دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 44090 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ |
184 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده است. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از مهر مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بارش‌ها […]

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از مهر مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده است. بارش باران از بعد از ظهر و شب سه شنبه با نفوذ سامانه کم و بیش ناپایدار در منطقه آغاز خواهد شد.

محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار و فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا سه شنبه در منطقه است.

وی با بیان اینکه در این مدت آسمانی غالباً آفتابی و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی می‌شود، افزود: در برخی نقاط جلگه‌ای و ساحلی طی ساعت‌های صبح و شب پدیده مه یا مه آلود بودن هوا دور از انتظار نیست.

بارندگی و رعد و برق در راه است

دادرس ادامه داد: به تدریج از بعد از ظهر و شب سه شنبه با نفوذ سامانه کم و بیش ناپایدار در منطقه روند کاهش دما، افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، وزش باد و در برخی مناطق بارندگی، رعد و برق مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در نقاط مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی جوی، دریایی و کشاورزی برای استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب موقتی دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی با احتیاط باشد و از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست لذا مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید