دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 18807 |
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۹:۵۸ |
15 بازدید
1
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، بهزاد ماهرو که سالیان سال در جهت حفظ و حراست از سرمایه های اکو سیستمی استان گیلان به عنوان نمونه مینیاتوری تلاش فراوان داشت سرانجام پس از سالها چشم انتظاری و وعده های پوشالی اقدام به خودکشی کرد ! سرانجام باغ پرندگان رشت که با هزینه خصوصی یکی از […]

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، بهزاد ماهرو که سالیان سال در جهت حفظ و حراست از سرمایه های اکو سیستمی استان گیلان به عنوان نمونه مینیاتوری تلاش فراوان داشت سرانجام پس از سالها چشم انتظاری و وعده های پوشالی اقدام به خودکشی کرد !

سرانجام باغ پرندگان رشت که با هزینه خصوصی یکی از دوستداران حیات وحش و با هدف جذب گردشگر و با وعده حمایتی مسئولان استانی و شهرستانی رشت افتتاح گردیده بود سرانجام یاس و ناامیدی دامن پرندگان و پرسنل این باغ را گرفت تا بار دیگر ثابت شود نمی توانیم از داشته های خود استفاده و بهره برداری کنیم.

بنا بر این گزارش ، بهزاد ماهرو که سالیان سال در جهت حفظ و حراست از سرمایه های اکو سیستمی استان گیلان به عنوان نمونه مینیاتوری تلاش فراوان داشت سرانجام پس از سالها چشم انتظاری و وعده های پوشالی اقدام به خودکشی کرد ! البته نه اینکه به آمار جرم و جنایت این استان افزوده شود بلکه تیر خلاصی را بر علاقه شخصی خود و شهروندان و گردشگران نشاند تا نشان دهد نباید در این استان بواسطه علاقه ، سرمایه گذاری کرد! نباید به وعده مدیران شهری و … امید داشت! نباید در جهت جذب توریسم و گردشگری برنامه داشت! و در نهایت نباید انتظار حمایت از مسئولان عالی استان گیلان همچون شهرهای قزوین، مشهد و … داشت !

به هرحال امروز زمانی باغ پرندگان مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار خواهد گرفت ،که متاسفانه سرمایه ها از قفس باغ پرندگان رشت پر کشیده و دیگر حتی جسدی برای کالبدگشایی آنها وجود ندارد!

لازم است در اینجا اشاراتی را داشته باشیم در خصوص روند اتفاقات پیش آمده و اینکه چه کسی و یا کسانی باید در این خصوص پاسخگو باشند و آیندگان باید در این خصوص قضاوت کنند.

چندی پیش خبری در رسانه های مکتوب و مجازی استان گیلان منتشر شد که شورای اسلامی شهر رشت با هبه و واگذاری باغ پرندگان رشت به شهرداری موافقت کرده و بارقه ای از امید در دل شهروندان روشن شد که متاسفانه امروز خیلی زود باید به این نتیجه رسید که برخی اعضای شورا به واسطه خودنمایی و بدون داشتن هیچگونه برنامه ای تنها به صرف جنبه تبلیغاتی چنین اقداماتی را انجام داده اند و اکنون خود را به عنوان عضو شرمسار معرفی می کنند.

بهزاد ماهرو اعلام میکند اسناد واگذاری باغ پرندگان به شهرداری رشت را در اختیار دارد و منتشر خواهد کرد و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید در بعد نظارتی اعضای شورای اسلامی شهر که زمینه این واگذاری را بدون هیچگونه نتیجه ای مهیا نموده اند شک کرد!

البته باید نقش سایر سازمانهای اجرایی برای حمایت از سرمایه گذارانی همچون ماهرو را نادیده نگرفت ، چرا که بروز چنین موضوعی نیازمند بررسی های مختلف در ابعاد گوناگون و سهم هریک از سازمانها در ایفای نقش حمایتی خواهد بود.

البته چنین سرنوشتی را در ادوار گذشته نیز استان گیلان تجربه کرده است و آن زمانی است که سرمایه های مولد زیستی استان گیلان که روزی از بزرگترین مجتمع های دامپروری کشور محسوب می شد بصورت غیر حرفه ای به مغان انتقال پیدا می کند و نتیجه آن می شود که صنایع لبنی با مشکلات عدیده ای در تامین مواد اولیه روبرو شوند، تا جایی که امروز پرداختن به موضوعات دامپروری و کشاورزی استان گیلان تنها به عنوان تشریفاتی دنبال می شود و حتی مسئولان عالی استان دیگر حوصله شنیدن صدای صاحبنظران و تولیدکنندگان این صنعت استراتژیک را ندارند .

مسئولان عالی استان گیلان تا چه زمانی می خواهند شاهد فعالیت های نمادین مردمی و دوستداران محیط زیست و حیات وحش و اکو سیستم در استان باشد و نتایج آن را بنام خود سند بزند.

بهزاد ماهروها در گیلان کم نیستند ولی تدابیر دولت تدبیر و امید در استان گیلان آنها را مجبور به پرکشیدن به استانهای همجوار کرده است .

در پایان باید اضافه کرد باغ پرندگان ماهان رشت هم روزی به ورطه خاطرات همچون کاشی خزر، فرش گیلان ، پوشش ، الکتریک رشت، بودی بال ، مجتمع دامپروری سفید رود ، مجتمع های دامپروری دیسام انزلی-ماسال- سیاهکل و … ، شهرک گلخانه ای و … سپرده خواهد شد و سرمایه گذاران آن تنها به عنوان نمادی از سرمایه گذار در جامعه اقدام به روایت خوانی روزهای سخت خواهند کرد!

انتهای پیام/083458

 

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :محمد

      واقعا حیف شد هر چند که شخصا فرصت تماشا کردن از نزدیک باغ پرندگان رو نداشتم و سعادتش نصیبم نشد اما واقعا انسان از وعده های پوشالی صاحب منصبان دچار رنجش خاطر می شود .