دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 94 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ |
12 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس، ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اینکه آیا دولت مکلف به اجرای فاز جدید هدفمندی در سال آینده است، اظهار داشت: هدفمندی طبق قانون باید در عرض 5 سال اجرا شود که هنوز وقت آن پایان نیافته همچنین اهداف ترسیمی آن محقق نشده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس، ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اینکه آیا دولت مکلف به اجرای فاز جدید هدفمندی در سال آینده است، اظهار داشت: هدفمندی طبق قانون باید در عرض 5 سال اجرا شود که هنوز وقت آن پایان نیافته همچنین اهداف ترسیمی آن محقق نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت حامل‌های انرژی با اجرای هدفمندی یارانه‌ها به 95درصد فوب خلیج فارس برسد، تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از این حامل‌ها به اهداف خود از نظر زمان و میزان قیمت نرسیده‌اند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه هنوز اجرای قانون هدفمندی کامل نشده است، بیان داشت: برای رسیدن به اهداف ترسیمی قانون باید اجرای مستمر باشد، هرچند نیاز به تغییراتی در اجرا وجود دارد، اما به هر حال اصل اجرای آن باید استمرار داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت در بودجه 94 گام جدید هدفمندی را پیش‌بینی می‌کند، گفت: دولت صد در صد این موضوع را پیش‌بینی می‌کند و عزم دولت و مجلس بر اجرا بوده و دلیلی ندارد، سالی 40 تا 50 هزار میلیارد تومان خرج یارانه نقدی شود، اما به هدفی نرسیم. بنابراین قطعاً باید اجرا شود، اما می‌توان در مورد محتوای اجرا تغییراتی رخ دهد.

ندیمی افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری که در این جهت انجام شده هدفمندی مانند طرح نیمه تمام می‌ماند که مجلس عزم بر اتمام این طرح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این شائبه که در بودجه 94 سقف درآمد هدفمندی همان 48 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و گام جدیدی اجرا نخواهد شد، عنوان کرد: قطعاً باید در روش اجرا تغییراتی داشته باشیم، بسیاری از افراد نباید یارانه نقدی بگیرند و زیرساخت‌ها اصلاح شود.

ندیمی با اشاره به اینکه اجرای نظام سلامت با شیوه موفق کنونی ادامه یابد، افزود: باید ارقام پرداختی به بخش‌های مختلف و سیاست‌های اجرایی تغییر کند و با این روش در بخش اقتصاد و یارانه به اهداف برسیم.

وی ادامه داد: مجلس به اجرای اصل قانون اصرار دارد و قطعاً در مورد افراد تحت پوشش یارانه نقدی و حمایت‌های غیرنقدی اصلاحات نیاز است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و پاسخ به این سؤال که سخنگوی دولت گفته است شیوه پرداخت یارانه نقدی سال آینده نیز مانند امسال ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: لایحه وقتی به مجلس می‌آید، یک پیشنهاد بوده و نمایندگان می‌توانند آن را تغییر دهند و اکنون نمی‌توان گفت در بودجه چه مسائلی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید لایحه بودجه به مجلس برسد و آن وقت تکلیف هدفمندی را روشن کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که شیوه اجرای تدریجی آیا کمکی به اهداف قانون هدفمندی می‌کند و چه راهکاری باید ارائه کرد، بیان داشت: با شیوه فعلی 20 سال دیگر هم به اهداف قانون نمی‌رسیم و بیش از آنکه سود اقتصادی ببریم، ضرر اجتماعی خواهیم برد.

انتهای پیام/083458

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید