به انقلاب هدیه کرده است . آزادگان سرفراز ما سختی های بسیاری را در زندانهای عراق تحمل کردند پس مسوولین کشورمان باید این ایثارگری ها را مد نظر داشته باشند . ملت ما از حق و حقوق خود در بحث توافق هسته ای تا کنون کوتاه نیامده است و باید این بحث را با درایت پیش برد .

رشت پرس : دلایل عقب افتادگی استان گیلان را در حوزه های مختلف چگونه ارزیابی می کنید ؟

اینجانب به مدت 22 سال در تهران زندگی کرده ام و ارتباطاتی با دوستان و بستگان همیشه در گیلان و تهران داشته ام . اگر شما به شهرهای اطراف تهران سری بزنید می بینید که بسیاری از مردم گیلان به آنجا مهاجرت کرده اند و دلیل آن هم نبود اشتغال در استان گیلان است . رتبه بیکاری در گیلان عامل تهدید کننده ای در کشور است . اگر شما به خانواده های مختلف در گیلان نگاهی بیاندازید می بینید که درصد بیکاری فارغ التحصیلان در خانواده ها چقدر زیاد است . باید برای تمام قشرهای توانمند ، فرهیخته و دارای انرژی مضاعف باید شغل ایجاد کنیم . در قانون اساسی کشورمان نیز به این نکته اشاره شده است آموزش رایگان ، تامین مسکن و … اینها نکاتی است که باید برای رفاه مردم یک جامعه ایجاد شود .

چگونه است که اینهمه کارخانجات در استان تعطیل می شود و کسی سخنی به میان نمی آورد ؟ چرا کارخانجاتی نظیر پوشش ، فومنات ، و… تعطیل شدند و مسوولین اجرایی استان از مدیران کشوری درخواست نمی کنند که برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود ؟ چه کسی مسوول این عقب ماندگی ها است ؟ چرا سود تسهیلات بانکی سم مهلک برای تولید کنندگان است ؟ آیا در کشورهای دیگر نیز سود بانکی بدین گونه است ؟

آیا با شعار اشتغال زایی سر دادن مشکل مردم استان حل خواهد شد ؟ اشتغال باید در کف جامعه دیده شود . بسیاری از جوانان به دلیل بیکاری در قلیانسراها دیده می شوند و این امر در دراز مدت باعث آسیب های اجتماعی خواهد شد .

ما گیلانی ها ضعف کلی داریم . متاسفانه پشتیبان افراد خلاق و توانمند و فرهیخته نیستیم . دلیل دیگر ضعف های استان تعویض بی حساب و کتاب مدیران در استان است . بسیاری از این مدیران به دلیل مسایل سیاسی در جایگاههایی قرار گرفته اند که نمی توانند از پتانسیل مورد نظر خود بهره گیری کنند . استان گیلان دارای پتانسیل ها و زیر ساخت های خوبی است چرا از این توانمندی ها استفاده نمی شود ؟

کارخانجاتی در استان که هر کدام دارای 5 هزار نفر نیروی اشتغال بودند تعطیل شدند آیا نمی شود این کارخانجات را با دستگاهها و امکانات بروز دوباره احیا کرد .آیا 13 نماینده ی استان گیلان نمی توانند در کنار مدیران دیگر به این قضایا رسیدگی کنند و ضعف ها را مورد بررسی قرار دهند .

رشت پرس : آیا تا کنون پیشنهاداتی در خصوص رفع موانع استان به دست اندرکاران ذیربط ارایه داده اید ؟

بنده در استان مسوولیت و سمتی ندارم . به عنوان یک شهروند سخن می گویم . دوستان و ارتباطات زیادی در بخش ها و صنف های مختلف دارم . افرادی را در تهران می شناسم که علاقمند به سرمایه گذاری در گیلان هستند . برخی از این دوستان را به استان آوردیم ولی متاسفانه استقبال نشد . باید اجازه دهیم که سرمایه گذار ورود کند و سفره ی خود را پهن کند نه اینکه در بدو ورود سرمایه گذار را پشیمان کنیم . نمایندگان استان گیلان برای توسعه ی استان به یک هم افزایی برسند . بیشتر صحبت هایی که مطرح می شود در حد شعار است و مردم به این سخنان آلرژی پیدا کرده اند . اعتبارات استان باید پیگیری شود و این اعتبارات برای توسعه گیلان تزریق شود .

بنده دغدغه ی توسعه و پیشرفت زادگاه خود را دارم و نیازی به داشتن جایگاه خاص ندارم اما علاقمند هستم که به این نظام و مردم خدمت کنم . دارای روحیه ی جهادی هستم و علاقمندم از توانمندی خود در جهت خدمت به کشورم به نحو احسنت استفاده کنم . اینجانب به دنبال ایجاد یک ید واحد با بهره گیری از تمامی افراد خدمت گذار و فرهیخته هستم . چرا استان ما همیشه عقب افتاده است به دلیل اینکه فریادی بلند نمی شود . چون می ترسند با بیان برخی از مسایل پست و مقام خود را از دست دهند . هیچ مسوولی نباید خود را وابسته به میز و مقام بداند ، آن مقام امانتی در دست فرد است و تا زمانی که در آن سمت قرار دارد باید تمامی تلاش خود را برای خدمت گزاری بخرج دهد .

هدف ما عمران و آبادانی استان است . باید همه به فکر باشند که استان را از این شرایط خارج کنیم . به دنبال تخریب یکدیگر نباشیم . باید تفاهم و همدلی و همزبانی داشته باشیم .

رشت پرس : پیش بینی شما از انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان رشت چیست ؟

بنده احساس می کنم می کنم که نمایندگان فعلی 70 درصد ریزش داشته باشند نه اینکه ما غرضی در بیان این امر داشته باشیم بلکه در بین مردم هستیم و رضایتمندی و عدم رضایت مردم را مشاهده می کنیم .این نمایندگان دوستان ما هستند و من علاقمند هستم که این عزیزان به شعارهای خود عمل کنند .

رشت پرس : در خصوص جریان های سیاسی فعال در کشور خود را وابسته به کدام می دانید؟

اینجانب آدم مستقلی هستم و به هیچ گروه و دسته ی سیاسی گرایشی ندارم به همه احترام می گذارم و دوستی و مراوداتی با تمامی این افراد و گروهها دارم منهای آنهایی که معاند هستند و به دنبال بر هم زدن آرامش مردم هستند . آن چیزی که می تواند جامعه را امیدوار کند داشتن روحیه ی نشاط و شادابی در تمامی قشرها است . ما در دوران جنگ این فضای همدلی و همزبانی را در کشور شاهد بودیم و از طریق مردم ، ایثارگان و خانواده های شهدا این انسجام به اثبات رسید .

جامعه ی ما امروز دارای امنیت و آرامش است . کشور ما در مقایسه با سایر کشورها دارای امنیت پایدار است . امکانات دفاعی کشورمان در مقابل امکانات پیشرفته ی دشمنان ، حرفی برای گفتن دارد و این نشانه ی مدیریت واحد در کشور و رهبری خردمندانه ی مقام معظم رهبری است . ضعف ها و کاستی ها در کشور مشخص می باشد و برای رفع این ضعف ها باید همگی تلاش کنیم .

برای توسعه ی اقتصادی می توانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بسیاری از معضلات را بهبود بخشیم . باید از الگو و تاکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی داشته اند استفاده کنیم و کشور را به سمت توسعه پیش ببریم بدون آنکه صرفا به جنبه ی شعاری آن بپردازیم . امروز عرصه ی غذا و معیشت برای مردم جایگاه خوبی نسبت به سایر کشورها دارد و امکانات و منابعی که در کشورمان وجود دارد نظیر معدن ، کشاورزی و … فرصت های زیادی را ایجاد می کند علی الخصوص در استان گیلان که با داشتن راههای ارتباطی و حمل و نقل فرصت طلایی دریای خزر می تواند در جهت توسعه گام های خوبی بردارد .

سخن پایانی…

بنده همایشی را در روزهای گذشته برای تجلیل از اصحاب رسانه استان برگزار کردند و هدف آن انسجام و آشنایی اصحاب رسانه استان با توانمندی های خود و لزوم هم افزایی در بین این قشر بوده است .

اگر بخش رسانه بتواند دست به دست هم بدهد و بدون داشتن گرایش های سیاسی و جناحی که البته باید عنوان کنم که هر فردی دارای ذائقه ها و علاقه های خاص خود است در زمینه ی سیاسی ، ولی اگر بتوانیم در بخش رسانه بدون جهت گیری ها ، مشکلات و نقاط جامعه را عنوان کنند یقینا مسوولین نیز از نقدهای منصفانه استقبال خواهند کرد . بحث معیشت ، بیمه ، مسکن خبرنگاران در سال گذشته در همایش تجلیل مطرح شد امسال بحث حمایت حقوقی اصحاب رسانه را مطرح کردیم که امیدواریم این موارد از سوی متولیان پیگیری شود . اصحاب رسانه توانستند در جامعه ی گیلان خود را مطرح کنند و این امر یک مزیت نسبت به سایراستانهای کشور است . همگرایی در بین رسانه ها می تواند نکات قابل توجهی را شامل شود . اگر فردی به خبرنگار یا مدیر یک رسانه اساعه ی ادبی را صورت دهد سایر رسانه ها با تکیه بر این همگرایی از همکار خود حمایت خواهند کرد . خبرنگاران سربازان جنگ نرم هستند و با قلم خود می توانند با ناهنجاری ها و ضعف های جامعه مبارزه کنند ، واقعیات جامعه را با اطلاع رسانی به موقع بیان می کند و بازخورد فعالیت های مدیران و مسوولین را در اجتماع بیان می کنند .

انتهای پیام/083458

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 5
    1. نویسنده :شهروند

      بسیار عالی و و وزین بیان نمودند مطالب رو
      به ویزه مشکلات رو
      و بحث نیاز جدی استان گیلان رو به یک همدلی و هم زبانی رو .
      با مطلب آخرشون هم بسیار موافقم در خصوص حمایت حقوقی از خبرنگاران و اصحاب رسانه
      یک بخش از سخنان ایشون بسیار قابل توجه بود
      “اصحاب رسانه توانستند در جامعه ی گیلان خود را مطرح کنند و این امر یک مزیت نسبت به سایراستانهای کشور است . همگرایی در بین رسانه ها می تواند نکات قابل توجهی را شامل شود . اگر فردی به خبرنگار یا مدیر یک رسانه اساعه ی ادبی را صورت دهد سایر رسانه ها با تکیه بر این همگرایی از همکار خود حمایت خواهند کرد .”
      تشکر از دوستان رشت پرس بابت زحماتشون

    1. نویسنده :رشتی

      چه زیبا گفتند از القاب و سردار و مهندس و دکتر و .. اینها بیزارم
      بله از شخصیت بزرگ ایشون غیر از این هم انتظار نمی رود.
      به شما می گویم حاج حسین رضاپور عزیز سردار کسی است که مردم او را سردار خطاب کنند نه تحمیلی که مردم از خوشه های روی دوش به اجبار مجبور به خطاب کردن باشند
      شما سردار اقتصاد گیلان خواهی شد
      امید که بشود آنچه آرزوی متفکران گیلانی است و آن چیزی نیست جز موفقیت شما

    1. نویسنده :امیرعلی

      کسی که دم از خدمت به مردم میزند چطور هنوز 6 ماه مانده به انتخابات بیش از 1 میلیارد برای ورود به انتخابات خرج میکند یا در روز تجلیل از خبرنگاران 350 میلیون هزینه میکند!!!؟؟؟

    1. نویسنده :محمد

      سلام اقای سردار خواهر زاده ات وارد شرکت نفت کرد هاید مردم گیلان بقیه … نبود ه اند واقعا….

    1. نویسنده :خواهرزاده ایشان

      [quote name=”محمد”]سلام اقای سردار خواهر زاده ات وارد شرکت نفت کرد هاید مردم گیلان بقیه … نبود ه اند واقعا….[/quote]
      سلام
      من خواهرزاده ایشان هستم
      در هیچ شرکتی هم استخدام نیستم نه من و نه دیگر خاله زاده های من
      چه شایعاتی پخش میکنید