دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 16016 |
تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۹:۵۶ |
11 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، جمیل حق پرست در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در خصوص عملکرد این سازمان در سال 94 و نیمه اول سال 95 اظهار کرد: در هفته جاری پروژه های مختلفی را به مناسبت هفته تامین اجتماعی برای افتتاح داریم. وی افزود: شعبه سوم […]

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، جمیل حق پرست در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در خصوص عملکرد این سازمان در سال 94 و نیمه اول سال 95 اظهار کرد: در هفته جاری پروژه های مختلفی را به مناسبت هفته تامین اجتماعی برای افتتاح داریم.

وی افزود: شعبه سوم تامین اجتماعی و کارگزاری آن که مربوط به بخش خصوصی میباشد و پروژه مرکز درمانی آستانه اشرفیه که با حضور مقامات کشوری و استانی مراسم افتتاح آنها در روز یکشنبه 20 تیرماه برگزار خواهد شد، از این دسته هستند.

حق پرست تصریح کرد: در هفته جاری برنامه های دیگری نیز در این پروسه قرار دارد که شامل نشست خبری با شرکای تامین اجتماعی، جشن تامین اجتماعی و نشست با استاندار و عیادت از بیماران بیمارستان تامین اجتماعی میشود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: ما از ادارات تیپ 1 کشور هستیم که با 26 شعبه در سطح استان در حال فعالیت میباشیم و با افتتاح شعب جدید سطح رنکینگ ما مسلما افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: 733 نفر در مراکز مختلف تامین اجتماعی استان مشغول به کار هستند و با آمار 390 هزار بیمه شده و 103 هزار مستمری بگیر، نسبت به سال گذشته 7% رشد داشته ایم.

حق پرست اضافه کرد: دلایلی از جمله میانگین بالای سنی مردم استان، و مهاجرت پذیر بودن آن موجب شده که به ازای هر 3.8 نفر یک مستمری بگیر داشته باشیم که میانگین کشوری به ازای هر 5.8 نفر یک نفر میباشد.

مدیرعامل تامین اجتماعی در خصوص مطالبات معوقه خود از کارفرمایان استان بیان کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار میلیارد از کارفرمایان استان طلب داریم که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی چند گام مناسب برداشتیم.

وی ادامه داد: در گام اول در طرحی تحت عنوان خرید دین کارفرمایان، توافقنامه ای را بانک رفاه کارگران امضا کردیم که طی آن کارفرمایان میتوانند با اخذ تسهیلات بانکی به تصفیه بدهی های خود به ما بپردازند.

وی تصدیق کرد: در بحث عملیات اجرایی بازداشت و برداشت از حساب کارفرمایانی که از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده میکنند، اقدامات اجرایی ماده 5 را متوقف کردیم و در بحث بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب طی طرحی جدید، در 3 محور وضعیت ایشان را بررسی و مورد بخشودگی قرار دادیم.

وی در پایان اشاره کرد: کارفرمایانی که در مدت تحریم های ظالمانه آسیب های جدی صنفی دیدند، همچنین کارفرمایانی که به واسطه حوادث غیرمترقبه و نوسانات ارزی دچار خسارت شدند مشمول بخشودگی میباشند.

انتهای پیام/083458

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید