یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19

تبلیغات
کد خبر: 18130 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ |
15 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اختصاصی/ به گزارش پایگاه خبری رشت پرس ، ساعاتی دیگر پس از ساعت ها ناکامی در برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت ، سرانجام ماراتن نفس گیر انتخابات هیات رئیسه شورای شهر به خط پایان خواهد رسید. بنا بر این گزارش ، آنچه بیشتر از نتایج انتخابات هیات رئیسه در این مقطع حائز […]

اختصاصی/ به گزارش پایگاه خبری رشت پرس ، ساعاتی دیگر پس از ساعت ها ناکامی در برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت ، سرانجام ماراتن نفس گیر انتخابات هیات رئیسه شورای شهر به خط پایان خواهد رسید.

بنا بر این گزارش ، آنچه بیشتر از نتایج انتخابات هیات رئیسه در این مقطع حائز اهمیت است انتخاب رئیس شورای شهر رشت شاید از مهمترین رویدادهای سال چهارم شورای اسلامی شهر رشت محسوب می گردد . اعضای شورای اسلامی شهر رشت که امروز به موافقان و مخالفان شهردار معروف شده اند بخوبی می دانند که در این مدت باقی مانده دیگر توان تغییر در ساختار مدیریت شهری را نداشته و همگان انتظار دارند در این مدت با آرامش و بر محور اتحاد و همدلی انجام وظیفه نمایند. این بدین معناست که دیگر تغییر شهردار نمی تواند به عنوان یک گزینه تاثیر گذار در انتخابات هیات رئیسه مطرح باشد لذا دو طیف شورا تنها بر اساس سنت دیرینه خود در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

از نکات قابل توجه اینکه هرچند انتخابات هیات رئیسه شورا بصورت رای مخفی خواهد بود ولی تا بدین لحظه تمامی شهروندان و حتی مردم ایران به رای اعضای شورای اسلامی اشراف داشته و دیگر نمی توان انتظار تغییرات غیر منتظره ای را داشت.

به همین جهت شاید بتوان چنین تصور کرد که تنها رای تاثیر گذار در انتخاب رئیس شورای شهر مطرح است که تعلق میگیرد به محمد علی رفیعی نودهی . وی که در سال گذشته بنا به شواهد موجود ریاست شورای اسلامی شهر را مدیون رای تاثیر گذار مظفرنیکومنش نودهی بوده است ، اینبار خود در آزمون سختی قرار گرفته است . آزمونی که به زعم بسیاری از مردم سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده رفیعی نودهی را در سطح جامعه رقم خواهد زد. چرا که بسیاری از آذری زبانان شهرستان رشت بطور مستقیم و غیر مستقیم خواستار همراهی وی با مظفر نیکونش نودهی بوده اند لذا وی باید بتواند پاسخ قابل قبولی را برای این درخواست ها که به عنوان پایگاه رای تاثیر گذاری در شهرستان محسوب میگردند قایل شود.

چنانچه پایبندی رفیعی نوده به جریان مخالف شهردار بیش از حد انتظار همگان باشد ، باید انتظار رای سفید در انتخابات هیات رئیسه از طرف وی را داشت که در اینصورت با تساوی آرا ، ریاست شورا به قید قرعه انتخاب خواهد شد! . به هر ترتیب در انتخابات هیات رئیسه نمی توان به آرای مخفی اعضای شورا دل بست چرا که تمامی تئوری ها و احتمالات ، پیش بینی شده و کوچکترین حرکت شناسایی شده است لذا همگان به حرکت صحیح و منطقی اعضای شورای شهر رشت چشم دوخته اند .

فارغ از اینکه اختلافات سطحی و سلیقه ای بین اعضای شورای اسلامی شهر رشت وجود دارد اما در شرایط فعلی همگان به ظرفیت مدیریتی مظفر نیکومنش نودهی اعتقاد دارند و لذا هرگونه چرخش آرا در لحظه رای گیری را تنها باید به تسویه حسابهای شخصی مرتبط دانست که مطمئنا در تاریخچه ذهنی همگان ثبت خواهد شد.

نگارنده اعتقاد دارد افراد توانمند در حوزه مدیریتی با داشتن سابقه اجرایی در بالاترین سطوح کشور می توانند جایگاه ویژه ای را برای هیات رئیسه و شورای اسلامی شهر رشت در بر داشته باشد که این شاخصه را می توان در معدود افرادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت جستجو کرد .

به هر حال شورای اسلامی شهر رشت به منظور جبران زمان از دست رفته نیازمند یک انتخاب عقلانی است تا بتواند علاوه بر ظرفیت شورایی از ظرفیت فردی افراد در جایگاه ریاست در مدت زمان باقی مانده برای شهروندان بهره برد . امری که مطمئنا شورانشینان در زمان رای گیری توجه ویژه ای خواهند داشت و با اتحاد و همدلی و با هدف ارتقاء جایگاه شورا و انجام وظایف نظارتی طی مسیر نمایند.

انتهای پیام/083458

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید