دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 42708 |
تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ |
197 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

مدیر ارشد وزارت کار با نامه رسمی خود به کارکنان برای پذیرش سرایداری در وزارت آموزش و پرورش این دستگاه را به تولید نیروی سرایدار تبدیل نکند؟ به گزارش پایگاه خبری رشت پرس ورود نا متعارف مدیران بدون سابقه در دستگاهی که تنظیم روابط کار و اشتغال در کشور را برعهده دارد از زمان وزیر […]

مدیر ارشد وزارت کار با نامه رسمی خود به کارکنان برای پذیرش سرایداری در وزارت آموزش و پرورش این دستگاه را به تولید نیروی سرایدار تبدیل نکند؟

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس ورود نا متعارف مدیران بدون سابقه در دستگاهی که تنظیم روابط کار و اشتغال در کشور را برعهده دارد از زمان وزیر سابق وزارت کار کلید خورد و این روزها همچنان ادامه دارد به گونه ای که باعث عدم رعایت عدالت استخدامی و ارتقاء جایگاه شغلی کارکنان وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شده است.
ورود نیرو های کار جدید به صورت اتوبوسی بعنوان قرارداد کار معین در پست های مختلف این دستگاه – بدون رعایت تشریفات استخدامی و امتحان ورودی – منجر به ایجاد نیروهای مازاد در این وزارت شد. نیروهایی که بدون امتحان با قرارداد کار معین وارد وزارت شدند و در آوردن آنها شایسته گزینی و عدالت استخدامی و کیفیت نیروی انسانی قربانی سیاست زدگی شد.
اکنون وزارت کار نیروی مازاد دارد و مدیریت پشتیبانی و منابع انسانی به فکر این است که کارشناسان خبره این وزارت که سرمایه کشور و وزارت هستند را به سوی سریداری مدارس در وزارت آموزش و پرورش هدایت کند تا از این طریق این ناترازی نیروی انسانی که ناشی از سیاست غلط مدیریت پشتیبانی و سرمایه انسانی وزارت است را پوشش دهد.
با خروج کارشناسان با سابقه و خبره این وزارتخانه، دیگر هیچ مقاومتی برای اعطای جایگاه های دیگر مدیریتی به این نیروهای اتوبوسی که به وزارت هدایت شده نخواهد بود و کوچکترین مقاومت را هم از بین می برند تا از این طریق نیروهای خود که هیچ از ماموریت های وزارت تعاون، کار ندانسته را یک شبه چه با قرارداد کار معین و یا ماموریت بعنوان سیاست گذار و مدیر و معاون و رییس در این وزارت منصوب نمایند.

با تداوم این روند بیم آن می رود که در بلند مدت شاهد تضعیف بنیان های سرمایه انسانی این دستگاه تخصصی باشیم.
از یک سو بالا رفتن هزینه های ناشی از اتخاذ تصمیم گیری های نادرست توسط این افراد غیر متخصص و از سوی دیگر کشیدن خط بطلان به امر جانشین پروری از عارضه های این نحوه از تصمیم گیری هاست.
نمونه این قبیل رفتارها و تصمیمات ناشایست را می توان در ورود اتوبوسی نیروی انسانی به وزارت کار و تنگ شدن فضا برای کارشناسان مجرب این دستگاه دید که به نامه مدیریت پشتیبانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تبدیل شدن آنها به نیروی سرایدار در وزارت آموزش و پرورش منجر شد.

اقدامی سوال برانگیز که به روشنی جایگاه کارشناسان خدوم این وزارت در سراسر کشور را نادیده می گیرد.
با حفظ احترام به شغل سرایداری آنچه جای تاسف است وجود نگاهی یکپارچه به تمامی افراد دعوت شده به این جابجایی بدون توجه به اتلاف سرمایه های تخصصی نیروهای انسانی و بی تفاوتی یک دستگاه به کادرسازی آینده این وزارتخانه است.
جا دارد در این خصوص وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مدیریت پشتیبانی را جهت التیام تحقیر صورت گرفته به کارشناسان خدوم وزارت عزل نماید، چرا که هیچ وزارتخانه ای این گونه کارکنان خود را از دم تیغ بی اعتنایی بی تخصص نگذرانده است.
بی تردید علت این گونه اقدامات را می توان به حضور اتوبوسی نیروهای مدیریتی در وزارت کار به صورت قرارداد کار معین و مامور به خدمت و پیشنهاد به وزیر در جایگزینی معاون ها و مدیر کل های وزارت و سراسر کشور با کارشناسان متعهد، متدین و خدوم وزارت در سراسر کشور مرتبط دانست.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید