دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 7434 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۳:۴۲ |
37 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس امروزه، تمام هم و غم دولت تدبیر و امید، دسترسی افراد به سطح مناسب و مساعدی از شعور مثبت و فرهیختگی است، تا نظام یک حکومت، خدای ناکرده به دست جاهلانی نیفتد که بی خبر از اولویت های جامعه، در پس تدبیر منافع خویشند. چراکه، رویکرد ناصحیح به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس امروزه، تمام هم و غم دولت تدبیر و امید، دسترسی افراد به سطح مناسب و مساعدی از شعور مثبت و فرهیختگی است، تا نظام یک حکومت، خدای ناکرده به دست جاهلانی نیفتد که بی خبر از اولویت های جامعه، در پس تدبیر منافع خویشند. چراکه، رویکرد ناصحیح به منابع و منافع یک ملت، بزرگترین آسیبی است که با اخذ تصمیم نادرست در انتخاب…

اعتدال شمال نوشت: در نامه ۵۳ از نهج البلاغه، مولای متقیان، امیرالمومنین، ضمن آیین نامه ی حکومتی خطاب به مالک اشتر می فرمایند: “بدترین وزیران تو کسی است که پیش از تو وزیر بدکاران بوده و در گناهان آنان، شرکت داشته، پس مبادا چنین افرادی، محرم راز تو باشند. تو باید، جانشینانی بهتر از آنان داشته باشی که قدرت فکری امثال آنان را داشته، اما گناهان و کردار زشت آنان را نداشته باشند. کسانی که ستمکاری را بر ستمی یاری نکرده و گناهکاری را در گناهی، کمک نرسانده باشند”.
این سخن ارزشمند، گویای اهمیت انتخاب افراد در راستای مسئولیت پذیری در یک جامعه و بیان متقن و محکمی برای ضرورت انتخاب “اصلح” در مسیر بهره مندی از توانایی های جمعی و اتخاذ تصمیمات درست برای شکوفایی یک مملکت است.
امروزه، تمام هم و غم دولت تدبیر و امید، دسترسی افراد به سطح مناسب و مساعدی از شعور مثبت و فرهیختگی است، تا نظام یک حکومت، خدای ناکرده به دست جاهلانی نیفتد که بی خبر از اولویت های جامعه، در پس تدبیر منافع خویشند. چراکه، رویکرد ناصحیح به منابع و منافع یک ملت، بزرگترین آسیبی است که با اخذ تصمیم نادرست در انتخاب افراد برای اداره مملکت، وارد می شود.
در بیانات مقام معظم رهبری نیز آمده: “در جمهورى اسلامى، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتى. این دعواها و رقابتها، متعلق به دموکراسی هاى غربى است که ازخدا و دین، هیچ‏ چیزى به مشامشان نرسیده است. کارهایی که بعضی ها انجام می دهند، باب جمهوری اسلامی نیست. در اینجا، ممشا، ممشای اسلامی است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با بصیرت وارد بشوند و آدمهایى را که اطمینان پیدا می کنند، انتخاب کنند. » ( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با گروه کثیرى از آزادگان و اقشار مختلف مردم، ۱۱/۷/۶۹).
این روزها تب داغ انتخابات، برخی افراد را وارد فضایی کرده است تا خود را در صحنه عمل ببیند، بی آنکه تدبیری برای چگونگی عمل اندیشیده باشند! این در حالی است که، فلسفه ی وجودی انتخابات سالم، بر مبنای “انتخاب اصلح” بوده و کوچکترین کم کاری در شناخت افراد، بزرگترین لطمه به آحاد یک ملت را دربر خواهد داشت، تا آنجا که دیده شده، بعضا، تعدادی از افراد که به قصد رقابت، نه انجام وظیفه وارد میدان شده و با تطمیع مردم جهت رای آوردن، با به راه انداختن کارناوال های تبلیغاتی و صرف مبالغ هنگفتی که حق عادلانه ی مردم و بیت المال محسوب می شود، به مسند نشسته، نه تنها موجب آسایش مردم را فراهم نکرده اند، بلکه، حقوق حقه ی انسان ها را نیز به یغما برده اند! آیا گرفتن رای از مردم به نفع خود با تدابیر مزورانه، نوعی اخاذی نیست؟ در حالیکه مردم مختار به انتخاب آزادند و آزادی در انتخاب، حق طبیعی آنان است؟
افراد منتخب برای انجام پروژه های بزرگ و اساسی یک جامعه ی رو به رشد، در درجه ی اول باید بدانند که حق اختیار و انتخاب در فطرت اصیل انسانی، به ودیعه گذاشته شده و جامعه ای که مبنای آن جمهوریت و مردم دوستی و دموکراسی است، بر محوریت این انتخاب آگاه و آزاد استوار است. بدین سبب هیچ کس “نمی تواند” و “نباید” برای دست یافتن به هرگونه جایگاهی، درصدد اغفال مردم برآمده و حق انتخاب را از آنان دریغ و به نفع خود تبلیغ نماید. سرنوشت و حقوق مردم، امانتی الهی است و شرط امانتداری، خودسازی و ارتقاء بینش و بی نیاز شدن از مطامع نفسانیست. جهان خواستار انسان صالح است و فرد صالح، همان کسی است که با کسب قابلیت های وجودی، به مفهوم “عبادت به جز خدمت خلق نیست”، دست یافته باشد.
پس بنابراین، افرادی که برای اداره مملکت قدم بر می دارند، تا قبل از انجام انتخابات باید تجدید نظر نموده و به دور از هر گونه تفکری که خدمت خلق و رضای حق، در آن دیده نمی شود، ابتدا، بستر فکری مناسبی برای خودسازی ایجاد نمایند.
یکی از معضلات بزرگ ناشی از نادیده گرفتن بحث “اختیار” افراد، خریدن آراء مردم است؛ امر مرسومی که متاسفانه در برخی از دوره های انتخاباتی، علی رغم مخالفت شدید قوه قضائیه نسبت به این امر، موجبات خدشه و بیعدالتی نسبت به حق فرد اصلح در جایگاهی که باید باشد را فراهم آورده و علاوه بر جمع آوری مبالغ هنگفت کثیف، آبروی جامعه را نیز به خطر انداخته است. از سوی دیگر، قرارگرفتن افراد کم سواد منفعت طلب، موجب تضعیف عملکرد قوانین مدون یک کشور شده که خود عامل یک بی نظمی بزرگ گردیده است.

انتهای پیام/083451

 

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید