دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-03

تبلیغات
کد خبر: 38429 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲ |
24 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مرداد که می شود یکی از مهم ترین دغدغه هایم در 23 سال گذشته بزرگداشت روز خبرنگار در سراسر کشور و در سازمانها و نهادها وارگان ها است. روزی که متاسفانه در این روز به یاد ماندنی به جای تقدیر و بزرگداشت، شان و جایگاه جامعه رسانه ای کشور اغلب ناخواسته یا به علت عدم […]

مرداد که می شود یکی از مهم ترین دغدغه هایم در 23 سال گذشته بزرگداشت روز خبرنگار در سراسر کشور و در سازمانها و نهادها وارگان ها است. روزی که متاسفانه در این روز به یاد ماندنی به جای تقدیر و بزرگداشت، شان و جایگاه جامعه رسانه ای کشور اغلب ناخواسته یا به علت عدم آگاهی به شدت تنزل پیدا می کند و بسیاری از ارگانها و نهادها در سطح روابط عمومی یا مدیریت سازمان ها با اهدای یک کارت هدیه صد یا دویست هزار تومانی سعی دارند ، مثلا از تلاش های یکساله اصحاب رسانه تقدیر کنند.!؟

مجید محمد پور صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه واکنش در یادداشت خود به مناسبت روز خبرنگار آورده است؛ محمود صارمی همکارمان و خبرنگار ایرنا سال 1377 که گفته می شود توسط افراد گروه طالبان در مرکز شهر مزار شریف افغانستان که ایران در این شهر کنسولگری دارد، شهید شد و از سال بعد این روز را برای گرامیداشت تلاش های عرصه رسانه و خبرنگاران ، روز خبرنگار نامگذاری کردند. مدتی بعد ازشهادت شهید صارمی در مزارشریف بودم و برای شهادت مظلومانه این خبرنگار غیرتمند به پهنای صورت گریه کردم.
در همه این سالها در روز یا هفته خبرنگار همه مدیران کشور به خصوص مدیران وزارت ارشاد در تهران و استان ها تلاش کرده اند ، اعلام کنند که درکنار اصحاب رسانه هستند و برای حل مشکلات روزمره آنها دغدغه دارند.!
ما خبرنگاران و روزنامه نگاران و دیگر اصحاب رسانه به درستی آگاهیم که چنین نیست و نیازی هم به کارت هدیه های صد و دویست هزار تومانی نداریم، بلکه مشکل نیروهای جوان رسانه ای مشکل بیمه کامل است که هرگز حل نشد، مسکن، حقوق قانونی متناسب و مطابق با تورم و امکان ادامه زندگی و نظایر آن است که در حد شعار ماند!؟.
( البته شنیده شد، سال گذشته رئیس برنامه و بودجه گیلان با دعوت عوامل برخی رسانه ها و خبرنگاران به آنها هدیه یک میلیون تومانی داد!) هم چنین دکترنوبخت دو سال قبل حدود چهارصد نفر از خبرنگاران استان گیلان را با برنامه خانه مطبوعات به همراه خانواده به سفر سه روزه مشهد مقدس اعزام کرد که سفری در نوع خود قابل تقدیر بود
از سویی اصحاب رسانه که بعد از سالهای کار و تلاش سالمند شده اند و تقریبا بیش از 95 درصد شان مسکن و حقوق بازنشستگی نسبی دارند، اکنون دغدغه دارو و درمان و هزینه های نجومی عمل جراحی دارند که باید برای این مهم برنامه ریزی و چاره اندیشی شود.
بعد از حل مشکل بیمه – مسکن، حقوق متناسب با تورم و تامین هزینه های دارو و درمان برای سنین بالا ” که هرگز حل نشد! ” ، چنانچه مدیران دلسوزی برای بخش فرهنگی در دولت ، وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد استان ها و البته خانه های مطبوعات حضور یافته و نقش آفرینی کنند – مشکل آموزش یکی از عوامل مهم در راستای ارتقای سطح دانش اطلاع رسانی برای خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان و فیلمبرداران است.
وقتی سخن از رسانه به میان می آید، شامل همه رسانه های چاپی، فضای مجازی با هر شکل و گستردگی آن و صدا و سیما است که می دانیم اتفاقا حقوق عزیزان رسانه ملی در بخش خبر تعریفی ندارد گرچه این رسانه بودجه مستقلی دارد اما باید به آنها توجه بیشتری بشود. بنابراین همه این مجموعه در خواست توجه به حقوق حقه شان با حفظ شان و جایگاه اصحاب رسانه را دارند.
کلام آخر اینکه – وقتی می گوییم خبرنگار، روزنامه نگار، گزارشگر، عکاس ، فیلمبردار یعنی فرد و افرادی که به صورت حرفه ای عمل کرده و اثارشان قابل اعتنا و پذیرش باشد و به دانش و هنر والای اطلاع رسانی حرفه ای اشراف داشته باشند.
یک پیشنهاد اینکه، وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب مدیران زیر مجموعه وزارتی – مدیران کل استان ها و مدیران شهرستان ها در سراسر کشور حتما از دیدگاه و امتیاز دهی مدیران رسانه ای به خصوص افراد با تجربه بهره گیری کند. مدیرانی در وزارتخانه و استان ها و شهرستان ها مسئولیت داشته باشند که اهلیت و آگاهی این هنر را داشته و توان رسیدگی به امور معیشتی اصحاب رسانه را داشته ، فرافکنی نکنند و اجازه بدهند خبرنگاران و روزنامه نگاران فقط به حرفه و هنر مهم خویش که همانا اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع است ، بپردازند.
به امید آن روز که انشاء الله خیلی دورنباشد
روز خبرنگار بر همه اصحاب رسانه در گیلان و ایران مبارک. قدر خود را بدانید که پرچم شما بالاست و جایگاه و منزلت تان هر روز بیشتر شناخته می شود.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید