دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 42729 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ |
197 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

استاندار گیلان اظهار کرد؛ نرخ بیکاری در این استان به ۶.۱ دهم درصد رسیده که کمتر از میانگین کشوری است و در این حوزه در جایگاه سوم کشوری قرار داریم. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس اسدالله عباسی در یک گفت و گوی تلویزیونی به مناسبت هفته دولت ضمن تشریح عملکرد دولت در گیلان گفت: […]

استاندار گیلان اظهار کرد؛ نرخ بیکاری در این استان به ۶.۱ دهم درصد رسیده که کمتر از میانگین کشوری است و در این حوزه در جایگاه سوم کشوری قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس اسدالله عباسی در یک گفت و گوی تلویزیونی به مناسبت هفته دولت ضمن تشریح عملکرد دولت در گیلان گفت: طی ۲ سال اخیر، ۱۲۰ میلیون نفر شب اقامت گردشگر در گیلان انجام گرفت و طی این مدت ۹ هزار و ۳۲ گردشگر خارجی از کشورهایی از جمله چین، عمان، عربستان، سوریه، عراق و هلند به استان گیلان سفر کردند.

استاندار گیلان در گفت و گوی زنده تلویزیونی “برنامه کارنامه” از شبکه باران با تشریح اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی در گیلان اظهار کرد: نرخ بیکاری در این استان به ۶.۱ دهم درصد رسیده که کمتر از میانگین کشوری است و در این حوزه در جایگاه سوم کشوری قرار داریم.

اسدالله عباسی میزان تحقق اشتغال تعهد شده در سال گذشته در استان را ۱۱۸ درصد عنوان کرد و افزود: ایجاد فرصت های شغلی در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی در ادامه با تشریح سایر اقدامات انجام شده‌در ۲ سال اخیر در گیلان از جمله در بخش های مربوط به سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: میزان سرمایه گذاری در این استان ۴۷.۲ دهم درصد بوده که ۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

عباسی با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری بیش از ۳۲۰ عرصه شناسایی و افزون بر ۲۲۰ مجوز بی نام در گیلان صادر شد، اظهار کرد: ۲۲۲ واحد به چرخه تولید بازگشت و ۲۸ واحد نیز از تملک بانک ها خارج شده است ضمن اینکه این کار ادامه دارد.

تولیدات کشاورزی در گیلان افزایش یافت
وی در ادامه با اشاره به افزایش تولیدات کشاورزی گیلان در این‌دولت اظهار کرد: تولیدات زراعی از یک میلیون و ۵۱۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۶۴۴ هزار تن و تولیدات باغی نیز از ۷۲۷ هزار تن به ۷۶۱ هزار تن رسید.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش تولید در سایر محصولات کشاورزی اعم از دامی، گیاهان دارویی، ماهیان‌خاویاری، تولید مرغ، ارتقا مکانیزاسیون و توسعه گلخانه بیان کرد: رقع تداخلات اراضی نیز از ۱۰۸ هزار هکتار به ۱۸۰ هزار هکتار رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه زارعت چوب در استان نیز طی ۲ سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته اضافه کرد: این زراعت از ۲۲ هزار هکتار در سال ۱۴۰۰ به ۶۰۰ هکتار و تولید نهال از ۵۰۰ هزار اصله به ۲.۵ میلیون اصله نهال رسیده است.

9هزار و ۶۲۶ واحد مسکونی در دست ساخت است

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش در برنامه کارنامه با بیان اینکه در زمان حاضر ۹ هزار و ۶۲۶ واحد مسکونی برای متقاضیان در استان در دست ساخت است، گفت: ساخت مسکن جوانان، محرومان، روستایی و بازآفرینی با برنامه در حال انجام است.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۶ هزار و ۴۲۱ واجد شرایط نهضت ملی مسکن در گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر زمین برای ساخت ۱۵ هزار و ۸۴۲ واحد آماده شده است.

استاندار گیلان در ادامه ضمن بیان افتتاح یک هزار و ۳۶۰ پروژه در هفته دولت امسال در بخش های مختلف اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر بعد از هفته دولت ۱۴۰۰ در مجموع برای افتتاح پروژه در این استان ۱۷ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

120میلیون نفر شب اقامت گردشگران در گیلان

استاندار گیلان در ادامه با تشریح ظرفیت های گردشگری استان بیان کرد: طی ۲ سال اخیر، ۱۲۰ میلیون نفر شب اقامت گردشگر در گیلان انجام گرفت و طی این مدت ۹ هزار و ۳۲ گردشگر خارجی از کشورهایی از جمله چین، عمان، عربستان، سوریه، عراق و هلند به استان گیلان سفر کردند.

 وی دریا، سواحل، جلگه و کوهستان را از جاذبه های گردشگری گیلان نام برد ‌ و ادامه داد: همه باید برای حفظ این ظرفیت های خدادادی و حفاظت از محیط زیست کوشا باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کارهای خوبی برای حفظ محیط زیست و رفع منشا آلودگی تالاب بین المللی اترلی و رودخانه های زرجوب و گوهررود انجام شده و ادامه دارد، اضافه کرد: در حوزه تالاب بین المللی انزلی مقابله با سنبل آبی از تهدیدات این تالاب انجام شده و ادامه ادارد ضمن اینکه پروژه های مربوط به آبخیزداری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی با بیان اینکه اقداماتی برای از بین بردن منشاء آلودگی های رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت انجام شده و ادامه دارد، اظهار کرد: در این ارتباط تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان به بهره برداری رسید، احداث فاضلاب شهرک صنعتی در حال انجام است و احداث تصفیه خانه مسکن مهر نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی نیز با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، افزود: بهسازی محل دفن زباله سراوان به عنوان منشاء دیگر آلودگی در زمان حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه تصفیه خانه فاصلاب رشت نیز با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

دولـت مردمی با برنامه حرکت کرد

استاندار  گیلان با اشاره به تلاش های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای رفع مشکلات گفت: این دولت با برنامه حرکت کرد و سرنوشت مردم را با مسایل چند کشور و برجام گره نزد.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم بر اساس عزت، حکمت و مصلحت خاطر نشان کرد: دولت توانست با بسیاری از کشورها ارتباط منطقی برقرار کند و از ظرفیت های بین المللی استفاده نماید.

وی به دیدار رئیس‌ جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری و یا بیان اینکه در این دیدار رهبر انقلاب فرمودند: ” در این سی و چند سال از همه‌ دولت ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت کردم، همه‌ دولت‌ها مستحق این کمک همه ‌جانبه هستند. ما به همه‌ دولت‌ها کمک کردیم اما در مورد این دولت علاوه‌ بر کمک با نگاه به این ۲ ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم. “این بسیار ارزشمند است.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید