دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-03

تبلیغات
کد خبر: 18599 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۷:۵۱ |
22 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، گاشربروم ۲ به آن K۴هم می‌گویند سیزدهمین کوه مرتفع در سطح خشکی‌های زمین شناخته می‌شود، که در منطقه گیلگیت از ایالت بلتستان کشور پاکستان واقع شده‌است و در نزدیکی مرز چین قرار دارد. این کوه بر روی رشته کوه گاشربروم‌هاو در کنار قله پنهان، گاشربروم یک قرار گرفته، گاشربروم […]

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، گاشربروم ۲ به آن K۴هم می‌گویند سیزدهمین کوه مرتفع در سطح خشکی‌های زمین شناخته می‌شود، که در منطقه گیلگیت از ایالت بلتستان کشور پاکستان واقع شده‌است و در نزدیکی مرز چین قرار دارد. این کوه بر روی رشته کوه گاشربروم‌هاو در کنار قله پنهان، گاشربروم یک قرار گرفته، گاشربروم ۲ سومین کوه مرتفع منطقه گاشربروم در رشته کوه قراقروم می‌باشد.

آرمان حداد در خرداد 95 توانست این قله 8035 متری را بدون کپسول اکسیژن و با موفقیت صعود نماید.
حداد کوهنوردی و سنگنوردی را از سال 79 به صورت حرفه ای آغاز نمود و بعد از تمرین و و تلاش بسیار توانست قلل مرتفعی را صعود کند.
آرمان حداد که مربی درجه 3 سنگ نوردی و صعود های ورزشی را در پرونده خود دارد تا کنون موفق به صعود به قلل لنین (7134 متر) در قرقیزستان ،قله ماناسلو (8163 متر) در کشور نپال،قله آمادابلام (6854 متر) در کشور نپال ،تلاش بر روی قله چوآیو ( 8201 متر) و قله گاشربروم 2 (8035متر ) شده است.

در زیر گزارش جذاب و هیجان انگیز و غرور افرین از صعود به به گاشربروم 2 را میخوانید:

روز شمار گاشربروم ها:

تاریخ خرداد ماه1395بعد از سال ها تلاش و کشمکش های فراوان و تمرینات شدید بالاخره بخت هیمالیا باری دیگر برایم باز شد

بعد از اتمام کار با اسپانسر های و شروع کار و نامه زدن به سفارت پاکستان متوجه شدم ایرانی دیگری در منطقه پاکستان برای گاشربروم اعزام است و او حسین صالحی بوده و عارف گرانمایه و حمید دهقان بعداز تماس با این عزیزان و آشنا شدن با هم آغاز راهمان شروع به ساعت شمار کرد.

28خرداد 1395 تاریخ اعزام

سرانجام بعد از اتمام تمامی کارهای خود باری دیگر کوله بار هیمالیا را بستیم و راهی گشتیم

خدایا عجب شورو هیجانی دارم،در همین هنگام با حسین صالحی دیدار کردم و فردای آن روز را کاملا در استراحت در هتل بودیم

امروز با هوای تازه و شور دوباره خودم را در راه هیمالیا سپرده ام جای همگی خالی ساعت 4صبح من و حسین و تمامی کوهنوردارن آماده شدیم و با اشتیاق سوار جیپ شدیم و از جاده های خراب پر هیجان به سمت روستای چیلاس آغاز کردیم.

عجب روزی بود پس از 16 ساعت سمت و جالب و پر خطر حدود ساعت 7عصر به روستای چیلاس رسیدیم.

عجب جاده ای حال و من و تمامی دوستانمان خوب است و یک تیمی خوب از تیم بلغارستان با ما همراه شده بود که سابقه چند صعود به 8000متر را داشته

شب را کاملا استراحت کرده و ساعت 5صبح چیلاس را با وسیله جیپ به سمت و ترک کردیم و حدود 9ساعت در راه بودیم

در حین راه به این فکر کردم که واقعا به کجا می رویم کوه های سر به فلک کشیده عبور از منطقه مرگ براحتی این حقیقت زندگی در هیمالیا است و این عشق می خواهد دل میخواهد و آرزویم است چند روزی را در جوار عشق خود کوهستان باشم ،در مسیر اسکاردو چه منظره هایی به چشم خورد کو های سر به فلک کشیده هفت هزار متر هشت هزار متر خط الراسي های قراقروم رشته کوه های هیمالیا ،که پس از گذر از جاده ها پنهان می شوند و ناگهان غول سفید رنگی به چشمان خورد و نانگاپاربات خود را مشخص کرد.

قرار شد یک روز کاملا در اسکاردو به استراحت به پردازیم و فردای استراحت را به سمت روستای اسکولی رهسپار شویم.

دراین روز استراحت مشغول خريد و آشنا شدن با فرهنگ این مردم پرداختم روز جالبی بود

جلسه:

در این روز یک جلسه ترتیب داده شد برای رفتن به اسکولی ساعت 7صبح اسکاردو را به سمت اسکولی ترک کردم و هشت ساعت زمان برد تا به اسکولی رسیدیم و باز هم جاده های پرپیچ وخم وخطرناک.

آغاز راه صعودمان 6روز زیبا و پیمایشمان در این هشت روز از لابه لای کوه ها معابد گذشت کردیم و بعد از گذشت 3روز بعد را در مسیرهای برفچالی سپری کردیم حدود 100کیلومتر را پیمایش کردیم و فردای آن روز را به سمت کمپ کورو و پس فردایش را به سمت کمپ کونکوردیا حرکت کردیم .

2راهی کونکورد یا محل تلاقی یخرفت های نشات گرفته از K2 و برود پیک و گاشربروم هاست و یک روز دیگر تارسیدن به بیس کمپ ساعت 10صبح به بیس کمپ ارتفاع 5000 متر رسیدیم حدود 105کیلومتر را پیمایش کردیم.

و تا آن روز هوا خوب بوده و بعد از آن روز فردایش هوا بهم ریخته و بارش ها آغاز شد.

مراحل هموایی:

بعد از 1روز کامل استراحت در بیس کمپ چند ساعت را فردای آن روز پیمایش کردیم و به کمپ bc رسیدیم و بعد از گرفتن چند عکس و زدن چادر به بیس کمپ بازگشتیم.

گذر از دره گاشربروم ها:بعد از منتظر شدن هوای خوب،در روز یا زدم از کارمان ،ساعت 6صبح به سمت کمپ 1حرکت کردیم و قرار بود کمپ 2را لمس کنیم ولی هوا خراب اجازه این کار را از ما گرفته

هوای خراب

به دلیل هوای خراب ماندن در کمپ 1 را ترجیح داده ایم و به دلیل داشتن چند روز هوای خراب به بیس کمپ بازگشتیم

گزارش روز بیست و پنجم

ما به سمت کمپ 1حرکت کرده و بعد از 1روز استراحت به سمت کمپ 2راهی شدیم و در کمپ 2مستقر گشتیم.

کمپ2:بارش از صبح شروع شده و باد از قله بسیار شدید می وزد حدود ساعت 10ابرها بالا آمده اند و حدود ساعت 3بارش شروع گشته ساعت 4صبح به کمپ 3 رهسپار می شویم به کمپ 3رسیدیم مسسیر بسیار دشوار و نفس گیری بود بعد از کمپ 3 و لمس این مسیر به سمت کمپ 1بازگشتیم و حسین صالحی تمام مسیر را با اسکی برگشت و حال مسیر 2 به3 باز شده است

گزارش روز 26 و من و آقای گرانمایه شب را در کمپ 2 بسر بردیم.

حسین صالحی به همراه پاکستانی مسیر کمپ 2 به 3 را ثابت گذاری کرده اند ،مسیر بسیار خطرناک و بد قلق بود ،همگی کوهنوردان در کمپ bc در حال استراحت هستند.

صبح زود ساعت 4به سمت کمپ 2 حرکت کردیم وضعیت شکاف ها به ریخته بود و با تیم لهستان در یک کرده بودیم هوا از سمت قله بسیار خراب بود و بارش ادامه داشت.

گزارش روز بیست و هشت

همگی در کمپ bc هستند،هوا گرم شده باد شدید می وزد و برایمان بارش برف را هواشناسی اعلام کرده و تا کمپ 3 مسیر باز شده است.

بیشتر از 40روز است از ایرانمان دور هستیم ،بیشتر هوای بد را داشته ایم امروز هوا خوب است هیچ تیمی بالاتر از کمپ 3نرفته وتنها کوه صعود شده کوه برود پیک پاکستان بوده و به علت بهمن خور بودن مسیر ما در کمپ یک مستقر شده ایم .

سخت سرد گاشربروم 2

پنجشنبه 21جولای به سمت bc آمدیم هوا تا ساعت 3عالی بود ولی بعد ساعت 3 باز هم بارش !،تمامی چادر ها زیر برف سنگین و مسیر 2 بهمن خور بوده ،صبح قرار بود به سمت کمپ بالاتر حرکت کنیم ولی بازم هوای خراب 30سانتی متر برف،تمامی تیم ها به سمت کمپ 1بازگشتند،فردای آن روز هوا خوب شده و کمپ 2را صعود می کنیم و بعد کمپ 3هوا بسیار سرد و پر از باد است و به امید خدا 11 نفر امشب ساعت 1 به سمت قله حرکت می کنیم.

روز قله ساعت 12 شب از چادرهای خود بیرون آمدیم حال همگی خوب بود شب بسیار سردی بود چراغ های پیشانی را روشن کرده و عزیمت به سمت قله

تراورس آخر شیب بسیار تنده مسیر ارتفاع 7700متر ناگهان حسین صالحی تصیمم به برگشت می گیرد حال من مانده ام و یک پرچم ایران و ادامه مسیر لحظات بسیار سخت و نفس گیری بود و سرانجام ساعت 3 بعد از ظهر بر سر قله گاشربروم 2 ایستادم و پرچم ایران را بر سر قله به اهتزاز در آوردم

و پس از 30دقیقه بر روی قله به سمت کمپ 3بازگشته و بعد از یک شب سپری کردن در این کمپ فردای آن روز قله به بیس کمپ بازگشتم و در تاریخ 30جولای به اسکاردو رسیدم

و درتاریخ 16/5/95 وارد ایران عزیزمان شدم

در این صعود 50 نفر از سراسر دنیا حضور داشتند که تنها ایرانی صعود کننده به قله آرمان حداد و 7 خارجی از کشورهای دیگر بودند.
در روز های اخیر شاهد صحبت ها و شیطنت هایی مبنی بر این بودیم که این صعود بدون مجوز صورت گرفته که در این گزارش تاییدیه فدراسیون برای مخاطبین قرار داده شده است .و این تاییدیه بر اساس نظر سازمان توریسم پاکستان و با تایید فدراسیون ایران خود مدرکی بر قانونی بودن صعود است.
آرمان حداد این روز ها در تلاش و تمرین برای صعود به بلند ترین قله جهان،بام دنیا (اورست) می باشد.
اولین وتنها گیلانی صعود کننده به قلل بالای 8000 متری صعود به بام دنیا را شاخص و منحصر به فرد میداند و یاری مدیران استانی و ملی را در جهت بهتر اجرا نمودن این صعود خواستار است.

http://uupload.ir/files/do8l_img_0503.jpg

انتهای پیام/083458

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید