دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-03

تبلیغات
کد خبر: 16669 |
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ |
16 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگا خبری رشت پرس نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر اینکه لایحه استراحت جنگل‌ها کشور را با چالش مواجه خواهد کرد، گفت: این لایحه باعث از بین رفتن هزاران فرصت شغلی می‌شود. جبار کوچکی نژاد درباره نامه 58 استاد علوم جنگل به مسئولان درباره ضرورت عدم تصویب […]

به گزارش پایگا خبری رشت پرس نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر اینکه لایحه استراحت جنگل‌ها کشور را با چالش مواجه خواهد کرد، گفت: این لایحه باعث از بین رفتن هزاران فرصت شغلی می‌شود.

جبار کوچکی نژاد درباره نامه 58 استاد علوم جنگل به مسئولان درباره ضرورت عدم تصویب لایحه استراحت جنگل‌ها، افزود: نوشتن چنین نامه ای از سوی دوستداران محیط زیست نشان می دهد که اشکل عمده ای در لایحه توقف بهره برداری از جنگل ها وجود دارد که باید مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که حفظ جنگل‌ها، برداشت از آن و اسکان جنگل‌نشینان از موضوعاتی است که باید با دقت بررسی شود زیرا بی‌توجهی نسبت به مواد این لایحه باعث از بین رفتن هزاران فرصت شغلی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد شاید کپی برداری از کشورهای غربی تدوین چنین لایحه ای را رقم زده این درحالی است که چنین طرح هایی کشور را با چالش های جدی مواجه می سازد.

وی یادآور شد: افراط و تفریط در اجرای لایحه استراحت جنگل‌ها باعث می شود که آسیب جدی به حوزه های مختلف وارد شود؛ ما باید برنامه‌ریزی‌های خود را به سمتی هدایت کنیم که نه تنها بهره برداری زیادی از جنگل ها صورت نگیرد بلکه در عین حال بتوانیم با استفاده درست از ظرفیت جنگل ها در جهت تامین منافع خود از آن استفاده کنیم.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است عدم بهره برداری از جنگل ها مشکلاتی را برای مردم پدید آورد به یقین مجلس هم راضی نخواهد شد که چنین لایحه‌ای به تصویب برسد لذا با آن مخالفت خواهند کرد زیرا در این شرایط سخت اقتصادی مردم آسیب زیادی می بینند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، ادامه داد: لایحه استراحت جنگل ها دارای عوارض زیادی است؛ در این لایحه به هیچ وجه حق برداشت از جنگل ها وجود ندارد درحالی که همین امر دارای عوارض زیادی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره اظهارنظر جمعی از اساتید علوم جنگل نسبت به اینکه عدم برداشت از جنگل ها باعث می شود سالانه حدود 300 میلیون دلار ارز از کشور خارج شود، تاکید کرد: این بخشی از چالش موجود در حوزه عدم برداشت از جنگل ها است موضوع دیگر بحث بیکاری و آسیب به جنگل ها است که در این لایحه به آن توجه نشده است.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر قرار باشد لایحه مذکور به نتیجه برسد باید مسئولان مربوطه با نمایندگان مجلس در استان های شمالی نشست های مختلفی را برگزار کنند تا ما هم بتوانیم دیدگاه ها و دغدغه های خود را در این زمینه بیان کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ 58 استاد علوم جنگل دانشگاه های کشور، خواستار عدم اجرای لایحه استراحت جنگل ها از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست شدند و تاکید کردند:‌ توقف بهره‌برداری و اصطلاح «استراحت جنگل‌ها» نه‌تنها پایه علمی ندارد، بلکه اجرایی نیز نخواهد بود و تنها آسیب و تخریب بیشتر جنگل‌ها و سرمایه‌های عمرانی موجود در آن را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/083451

 

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید