دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 24566 |
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۵۴ |
21 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: تلاش‌های دیپلماتیک خوبی برای حضور زائران ایرانی در مکه مکرمه انجام شده که جای قدردانی دارد به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار مدیران حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه خداوند کعبه را بیت‌الله حرام نامیده […]

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: تلاش‌های دیپلماتیک خوبی برای حضور زائران ایرانی در مکه مکرمه انجام شده که جای قدردانی دارد

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار مدیران حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه خداوند کعبه را بیت‌الله حرام نامیده ، اظهار کرد: مردم درس قیام علیه ظلم و اجرای قانون الهی را باید از عمل حج بیاموزند.
وی ادامه داد: کعبه به منظور فراگیری قیام ابراهیمی و بت‌شکنی است اما امروز خادمان حرم و خانه کعبه در صف مخالفان قیام علیه ظلم و استکبار هستند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ذلت خادمان کعبه و معامله 400 میلیارد دلاری آنها با آمریکا اشاره کرد و افزود: اگر فلسفه حج اجرا می‌شد و خادمان خالص بر آن حاکم بودند، امروز تسلط استکبار بر منطقه اسلامی و کشوری که خانه خدا در آن است را نداشتیم.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه سران برخی کشورهای اسلامی امروز تحت نفوذ عوامل استکبار هستند، تصریح کرد: جرم جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در مقابل استکبار است و اعلام می‌کند بودجه و امکانات کشورهای اسلامی باید در اختیار مردم این کشورها باشد.
وی جمهوری اسلامی ایران را طرفدار اسلام ناب محمدی(ص) خواند و به شهادت 446 نفر از زائران ایرانی در حج سال 94 اشاره کرد و گفت: تنها ایران اسلامی بود که در مقابل شهادت زائران خود واکنش نشان داد و مدت یک سال زائران ما به مکه نرفتند اما خانه خدا را برای همیشه نمی‌توان خالی کرد.
آیت‌الله قربانی بر حضور زائران ایرانی در خانه خدا تأکید کرد و یادآور شد: عوامل ذلت برای حضور زائران باید از بین برود و بتوانیم خواسته مشروع خود را تحقق ببخشیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تلاش‌های دیپلماتیک خوبی برای حضور زائران ایرانی در خانه کعبه انجام شده است، گفت: خواسته‌های ما عملی شده اما نباید بی‌حرمتی به حجاج ایرانی صورت گیرد و احترام حجاج رعایت شود و با این شرایط حجاج بیشتری از ایران به زیارت خانه کعبه می‌روند.
آیت‌الله قربانی حرکت جمهوری اسلامی ایران را حکیمانه توصیف کرد و افزود: با درایت مقام معظم رهبری، راه خانه کعبه برای زائران ایرانی گشوده شده است.
وی با تأکید براینکه نباید نسبت به خائنان حرم تملق داشته باشیم، بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که باید از کالای داخلی استفاده کنیم و حجاج ایران از کالای تولید ایران حمایت کنند.

انتهای پیام/083466

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید