دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 25240 |
تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ |
14 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در همایش مدیریت شهری و نقش آن در توسعه کسب و کار از 10 دانشجوی نمونه و کارآفرین قدردانی شد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، بهاره مهدی زاده، دبیر علمی و اجرایی همایش مدیریت شهری و نقش آن در توسعه کسب و کار که امروز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، گفت: […]

در همایش مدیریت شهری و نقش آن در توسعه کسب و کار از 10 دانشجوی نمونه و کارآفرین قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس، بهاره مهدی زاده، دبیر علمی و اجرایی همایش مدیریت شهری و نقش آن در توسعه کسب و کار که امروز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، گفت: از 10 دانشجوی نمونه مرکز علمی – کاربردی برهان نیروی شمال به دلیل آمیخته کردن دانش با مهارت، تجاری سازی ایده های کارآفرینی، کارآفرینی و اشتغالزایی با اهدای لوح سپاس و هدایا قدردانی شد.

وی افزود: مرکز علمی – کاربردی برهان نیروی شمال کارآفرینی را سرلوحه فعالیت آموزشی خود قرار داده است و در حال حاضر 1000 دانشجو ضمن کسب علم، مهارت های لازم در خصوص کارآفرینی را نیز فرا می گیرند.

مهدی زاده کارآفرینی و تجاری سازی ایده های دانشجویان را از مهمترین اهداف این مرکز علمی -کاربردی اعلام کرد.

در ادامه این همایش علی اکبر صمدی، مشاور عالی اتاق اصناف گیلان و مدرس مرکز علمی – کاربردی برهان نیروی شمال گفت: با توسعه کسب و کار و تجارت می توان ضمن اشتغال جوانان متخصص، به پویایی اقتصاد هرچه بیشتر جامعه کمک کرد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد هر جامعه را فعالان و تولید کنندگان پدید می آورند تصریح کرد: بهره گیری از مدیران شهری متخصص با علم شهری، توجه و حمایت هرچه بیشتر از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و تعامل اصناف با مراکز آموزشی از جمله راهکارهای مهم در توسعه کسب و کار و توسعه شهری است.

در شهر تهران مهاجرت های متعددی را داشتیم که عملا دچار مشکلات اساسی شدند،اگربخواهیم موضوع را به سمت و سوی بهتری در توسعه ی شهری ببریم نیازمند این هستیم ترافیک شهر هارا جلوشو بگیره واقتصادشهری مبنی بر دانش را به گونه ای در دل صنوف ما جانمایی کند و عملا صنوف مارا دانش محور بار بیاورد.

قطعا در سطح شهر رشت با تمرکز جمعیت این موضوع اتفاق خواهد افتاد اگر ما قایل باشیم که صنوف ما بتواند در یک کار مشترک با مدیریت شهری مارا به نقطه ی مطلوب برسد.

سیدمحمد علی ثابت قدم در ادامه این مراسم با بیان اینکه براي عقب نماندن در رقابت جهاني جذب گردشگر، ضروري است،مدیران شهری و برنامه‌ريزان بخش گردشگري بدانند چگونه و چرا رقابت پذيري در حال تغيير است.

وی افزود: نگاه گردشگرانه می تواند ما را به یک رقابت پذیری موثردر اقتصاد شهری برساند حال آنکه گردشگری در شهرهای ما می تواند نگاهی معطوف داشته باشد مانند حوزه ی سینما و قابلیت هایی که در حوزه ی سلامت و تهدیداتی که در زمینه ی کمبود منابع آب در بافت مرکزی خودمان داریم و مهمترین آن عبارت است از سرمایه های اجتماعی که بواسطه ی عقبه ی تاریخی و هویتی استان بوجود آمده، در نهایت امکان مناسب استفاده از ظرفیت های بومی به ما کمک می کند در شهری که دارای مناطق پنج گانه شهری می باشد را به سمت ساماندهی سلسله مراتبی صنوف سوق دهد.

محمد علی ثابت قدم شهردار اسبق رشت در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: آنچه که کمک رسان شهروندان در حوزه کسب وکار خواهد بود خروج از کارفردی و ترویج کارگروهی است.
وی با اشاره به منابع طبیعی غنی دراستان خاطرنشان کرد: کارآفرین باید حداکثر استفاده را از حداقل منابع داشته باشد.

ثابت قدم با اشاره به صنعت کشاورزی در گیلان نقشه راه توسعه استان را بر اساس سه محور کشاورزی، صنعت و خدمات ترسیم کرد و افزود: این امرمهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که از داشته های صنایع کشاورزی خودمان استفاده کنیم و کشاورزی را محور توسعه قرار دهیم.

انتهای پیام/083466

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید