دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 17696 |
تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۶:۱۵ |
42 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آبگرفتگی معابر شهرهای رشت و انزلی بر اثر بارش شدید باران بامداد امروز (چهارشنبه) رفع شده است. افشین عزیزی بیان کرد: تا کنون بیشترین بارش باران از انزلی با 110 میلیمتر بارندگی طی 40 دقیقه گزارش شده است.وی با یادآوری اینکه شب […]

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: آبگرفتگی معابر شهرهای رشت و انزلی بر اثر بارش شدید باران بامداد امروز (چهارشنبه) رفع شده است.

افشین عزیزی بیان کرد: تا کنون بیشترین بارش باران از انزلی با 110 میلیمتر بارندگی طی 40 دقیقه گزارش شده است.
وی با یادآوری اینکه شب گذشته بارش باران از شهرهای آستارا و تالش گزارش شده بود، گفت: از ساعت پنج صبح امروز، در شهرهای رشت و انزلی شاهد باران شدید بودیم که موجب آبگرفتگی معابر شده بود که اکنون این مشکل رفع شده است.
عزیزی ادامه داد: از شدت بارندگی ها در جغرافیای مرکزی گیلان کاسته شده و توده باران زا، به سمت شرق استان حرکت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون فقط آبگرفتگی معابر در برخی شهرهای استان اعلام شده و خسارت دیگری ناشی از باران شدید، گزارش نشده اما در عین حال، بررسی های لازم در حال انجام است.
سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت گفت: درحال حاضر آبگرفتگی که در بیشتر معابر شهر رشت ایجاد شده بود٬ مهار شده است.
وی افزود: با وجود اجرا شدن پروژه مهار آب های سطحی در شهر رشت، آبگرفتگی معابر را در نقاطی همچون خیابان های شریعتی٬ سعدی٬ معلم (استانداری) و رسالت شاهد بودیم که در حال حاضر، این آبگرفتگی وسیع، فروکش کرده و مهار شده است.
مهدوی با تاکید بر ضرورت وجود آمادگی لازم در نیروهای امدادرسان اضافه کرد: هفته گذشته به همه دستگاه های اجرایی مربوطه، خدمات رسان و شهرداری ها ابلاغ کردیم که آمادگی کامل را با توجه به هشدارهای هواشناسی داشته باشند.
فرماندار رشت با بیان اینکه در بخش های شهرستان، شاهد آبگرفتگی نبوده ایم، گفت: تاکنون گزارش دیگری مبنی بر خسارت های احتمالی ناشی از بارش شدید باران در شهرستان رشت دریافت نشده است.

**آبگرفتگی برخی خیابان های لاهیجان
جانشین ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان لاهیجان نیز به ایرنا گفت: بر اثر بارندگی های شدید صبح امروز، برخی خیابان های شهر دچار آبگرفتگی شده است.
سلامت وارسته افزود: شدت بارندگی های صبح امروز به گونه ای بود که پس از چند دقیقه، با آبگرفتگی برخی از خیابان های سطح شهر، رفت و آمد شهروندان در این خیابان ها مختل شد.
وی خاطرنشان کرد: خیابان های آزادگان و استقلال (امیر شهید) از جمله خیابان هایی بودند که آبگرفتگی آنها، مجاری فاضلاب های خروجی شهر را مسدود کرد و همین مسئله، موجب بالا آمدن سطح آب در خیابان ها شد.
وارسته تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی و شهرداری لاهیجان درحال بازکردن مجاری فاضلاب ها، کانال های خروجی و باز کردن مسیرها هستند.
وی یادآور شد: با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی گیلان، تمامی نیروهای این شهرستان از شب گذشته در آمادگی کامل بوده اند.
وارسته با بیان اینکه تاکنون از میزان خسارت ها گزارشی اعلام نشده، افزود: مدت بارندگی های شدید صبح امروز در این شهر، کوتاه بود و خیلی زود شدت بارندگی ها فروکش کرد .
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق رشت مرکز استان گیلان واقع است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان امروز (چهارشنبه) استان ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، رعد و برق، کاهش نسبی دما و در دامنه های جنوبی آسمان قسمتی ابری تا ابری، در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد است.
 بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان استان در فردا (پنجشنبه) نیز نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت ها بارندگی، گاهی کاهش ابر خواهد بود.

انتهای پیام/083451

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید