یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-02

تبلیغات
کد خبر: 38798 |
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۴۲ |
17 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با دستور انتخاب شهردار کلانشهر رشت، ناصر عطایی و سید امیرحسین علوی به‌عنوان دو تن از کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت به ارائه برنامه پرداختند. به گزارش پایگاه خخبری رشت پرس ناصر عطایی پیش از اعلام انصراف خود از کاندیداتوری تصدی بر شهرداری رشت، گفت: بنده از […]

در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با دستور انتخاب شهردار کلانشهر رشت، ناصر عطایی و سید امیرحسین علوی به‌عنوان دو تن از کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت به ارائه برنامه پرداختند.

به گزارش پایگاه خخبری رشت پرس ناصر عطایی پیش از اعلام انصراف خود از کاندیداتوری تصدی بر شهرداری رشت، گفت: بنده از اعضای شورا بابت اعتماد به افرادی که جزئی از بدنه شهرداری هستند تشکر می‌کنم، این رویکرد که نیروهای شهرداری رشت به سمت مدیریت شهری هدایت شوند یک رویکرد قابل‌توجه است و باید از اعضای محترم شورا تشکر نماییم.

 وی با قدردانی از حمایت‌های اعضای شورای ششم، گفت: از همه همکارانی که به‌نوعی حمایت کردند تا پس از ۱۰۰ سال از داخل بدنه شهرداری اعلام آمادگی برای تصدی بر سکان شهرداری رشت شود نیز تشکر می‌نمایم. با قاطعیت عرض می‌کنم که از بدنه شهرداری رشت نیروهای ارزشی، توانمند و کار بلد وجود دارند که می‌توانند چند ده نفر را برای فرمانداری‌ها، ادارات کل و استانداری معرفی کند و این نشان از توانمندی نیروی انسانی شهرداری رشت است.

 این کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت با اعلام انصراف خود، عنوان داشت: آقای علوی فردی از درون مدیریت شهری هستند و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

 سید امیرحسین علوی دیگر کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت، با تقدیر از زحمات ناصر عطایی دیگر کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت، گفت: آقای عطایی دارای سابقه طولانی هستند و در مدت کوتاهی که در شهرداری رشت حضور دارند می‌توانم شهادت دهم که ایشان تلاش‌های بسیاری در شهرداری رشت داشته‌اند و آرزوی ما بر این است که زمانی که ما به دنبال شهردار هستیم از درون مدیریت شهری بتوانیم گزینه‌های متعددی باشیم که خدای‌نکرده به دنبال گزینه‌های غیربومی نرویم.

وی با اشاره به نقص کمبود جا و فضا برای حضور اصحاب رسانه، از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد.

  سید امیرحسین علوی با معرفی خود به اعضای شورای شهر رشت، گفت: بنده از دوران دبیرستان و دانشجویی وارد بازار کار شدم و در حوزه صنعت و بخش روگا گستر بهترین دوران حضور خود را داشتم و به‌واسطه صنعت مادر تخصصی وارد صنعت تولید شدیم. در ادامه نیز بنا به پیشنهاد دوستان وارد فضای سیاسی شورا و مدیریت شهری شدیم.

وی افزود: ما کسی را که می‌خواهیم به‌عنوان مدیر شهری انتخاب کنیم باید با فضای ذهنی آن فرد آشنا شویم، اما علیرغم اینکه ما باهم همکار بوده‌ایم، ما در اولین جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای چهارم چند مصوبه مهم داشتیم که یکی از آن‌ها بحث حسابرسی بود که امروز موردتوجه است و این ثمره همان تلاش‌ها بوده است. بنده طی این سال‌ها حضور در شورا تلاش داشتم تا در حوزه اجرا آنچه فکر می‌کردم را به نتیجه برسانم و به‌طور مستقیم پیاده‌سازی نمایم.

 کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت با تشریح برنامه‌های خود به‌عنوان میثاق نامه خود با اعضای شورای شهر رشت، گفت: آنچه بنده به آن فکر می‌کنم ارائه خدمات برای عمران و آبادانی شهر است و از کنار خدمت به مردم معیشت شهرداری نیز تأمین شود. ما آمده‌ایم برای مردم کارکنیم و در کنار آن معیشت شهرداری را نیز تأمین کنیم.

سید امیرحسین علوی، افزود: ما دارای مشکلاتی مشخص همچون فقدان مدیرت یکپارچه شهری، آسفالت، محیط زیست، بروکراسی سنگین اداری، ترافیک و… را داریم که همه افراد داخل مدیریت شهری و مردم از آن آگاه هستند. این‌ها چالش‌هایی است که هنوز با آن‌ها مواجه هستیم، اما باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم، ما باید برای مردم یک شهر ایده‌آل اسلامی بسازیم. ما باید برای ایده‌هایمان دیدی بزرگ‌تر داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما یک مذهب و حکومت ولایی پویا داریم که می‌توانیم با استفاده از آن فضای لازم جهت ایجاد شهر ایده‌آل اسلامی و حکمروایی خوب شهری عمل کنیم. ما باید به موضوعات به‌صورت متوازن بپردازیم. ما امروز با انباشته بودن مشکلات روبرو هستیم، نمی‌توانیم فقط به مسائل عمرانی بپردازیم و کار فرهنگی را کنار بگذاریم.

علوی با تشریح بخش‌های دیگر برنامه‌های خود به‌صورت برنامه‌های متوازن در بخش‌های دیگر، گفت: ما باید برای انجام امور برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کنیم، این برنامه‌ها به‌صورت یک‌شبه انجام نمی‌شود، اما باید برای آن اصلاحات درون‌سازمانی در موارد مختلف انجام دهیم.

کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت با اشاره به تفاوت‌های اقتصادی مدیریت شهری رشت با سایر شهرها گفت: ما در راستای گسترش مالی باید روش‌های مختلف تولید درآمد و کنترل هزینه کردهای شهرداری را اجرایی نماییم. ما باید در این راستا محلات و معابر پر برخوردار را موردتوجه برای تولید درآمد در نظر بگیریم، این اتفاق را بنده در زمان شورای پنجم و پیش از انتخابات انجام دادم که با هجمه‌های فراوانی نیز همراه بود.

 وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ و مگاپروژه‌ها، گفت: متأسفانه ما چشم‌انداز تدوین‌شده شهری نداریم و باید با مشارکت نخبگان شهر رشت این چشم‌انداز را ایجاد نماییم. ما همچنین باید یک مدیریت یکپارچه شهری درون مجموعه مدیریت شهری نیز ایجاد کنیم تا شهرداری از خدمات یدی و روزمره خارج‌شده و خدمات الکترونیک به شهروندان ارائه نماییم.

علوی با اشاره به تلاش برای مبارزه با فساد، گفت: با شفاف‌سازی و برخورد قاطع باید با فساد برخورد کرد. در بحث رودخانه‌ها اقداماتی با همکاری آب و فاضلاب انجام‌شده است و باید در این زمینه همکاری لازم انجام شود و باید از بحث امکانات دولتی و سرمایه‌گذاران فضای لازم را ایجاد نماییم. اینکه ما در بحث رودخانه‌ها مسئول هستیم یا خیر باید قبول کنیم که این کار امروز به گردن شهرداری و شورای شهر افتاده است.

کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت افزود: ما یک آرزوی بزرگ برای ساخت یک شهر جدید در جنوب رشت را داریم که در سال ۹۶ مصوبه داشتیم تا این زمین را خریداری کنیم، اما باید به این فرصت برای شهر رشت تلاش کنیم تا این مصوبه اجرایی شود. در بحث سرمایه‌گذاری موضوع ایجاد هتل در حاشیه تالاب عینک و همچنین زیرگذر شهرداری رشت که نیازمند مطالعه است باید موردبررسی قرار بگیرد. در بحث تراموا باید پیگیری لازم انجام شود تا در کنار ناوگان حمل‌ونقل شهری موردتوجه واقع شود.

وی با اشاره به ساختار مدیریت شهری و معاونت‌های پنج‌گانه شهرداری رشت، اظهار داشت: ما در حوزه مالی اقدامات زیادی را باید رقم بزنیم تا برآوردها اصلاح شود و در پرداخت نظامی مشخص ایجاد شود. ما یکی از اولویت‌های ما در حوزه مالی صرفه‌جویی ۳۰ درصدی و تعیین تکلیف پیمانکاران گذشته است.

سید امیرحسین علوی تأکید کرد: در حوزه مطالبات مناطق باید استقلال لازم را داشته باشند، ما متأسفانه امروز بزرگ‌ترین دارایی‌های خودمان یعنی زمین‌هایمان را به‌راحتی تبدیل به پول نقد می‌کنیم و این مدیریت لازم باید انجام شود؛ اما اگر ناحیه سوار املاک و دارایی‌های خود باشد به همین راحتی املاک ما از بین نمی‌رود.

کاندیدای تصدی بر شهرداری رشت با اشاره به معضلات ترافیکی شهرداری رشت، گفت: سال‌هاست به موضوعات زیرساختی در شهر رشت پرداخته نشده است. وی همچنین به مباحث عمرانی و برنامه بودجه و سایر مباحث مربوط به حوزه مدیریت شهری به‌عنوان بخشی از برنامه‌های خود تشریح کرد و اظهار داشت: طی چهار سال باید برای رسیدن به جایگاهی مناسب شهر تلاش کنیم.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید