دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 44395 |
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ |
105 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

 وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای معاونین و مدیران از تعهد خود به رئیس دولت مردمی گفت و تاکید کرد: نظارت و حسابداری در همه حوزه ها وظیفه است. مسئولان و در صورت وجود تخلف باید سریعا به این موضوع رسیدگی شود. محمدعلی نیکبخت در عین حال افزود: رانت، فساد و انحصار به شدت مجازات […]

 وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای معاونین و مدیران از تعهد خود به رئیس دولت مردمی گفت و تاکید کرد: نظارت و حسابداری در همه حوزه ها وظیفه است. مسئولان و در صورت وجود تخلف باید سریعا به این موضوع رسیدگی شود.

محمدعلی نیکبخت در عین حال افزود: رانت، فساد و انحصار به شدت مجازات می شود و در صورت اثبات در تمام سطوح پاسخگو خواهد بود.

وی بر مبارزه با فساد، تکریم ارباب رجوع، تقویت صندوق بیمه کشاورزی و اولویت بندی واردات از کشورهای همسایه تاکید کرد و از پایان محدودیت های سرمایه گذاری خبر داد.

محمدعلی نیکبخت با اشاره به برخی رفتارها در برخورد با مشتریان گفت: تکریم مشتری یکی از خطوط قرمز دولت است و برخورد نامناسب با مشتریان در دولت مردمی جایی ندارد. بخش بزرگی از مشکلات و آرزوهای کشاورزان، بهره برداران و مردمی که از روستاها و شهرستان ها به تهران می آیند در همین مکان قابل حل است.

وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود به الزامات سرمایه گذاری در زیربخش های کشاورزی پرداخت و گفت: محدودیت سرمایه گذاری نخواهیم داشت، بنابراین ستاد دستورات اصلاحی را تهیه و ابلاغ کند، این دستورالعمل ها باید به این صورت تنظیم شود. « که رهبران سازمان ها؛ تایید پایه، پروانه بهره برداری و اعطای شعبه در خود کشور.

وی همچنین افزود: از این پس ارجاع سرمایه گذار به تهران جای سوال دارد. مجوز فعالیت واحدهای سنتی کوچک باید به راحتی صادر شود و محدودیت ها برداشته شود و مجوز توسعه تولید در روستاها تمدید شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی پشتوانه ای مطمئن در حوادث کشاورزی است، گفت: تقویت این صندوق ضروری است و ارائه بیمه خارج از آن ممنوع است و این تخلف آشکار است زیرا صندوق کشاورزی صندوق بیمه انواع حوادث را پوشش می دهد و صرف وجوه خارج از این صندوق غیرقابل قبول است.

محمدعلی نیکبخت گفت: در صادرات محصولات کشاورزی هیچ مانعی نداریم، کشاورزان و تولیدکنندگان باید در بازارهای بین المللی نقش آفرینی کنند، اعتقاد بر این است که صادرات جریان تولید را حفظ می کند.

وزیر جهاد کشاورزی در عین حال افزود: در مبادلات بین المللی کارهای خوبی انجام شده و این امر ضروری است. تفاهم نامه ها، تفاهم نامه ها، روابط دوجانبه و چند جانبه و جلسات مشترک منجر به قراردادها و پروتکل های اجرایی می شود، بنابراین همکاری نزدیک با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه عامل تسهیل کننده است.

نیکبخت در ادامه با تاکید بر اولویت همسایگان و کشورهای منطقه گفت: برای رفع تنگناها، واردات کالا از مبادی نزدیک و کشورهای همسایه به دلیل صرفه اقتصادی و هزینه کمتر، راهبرد وزارت جهاد کشاورزی است. باید توسط معاونت بازرگانی و دفتر بین الملل در نظر گرفته شود

باید بگویم؛ بررسی مسائل واحدهای خدمات کشاورزی و بازتعریف وظایف این واحدها در دستور کار جلسه آتی است.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید