دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 18715 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ |
17 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، دستاوردهای کاهش نرخ بیکاری استان گیلان را می توان در چند آیتم جستجو کرد که به عنوان یکی از ابزار های راهبردی برای سایر استانها و صاحبنظران کارآفرینی و اشتغال محسوب می گردد! در پی انتشار اخباری مبنی بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری گیلان که در ساعات گذشته […]

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، دستاوردهای کاهش نرخ بیکاری استان گیلان را می توان در چند آیتم جستجو کرد که به عنوان یکی از ابزار های راهبردی برای سایر استانها و صاحبنظران کارآفرینی و اشتغال محسوب می گردد!

در پی انتشار اخباری مبنی بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری گیلان که در ساعات گذشته با بازتابهای مختلفی همراه بود ، بر آن شدیم تا تحلیلی بر روند کاهش نرخ بیکاری استان داشته باشیم و از آن به عنوان شاخصی برای سایر استانها استفاده کنیم.

بنا براین گزارش دستاوردهای کاهش نرخ بیکاری استان گیلان را می توان در چند آیتم جستجو کرد که به عنوان یکی از ابزار های راهبردی برای سایر استانها و صاحبنظران کارآفرینی و اشتغال محسوب می گردد!

ابتدا باید به عرض برسانیم هیچکدام از اظهارات فنی و کارشناسی مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی و بیانات ریاست جمهور در سفرهای استانی اخیر که موجبات نگرانی کشور را در بحث اشتغال ، بیکاری و رکود اقتصادی اثبات کرده است در استان گیلان صدق نمی کند چرا که در استان گیلان بنا به اظهارات استاندار نرخ بیکاری تک رقمی اعلام شده و خوشبختانه بیکاری از سفره مردم استان گیلان در حال پرکشیدن است! و چنانچه اعتراضاتی در خصوص این آمار و ارقام بیان می شود به احتمال زیاد افراد یا اطرافیان آنها چون بیکار هستند زبان به انتقاد می گشایند! که البته چنانچه این اظهارات غیر عقلانی صحت داشته باشد باید بسیاری از افراد منجمله رئیس جمهور و معاونین و … را در این زمره قرار داد. زیرا اخیرا یکی از فرمانداران دولت تدبیر و امید در استان گیلان این موضوع را با ادبیات توهین آمیزی اثبات کرد ! ( اینجا بخوانید)

به هرحال با توجه به روند پرشتاب کاهش نرخ بیکاری در استان گیلان شنیده شده ، هیاتی از پایتخت جهت تحقیق و تفحص آمار و ارقام اعلامی از طرف مسئولان عالی استان طی چند روز آتی وارد استان گیلان شوند و با فرمول های پیچیده ای نه ! با گشت زنی در شهرک های صنعتی گیلان و بازدید عینی از کارخانجات متروکه و غیر فعال از جمله کاشی خزر ، چوکا ، بودی بال و … ، بررسی وضعیت اشتغال دامداران و کشاورزان ، بررسی عینی جوانان فارغ التحصیل جویای کار، دیدار با خانواده های بیکار شده ، جستجوی صنایع ناپدید شده! و اخذ آمار مستمری بگیران بیمه بیکاری و … این موضوع را تائید و یا تکذیب کنند .

شواهد نشان می دهد گیلان به عنوان استان پیشرو در اعلام نرخ بیکاری کشور مقام اول را به خود اختصاص داده و به زودی جشن بیکاری صفر درصد را در مرکز استان برگزار خواهد کرد!

حال که هیچ گوش شنوایی در استان گیلان برای شنیدن صدای مردم ، جمعیت بیکار و در معرض خطر آسیب های اجتماعی وجود ندارد ، دیگر به این موضوع و اصلاح روشها دلخوش نباشیم و همچنان با اخبار شفاهی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان گیلان خوش باشیم !

امید است روزی این رویای مسئولان عالی استان جامع عمل پوشیده شود و ما در استان گیلان شاهد بیکاری و تبعات ناشی از آن نباشیم ولی این امر مستلزم پذیرش واقعیت هایی است که شاید نمی توان انتظار این موضوع را در اندیشه برخی مدیران گیلان دید و امروز کاهش نرخ بیکاری به عنوان ابزاری برای تشریفات کاری لقب گرفته است تا جبهه مخالفان و موافقان دولت راحت تر شناسایی شوند امری که هزینه های سنگینی را برای استان و دولت در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/083458

 

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید