دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 16186 |
تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ |
51 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، چندی روزی است که هوای رسانه ای استان ابر آلود گزارش شد و امروز شاهد هوایی آفتابی در این فضا بودیم. چندی روزی است که هوای رسانه ای استان ابر آلود گزارش شد و امروز شاهد هوایی آفتابی در این فضا بودیم. گفته می شود هوای ابری رسانه های […]

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، چندی روزی است که هوای رسانه ای استان ابر آلود گزارش شد و امروز شاهد هوایی آفتابی در این فضا بودیم.

چندی روزی است که هوای رسانه ای استان ابر آلود گزارش شد و امروز شاهد هوایی آفتابی در این فضا بودیم. گفته می شود هوای ابری رسانه های استان گیلان گاهی با رگبارهای پراکنده همراه بوده که این موضوع نگرانی هایی را در حوزه مدیریت استان بدنبال داشت تا جایی که استاندار محترم گیلان در یک نشست غیر مرتبط و در جلسه پدافند غیر عامل با موضوع مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی به یکباره به دلیل مشکلات و مشقات پشت سرگذاشتن ایام تعطیلات که بازخوردهای سرگردانی هزاران نفر از مسافران را در جاده ها ی ورودی استان گیلان به دنبال داشت ، به یکباره اظهاراتی را در خصوص عملکرد نقادانه برخی از رسانه ها بیان میکنند که شاید مرور این جملات در هر بار کدهای نهفته ای را به ذهن مخاطبان متبادر می کند.

به دنبال انتشار خبر بیماری برخی رسانه ها که شعاع انتشار آن از مرزهای استان گیلان فراتر رفته و به اقصی نقاط کشور ایران اسلامی مخابره شد نگرانی های اصحاب رسانه نیز افزایش یافت و بازتابهای مختلفی را در جوامع سیاسی ، اجتماعی، طنزپردازان ، فرهنگی و … شاهد بودیم که پرداختن به آن در این مقال نمی گنجد.

اما امروز در خروجی برخی از سایت های استان شاهد تغییر مواضع صریح و شفاف استاندار فهیم استان گیلان بودیم که از سوی یکی از اعضاء هیات مدیره خانه مطبوعات در اختیار مخاطبان قرار گرفت تا شاید پرداختن به این موضوع در روزهای آتی را امری غیر ضروری نماید .

پرداختن به این موضوع در این برهه زمانی شاید خالی از لطف نباشد که از منظر مقام عالی دولت در استان تعریف رسانه های غیر وابسته چگونه تعریف شده است ؟ در طول دوران سه ساله عملکردی استانداری در دولت تدبیر و امید چه حمایت های مادی و معنوی از استقلال فکری و صاحبان قلم و اندیشه انجام شده است؟ در این مدت چند جلسه پرسش و پاسخ با حضور استاندار محترم پیرامون موضوعات رسانه ای استان تشکیل شده است ؟چه شخص یا اشخاصی مانع حضور رسانه های مستقل و غیروابسته در جلسات استانداری گیلان می شوند که برداشت مقام عالی دولت از رسانه ها را ترسیم کرده است؟ لطفا با اطلاع رسانی شفاف اعلام فرمائید در طول دوران تصدی تا کنون چند ساعت کاری با رسانه های غیر وابسته جهت برون رفت از وضعیت موجود جلوس داشته اید؟ و …

اینکه عوامل اطلاع رسانی استانداری گیلان در صدد شیوع پدیده “کپی برداری خبری” برآمده اند برکسی پوشیده نیست لذا کوچک کردن دریچه نقد سازنده و دلسوزانه از یکطرف و سفره آرایی صرف برای معدود افراد از طرف دیگر مطمئنا باعث شیوع بسیاری از بیمارها در آینده خواهد بود .

در پایان از اعلام مواضع صریح مقام عالی دولت در استان گیلان در موضوع اصحاب رسانه تقدیر می کنیم و امیدواریم سرانجام جلسه پرسش و پاسخ مورد تقاضای جنابعالی پس از سه سال انتظار به اقدام و عمل تبدیل گردد و حذف سفارشی رسانه های غیر وابسته از دستور کاری برچیده شود.

حسین متقی طلب/ بیست و چهارم تیرماه یکهزار و سیصد و نود و پنج

انتهای پیام/083458

 

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید