دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 42635 |
تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۴۴ |
108 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

در حالی که معاون اول رییس جمهور آیین نامه تسهیل کسب شایستگی های نوآوری و کارآفرینی کشور را در روزهای اخیر تصویب کرد چرا باید شاهد حذف تشکیلات کارآفرینی در وزارت کار باشیم! این تعارض را چه مرجعی در دولت پاسخ می دهد؟ به گزارش پایگاه خبری رشت پرس؛ جهت اجرای مصوبه جدید هیات وزیران […]

در حالی که معاون اول رییس جمهور آیین نامه تسهیل کسب شایستگی های نوآوری و کارآفرینی کشور را در روزهای اخیر تصویب کرد چرا باید شاهد حذف تشکیلات کارآفرینی در وزارت کار باشیم! این تعارض را چه مرجعی در دولت پاسخ می دهد؟

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس؛ جهت اجرای مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص کارآفرینی کشور، با تصویب آیین نامه تسهیل کسب شایستگی های نوآوری و کارآفرینی کشور توسط هیات وزیران و ابلاغ آن توسط معاون اول رییس جمهور آیا زمان آن نرسیده تا وزارت کار از تصمیم اخیر خود در حذف اداره توسعه کارآفرینی در ستاد و اداره کل استان ها صرفنظر کند و در پی احیا و چه بسا ارتقای آن به معاونت کارآفرینی جهت تحقق برنامه های این مصوبه باشد؟
یک نگاه ساده کارشناسی روشن می کند در صورت عدم تجدید نظر وزارت کار در احیای تشکیلات کارآفرینی قطعا اجرای این مصوبه هیات وزیران با چالش روبرو خواهد شد.
اگر کمی صریح تر گفته شود تاوان رفتار غیر کارشناسی وزارت کار را باید در آسیب جدی و محتمل به بدنه کارآفرینی این وزارتخانه که با مطالعات بسیار و صرف هزینه های هنگفت پا گرفته است مشاهده کرد.

از طرفی باید پیگیری و اجرای مصوبات مرتبط نهادهای بالادستی را در سمت اصلی ترین نهاد متولی اشتغال و کارآفرینی که همانا وزارت کار است، ابتر دانست. شاید لازم باشد سازمان بازرسی کشور و نمایندگان مجلس نیز در این امر ورود کنند و از وزیر تعاون کار و رفاه ا اجتماعی در این خصوص و در راستای حمایت از کارآفرینان و صاحبان واحد های تولیدی کشور توضیح بخواهند.
قطعا پیگیری این موضوع در راستای حمایت از حقوق عامه خواهد بود.
به هر ترتیب شایسته است وزیر کار نیز در یک گام جبرانی در صدد تشکیل معاونت کارآفرینی در ستاد و اداره کل استان ها باشد تا این اقدام موثر و آغازی بر اجرای آیین نامه مصوبه هیات وزیران در این وزارت باشد و عملا نقش خود را در توسعه کارآفرینی کشور نمایان سازد.الفبای خبر

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید