یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19

تبلیغات
کد خبر: 17892 |
تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۶:۵۰ |
58 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پايگاه خبري رشت پرس، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: بسیج رسانه در نظر دارد دوره‌های خبرنگاری سرای محله و جامعه هدف آرمانی با عنوان “شهروند خبرنگار” را در استان اجرا کند. محسن جعفری صبح امروز در کلاس‌های دوره آموزش حرفه‌ای خبرنگاری بسیج رسانه که در مجتمع فرهنگی و رفاهی یاس برگزار شد […]

به گزارش پايگاه خبري رشت پرس، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: بسیج رسانه در نظر دارد دوره‌های خبرنگاری سرای محله و جامعه هدف آرمانی با عنوان “شهروند خبرنگار” را در استان اجرا کند.

محسن جعفری صبح امروز در کلاس‌های دوره آموزش حرفه‌ای خبرنگاری بسیج رسانه که در مجتمع فرهنگی و رفاهی یاس برگزار شد با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام است، اظهار داشت: نخستین شرط برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی، مشارکت و حضور مردم است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان و قوای خود و با استفاده از ابزارها و تکنیک‌ها در مقابل اندیشه انقلاب به صف ایستاده است، افزود: تربیت نسل جدید رسانه‌ای و ارتقاء سواد رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی موجب جلوگیری از اهداف دشمن می‌شود.

جعفری با تاکید بر اینکه انقلاب مربوط به یک شخص و جناح خاص نبوده و بسیج رسانه به‌دنبال انحصار نیست، گفت: خارج نشدن از ریل انقلاب از اهداف اصلی بسیج رسانه است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه صف‌بندی از کارهای بسیج رسانه نیست و اعتقاد بسیج رسانه استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است، مطرح کرد: ظرفیت و توان بالایی از جهت رسانه‌ای در استان گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اصل کار بسیج رسانه همراهی نسل جدید رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بسیج رسانه در نظر دارد دوره‌های خبرنگاری سرای محله و جامعه هدف آرمانی با عنوان “شهروند خبرنگار” را در استان اجرا کند.

جعفری با بیان اینکه بسیج رسانه به‌دنبال کمک و انسجام بخشی و اتحاد و همزبانی در رسانه‌های استان است، افزود: رسانه یکی از مولفه‌های قدرت نرم محسوب می‌شود و یکی از پرنفوذترین ابزار در جامعه امروز است.

وی با اشاره به اینکه قلم در دست خبرنگار است و نباید جامعه را سیاست زده و ناامید کند، مطرح کرد: نگاه غالب در لیبرال دموکراسی و دموکراسی غربی به‌دنبال مدیریت مخاطب است و برای کمک به مخاطبین نیامده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه رسانه در غرب زیبایی‌ها را زشت و زشتی‌ها را زیبا، ارزش را به ضد ارزش و خوب را به بد تبدیل می‌کند، افزود: هدف رسانه غرب نفوذ به قلب و ذهن مردم است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ سخت استفاده از ادوات و مهمات و اثرات جنگ سخت مشهود بود، مطرح کرد: در جنگ سخت صدا و ناله شنیده می‌شد و آسیب‌ها به چشم می‌آمد ولی در جنگ نرم این مسئله دیده نمی‌شود.

جعفری با تاکید براینکه اکنون دشمن از شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و رسانه استفاده می‌کند و تا درون خانه‌های ما ورود کرده است، گفت: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مسائل فضای مجازی دارند و این نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی از همین شبکه‌های اجتماعی نفوذ پیدا کرده است، گفت: با ارتقاء سواد رسانه‌ای و استفاده درست از مدل‌سازی و ایجاد گفتمان، می‌توان بر این ولنگاری فرهنگی غلبه کرد.

جعفری با اشاره به اینکه دوره خبرنگاری حرفه‌ای برای نخستین بار در استان به همت بسیج رسانه تشکیل شده است، گفت: درس‌هایی از قبیل منافع ملی و سواد رسانه‌ای، اینفو گرافیک، ویراستاری، داستان نویسی، اخلاق در رسانه، خبرنگاری در بحران، قانون مطبوعات و تکنیک‌های اقناع و تبلیغ در این دوره برگزار می‌شود.تسنيم

انتهاي پيام/083466

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید