دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 1015 |
تاریخ انتشار : ۱۲ ژوئن ۱۴۰۵ - ۱۰:۴۳ |
20 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس  اولین جلسه مشترک اعضای شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان و دیگر اعضای این شورا، در سالن جلسات ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس  اولین جلسه مشترک اعضای شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان و دیگر اعضای این شورا، در سالن جلسات ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت مسلمان ایران اسلامی با ولایت، با برشمردن دستآورد های انقلاب ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي یکی از دستآورد های انقلاب است که با حمايت مادي و معنوي رهبر فقيد انقلاب و مقام معظم رهبري و هدايت حضرت آيت اله هاشمي رفسنجاني و مديريت دكتر جاسبي و دكتر ميرزاده بيش از نیمی از بار آموزش عالي كشور را بر دوش گرفته است .
 معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افزود: دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بزرگترين دانشگاه حضوري جهان بدون اتكاء به منابع طبيعي و دولتي و تنها با شهريه دانشجويي به اين درجه از كمال رسيده است .
آثار و بركات مادّي و معنوي دانشگاه آزاد اسلامي بر همگان هويداست و هم اكنون با توجه به واقعيت هاي اقتصادي جامعه و همچنين در راستاي سياست تبديل دانش به ثروت و با عنايت به اينكه دانشگاه­هاي پيشرفته دنيا سهم قابل توجهي از درآمد خود را از طريق فعاليت هاي اقتصادي و شركت­هاي دانش بنيان تأمين مي كنند.
رياست دانشگاه آزاد اسلامی مقرر نمودند به منظور كاستن فشار مالي ازخانواده­هايي كه داراي دانشجو دانشگاه آزاد اسلامي هستند، در ابتدا به ميزان 16 درصد درآمد خود را از طريق فعاليت اقتصادي و تأسيس شركت­هاي دانش بنيان تأمين نمايند.
وی، ادامه داد: به اين منظور ، شوراي اقتصاد و سرمايه گذاري دانش بنيان و كميته ­هاي چهارگانه آن در تمام استان­ها و در سازمان مركزي تشكيل شده است . هدف از تشكيل اين شورا و كميته­هاي مربوطه ، تلاش براي رسيدن به سياست دانشگاه در خصوص تأمين بخشي از منابع مالي خود از طريق فعاليت هاي اقتصادي و دانش بنيان مي باشد که در صورت تحقق اين سياست ، فشارمالي بر خانواده­ هاي داراي دانشجو، به صورت چشم­گير كاسته مي­شود و دانشجويان اين دانشگاه مي­توانند با خيال آسوده تحصيل نمايند و استعدادهاي خود را شكوفا نمايند .
دکتر میرابراهیمی، تربيت نيروي انساني متخصص را از اهداف اصلي اين دانشگاه خواند و تأکید گرد: مشكلات مالي نبايد جلوي اين رسالت را بگيرد . دانشگاه و رياست عاليه دانشگاه خود را متعهد مي­داند تا در راستاي كاستن از فشار اقتصادي بر خانواده ­ها مخصوصاً در شرايط خاص اقتصادي كشوراقدام کند.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خواستار همفکری مستمر اعضای شورای اقتصاد شد و ادامه داد: از اعضاي شوراي اقتصاد همچنين اعضاي كميته­ هاي چهارگانه انتظارمي­رود با تلاش و هم­فكري مستمرّ و با احساس مسؤوليت فراوان در راستاي تحقق اين هدف مقدّس تلاش كنند .
مهندس محمد حسین اصغریان، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گیلان و عضو شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جلسه ، بیان کرد: خدا را شاکرم که توانستم در خدمت صاحب نظران حوزه های علم، پژوهش و اقتصاد باشم.
وی، به نقش مهم دانشگاهیان در توسعه علم اشاره کرد و اذعان داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردی جدید اولا نقش مهمی را در حوزه توسعه علم، پژوهش و فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان ایفا می کند ثانیا تلاش می کند تا تکیه بر شهریه های اخذ شده از دانشجویان جهت تأمین بودجه اداره دانشگاه کاهش یابد .
عضو شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، همچنین افزود: بنده فکر می کنم دانشگاههای دولتی ما نیز باید چنین رویکردی را دنبال کنند.دانشگاههای دولتی بجای تکیه بر شهریه های دانشجویی به درآمد های عمومی وابسته اند و در هر صورت نقش محوری دانشگاههای دولتی و غیر دولتی عملا در تولید ثروت مبتنی بر تبدیل یافته های پژوهشی به ثروت بسیار ناچیز است و دانشگاه آزاد اسلامی در این ارتباط پیشگام می باشد.
در ادامه هر یک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید