دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 44728 |
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ |
34 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت ۶۰۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۸۷۱ طرح طی ۹ ماهه امسال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس سیاوش آقاجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت اشتغال مستقیم این طرح ها هزار و ۱۸۳ نفر […]

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت ۶۰۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به ۸۷۱ طرح طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس سیاوش آقاجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت اشتغال مستقیم این طرح ها هزار و ۱۸۳ نفر است، افزود: همچنین در این مدت، ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۰ طرح روستایی و عشایری با پیش بینی اشتغال ۲۰۰ نفر اعطاء شده است.

وی تصریح کرد: طی ۹ ماه گذشته ۶ هزار و ۲۹۲ مجوز مشاغل خانگی صادر شد که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ مورد ثبت محور (نیازی به استعلام از سایر دستگاه ها ندارد) بودند؛ همچنین طی این مدت ۷۴ نفر از آموزش‌های علمی، مهارتی و مقدماتی دانش آموختگان دانشگاهی (کارورزی) و ۱۱۷ نفر از مشوق های بیمه‌ای برخوردار شدند.

آقاجانی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند که ۸۳ درصد این تعهد اشتغال در گیلان محقق شده‌است.

وی عنوان کرد: طرح پایش و نظارت بر عملکرد سامانه رصد اشتغال و طرح های بهره مند از تسهیلات توسط مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی دارای صلاحیت و مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ۱۱ رویداد ترویجی کارآفرینی نیز توسط مراکز خدمات مشاوره کارآفرینی استان برگزار شد و ۲۰ نیروی کار جایگزین نیروی کارخارجی آموزش‌های لازم را فرا گرفته و جایگزین شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین از شناسایی و طرد ۵۰۷ تبعه افغان بدون مجوز کار در استان خبر داد و افزود: طبق قانون با کارفرماهای متخلف برخورد لازم صورت گرفت.

آقاجانی با بیان اینکه ۹۹ نهاد کارآفرینی دارای مجوز از این وزارت در این استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۶ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی، چهار مجوز مرکز شتاب‌دهنده، چهارمجوز مرکز فضای کاری اشتراکی، ۲ مرکز کافه کارآفرینی و سه موافقنامه فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در سال ۱۴۰۲ صادرشده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه از تشکیل ۲۵ شرکت تعاونی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری در این استان خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال تشکیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: این تعاونی‌ها در بخش تولیدی، توزیعی (تعاونی های توسعه و عمران شهرستان)، تامین نیاز تولید کنندگان(مشاغل خانگی)، مسکن(کارمندی)، خدمات، تامین نیاز تولید کنندگان(مشاغل خانگی)، بهداشتی و درمانی، صنعتی (نساجی و چرم و پوشاک)، کشاورزی(پرورش گل و گیاه)، صنعتی شامل صنایع غیر فلزی و نیز غذایی، دارویی، بهداشتی و پتروشیمی و شیمیایی تشکیل شده است.

وی برآورد کرد: میزان اشتغال برآورد شده در ابتدای تشکیل این تعاونی‌ها هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی است.

آقاجانی تعداد نظارت‌های انجام شده بر تعاونیها و اتحادیه ها را طی ۹ ماه گذشته ۷۴۲ مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۴۱ طرح‌ مصوب ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: ۱۴ شرکت تعاونی اقلام صادراتی از قبیل خاویار، سرنگ، کاشی، سنگ ساختمان، مفتول مسی، قارچ و قهوه را به ارزش ۱۴ هزار و ۲۹۹ دلار به ۱۴ کشور ازجمله عراق، افغانستان، ترکیه، بلژیک، کانادا، روسیه و هنگ کنک صادر کردند.

به گفته وی، طی ۹ ماه گذشته ۲۱ هزار و ۱۹۴ نفر ساعت در آموزش‌های توانمندسازی تعاونی‌ها شرکت کردند.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید