دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 10360 |
تاریخ انتشار : ۱۲ ژوئن ۱۴۰۹ - ۱۰:۴۳ |
17 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس خبرگزاری اصول گرای مهر در گزارشی به نقل از کسانی که در این گزارش نام «منابع مطلع» به آنان داده شده، روزنامه‌نگاران بازداشتی (که یکی از آنان «عیسی سحرخیز» روزنامه نگار اصلاح طلب بوده) را با ارائه برخی اسناد، به «وطن‌فروشی با حقوق ثابت» به دلار یا یورو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس خبرگزاری اصول گرای مهر در گزارشی به نقل از کسانی که در این گزارش نام «منابع مطلع» به آنان داده شده، روزنامه‌نگاران بازداشتی (که یکی از آنان «عیسی سحرخیز» روزنامه نگار اصلاح طلب بوده) را با ارائه برخی اسناد، به «وطن‌فروشی با حقوق ثابت» به دلار یا یورو متهم کرد.

در این اسناد (که با کمی دقت می‌توان نام «عیسی سحرخیز» روزنامه نگار اصلاح طلب را نیز در آن یافت و اتفاقا خبرگزاری مهر نیز از انتشار اسامی آنان خودداری کرده است)، عنوان شده که گروهی از خبرنگاران برای سایت اپوزیسیون «روزآنلاین» به مسئولیت «حسین باستانی» (که در خارج ایران است) با نوشتن گزارش با نام مستعار پول دریافت می‌کردند.

عیسی سحرخیز (روزنامه نگار اصلاح طلب) ۱۸روز پیش همزمان با احسان مازندرانی (مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان) بازداشت شد.1910896

پیش از این بسیاری از محافل سیاسی در راستای سخنان رهبر انقلاب نسبت به «نفوذ» آمریکا پس از برجام در ایران هشدار داده بودند. در مقابل برخی فعالین سیاسی و از جمله رئیس جمهور، نسبت به برداشت‌های ناصحیح برخی محافل از سخنان رهبری نیز هشدار متقابل را داده بودند (+ ، + و + و + )

مهر در ادامه گزارش خود آورده:

“نکته مهم درباره اعضای این شبکه از خبرنگاران، دریافت حقوق ثابت ماهیانه (برخی به ریال و برخی به دلار و یورو) از خارج از ایران است. تعدادی از اعضای قدیمی تر شبکه چیزی حدود یک دهه است که ماهیانه از مبدا خارجی پول دریافت می کنند.

گفتنی است در پرداخت این مبالغ تمامی اصول حفاظتی مراعات می شده است(دریافت از صرافی ها و همچنین دریافت با چند واسطه) و همچنین مبلغ دریافتی کاملا متعارف بوده است به گونه ای که این افراد می توانستند با دستمزدهایی مشابه به جای وطن فروشی و ارتباط با بیگانگان، به کار شرافتمندانه رسانه ای در داخل کشور بپردازند. 1910895

اسناد پیوست نمونه هایی از صورتحساب های پیشنهادی حسین باستانی خطاب به نویسندگان مطالب است که بنا به مصالح امنیت ملی و مسائل قانونی نام افراد در آن نمایش داده نشده است.

اعضای این شبکه ماموریت تولید گزارش و تحلیل و ارسال به خارج از ایران جهت انتشار در وب سایت های مرتبط با اپوزیسیون با هدف سیاه نمایی، پرونده سازی حقوق بشری، ایجاد اختلاف در داخل ایران و پیش برد اهداف غرب برای کنترل افکار عمومی در ایران را بر عهده داشته اند”.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید