یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19

تبلیغات
کد خبر: 44624 |
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ |
92 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

استاندار گیلان با اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا و شناسایی آنها در استان برای دریافت زمین گفت: این خانواده‌ها بابت دریافت زمین نگران نباشند اهدای زمین بخشی از این خانواده‌ها انجام شده و بقیه در نوبت دریافت هستند. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس اسدالله عباسی  در مراسم تجلیل از […]

استاندار گیلان با اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا و شناسایی آنها در استان برای دریافت زمین گفت: این خانواده‌ها بابت دریافت زمین نگران نباشند اهدای زمین بخشی از این خانواده‌ها انجام شده و بقیه در نوبت دریافت هستند.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس اسدالله عباسی  در مراسم تجلیل از مادران دارای چهار فرزند در رشت اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های سه فرزند و بیشتر از برنامه‌های جدی در بخش جوانی جمعیت و مورد تاکید رییس جمهور است از این‌رو دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی با بیان اینکه این خانواده‌ها شناسایی شده اند و نباید نگران دریافت مسکن باشند، اضافه کرد: موضوع مسکن و اشتغال این خانواده ها در اولویت و جزو امور تکلیفی دستگاه‌هاست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مساله تهدید جمعیتی در استان خاطر نشان کرد: در موضوع خانواده و تحکیم این نهاد مقدس، جوانی و جمعیت مولد و رشد فرزندآوری همه باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته تبلیغ و ترویج فرزند کمتر در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود، عنوان کرد: روش اشتباه گذشته اصلاح شده است و امروز خانواده گرم، صمیمی و موفق خانواده‌ای است که فرزند بیشتری داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش و فداکاری مادران در گذشته برای تربیت تعداد زیاد فرزند در خانواده اضافه کرد: با وجود تعداد زیاد فرزندان، هیچ مانعی در مسیر رشد مادران و نیز تربیت فرزندان و همسرداری وجود نداشت ضمن اینکه در عرصه‌های مذهبی، دینی و اجتماعی نیز نقش آفرین بودند.

وی اظهار کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مادران علاوه بر نقش مادری و همسرداری می‌توانند در فعالیت‌های مختلف در جامعه نقش آفرین باشند، چه بسا آنان این مهم را ثابت کرده‌اند و مادرانی موفق در عرصه های اجتماعی هستند.

وی در ادامه با تشریح نقش و جایگاه زنان در خانواده و جامعه اضافه کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب نقش زن و مادر در خانواده در جایگاه همسری و مادری و نیز در نقش اجتماعی آنان در جامعه برای ما حایز اهمیت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین مهر و تربیت مادری شود، اظهار کرد: بعد از مادر، پدر و خانواده، معلمان می‌توانند در تربیت و مولفه‌های مربوط به مسائل تربیتی، حسی و حرکتی، عاطفی و اجتماعی نقش داشته باشند.

وی با تاکید تربیت دینی و معنوی فرزندان و توجه به این مهم در خانواده‌ها خاطر نشان کرد: فضای خانه و خانواده باید با مباحث معنوی عجین شود تا فرزندان به حیات طیبه دست یابند.

در این مراسم تعدادی از مادران دارای چهار فرزند تجلیل شدند.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید