دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 162 |
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۳:۰۳ |
20 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رشت پرس، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان رسانه ملی، به گلایه از پخش برنامه «ثریا» از صداوسیما پرداخت وتاکید کرد:پخش این قبیل برنامه‌ها سبب آشفتگی جامعه پزشکی کشور می‌شود و صدا و سیما در حفظ، صیانت و ارتقای سرمایه‌های جامعه از جمله جامعه پزشکی […]

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رشت پرس، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان رسانه ملی، به گلایه از پخش برنامه «ثریا» از صداوسیما پرداخت وتاکید انتقاد تند سازمان نظام‌پزشکی از « ثریا » کرد:پخش این قبیل برنامه‌ها سبب آشفتگی جامعه پزشکی کشور می‌شود و صدا و سیما در حفظ، صیانت و ارتقای سرمایه‌های جامعه از جمله جامعه پزشکی نقش کلیدی دارد.

«ثریا» نام یک برنامه زنده چالشی در حو

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رشت پرس، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به رئیس سازمان رسانه ملی، به گلایه از پخش برنامه «ثریا» از صداوسیما پرداخت وتاکید انتقاد تند سازمان نظام‌پزشکی از « ثریا » کرد:پخش این قبیل برنامه‌ها سبب آشفتگی جامعه پزشکی کشور می‌شود و صدا و سیما در حفظ، صیانت و ارتقای سرمایه‌های جامعه از جمله جامعه پزشکی نقش کلیدی دارد.

«ثریا» نام یک برنامه زنده چالشی در حوزه علم و فناوری است که از یازدهم اسفند سال 1390 به طور هفتگی هر چهارشنبه شب از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

برنامه هفته گذشته «ثریا» با موضوع طرح تحول نظام سلامت و چالش‌های پیش روی این طرح با حضور مسعود پزشکیان وزیراسبق بهداشت و عضو فعلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حسین شمالی مسئول یکی از حوزه‌های مطالعاتی در بخش سلامت که به نمایندگی ازدانشجویان بسیج دانشجویی در برنامه حضور یافت و نیز محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار و عضو شورای‌عالی نظام پرستاری به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

قسمت اول این برنامه قریب به یک سال پیش به روی آنتن رفته بود و قسمت دوم که قرار بود هفته بعد از آن پخش شود به‌دلیل ممانعت‌ها و محدودیت‌هایی که از طرف مسئولان برای پخش آن به وجود آمده بود با یک سال تاخیر در نهایت هفته پیش بدون پخش تیزر تلویزیونی و تبلیغات رسانه‌ای به صورت چراغ خاموش بالاخره روی آنتن رفت.

بی‌عدالتی در اجرای طرح تحول

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر اسبق بهداشت یکی از مهمانان این برنامه بود که با انتقاد از فضای حاکم بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور از بی‌عدالتی در اجرای طرح تحول در نظام سلامت کشور خبرداد و گفت:نتیجه این طرح تاکنون این شده است که بیمارستان‌های مجهز مجهزتر شدند و مناطق محروم بدون امکانات ماندند و پول به دست کسانی رسید که داراتر هستند و بیمارستان و شهری که داراتر است پول بیشتری را از این هزینه‌ها به خود اختصاص داده و می‌دهد. 

مسعود پزشکیان با اشاره به جلسات کمیسیون متبوعش در مجلس با وزارت بهداشت بر سر نحوه اجرای مناسب طرح تحول نظام سلامت گفت:بحث ما با وزارت بهداشت این بود که در قدم اول پول را بر اساس سرانه و جمعیت ارائه دهند و در واقع  باید هر جا که امکانات نداشت تجهیز می‌شد اما این کار برخلاف این مسیر درحال اتفاق است که متاسفانه این روند هزینه تمام شده را بالا می‌برد و بی‌عدالتی را عمیق‌تر و مناطق محروم را با مشکلات بیشتری در گرفتن خدمات بهداشتی، درمانی پیدا خواهد کرد،در نتیجه با این روند طولی نمی‌کشد که دولت، مجلس، بیمه‌ها و مردم با چالش جدی مواجه می‌شوند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستمزدهای بالای پزشکان و اختلاف چشمگیر درآمد پزشکان با سایر شغل‌های جامعه و رشد آن طی 10 سال گذشته ضمن نقد به اصول تعرفه گذاری و سیاست‌های توزیع درآمد، تصریح کرد:رشد درآمد پزشکان در نسبت با کارگران و معلمان بی‌سابقه است. یکی دیگرازمهمانان این برنامه مسئول یکی از حوزه‌های مطالعاتی در بخش سلامت بود که با ابراز خرسندی از ایجاد فضای مناسبی برای نقد در حوزه تحول نظام سلامت در رسانه ملی و توضیح درباره بیانیه قرائت شده بسیج دانشجویی اظهار کرد:قطعا نظام سلامت کشور نیازمند یک تحول بود ولی تغییر تعرفه‌ها ما را به فکر فرو برد که این تغییرات بر چه اساسی اتفاق افتاده است و این روند حرکتی نظام سلامت باعث شد تا ما بیم عقب‌گرد در آینده را داشته باشیم. 

حسین شمالی در ادامه گفت:درگام اول و دوم طرح تحول انتقاداتی هم مطرح شد و در کنار خود مزایایی هم داشت اما در فاز سوم تعرفه‌های خدمات درمانی رشد عجیبی پیدا کرد طوری که عملا دیگر امکان رقابت بیمارستان دولتی با خصوصی وجود ندارد.

موج تبلیغات مایوس‌کننده

در پی پخش این برنامه که انتقادات تندی را متوجه جامعه پزشکی کشور می‌کرد،علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی طی ارسال نامه‌ای خطاب به ریاست سازمان صداوسیما مراتب نارضایتی جامعه پزشکی را اعلام کرد.

او با بیان اینکه پخش این برنامه موجی از نارضایتی را در جامعه پزشکی کشور به‌وجود آورده است، لزوم صیانت از این سرمایه عظیم و ارزشمند در کشور را خواستار شد.

زالی در بخشی از نامه خود خطاب به رئیس سازمان صداوسیما یادآور شد:به‌رغم تبلیغات مأیوس‌کننده‌ای که در طی سالیان اخیر علیه این جامعه خدوم، زحمتکش و در عین حال مظلوم شده و می‌شود (که عمدتا مبتنی بر تخلف عده بسیار قلیلی از این جامعه است؛ چیزی که به شهادت آمار، قطعا از صنوف دیگر کمتر و بلکه ناچیز است) افتخار فعالیت علمی در سطح بسیار بالای آموزشی و پژوهشی معتبر در سطح دنیا متعلق به این عزیزان است.آرمان

انتهاي پيام/083466

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید