دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 25726 |
تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ |
26 بازدید
1
1
ارسال به دوستان
پ

براساس بند ۴ ماده ۴ لایحه برنامه ششم توسعه ، دولت مکلف است به منظور افزایش مهارت و تخصص نیروی کار، نسبت به ارایه مدارس عالی کسب و کار با استفاده از ظرفیت های خدمت زیر پرچم و کارورزی دانشجویان، اقدام نماید و گزارش اجرای این بند را به مجلس اطلاع بدهد. به گزارش پایگاه […]

براساس بند ۴ ماده ۴ لایحه برنامه ششم توسعه ، دولت مکلف است به منظور افزایش مهارت و تخصص نیروی کار، نسبت به ارایه مدارس عالی کسب و کار با استفاده از ظرفیت های خدمت زیر پرچم و کارورزی دانشجویان، اقدام نماید و گزارش اجرای این بند را به مجلس اطلاع بدهد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس  رییس انجمن کسب و کار ایران با اشاره به تصویب این بند از لایحه برنامه ششم در کمیسیون تلفیق مجلس که بیانگر اهمیت دولت و مجلس به مقوله مهارت آموزی درهمه نهادهای دولتی و غیر دولتی است ، ابراز امیدواری کرد: با همکاری آموزشگاه‌های مهارتی، صنایع و دانشگاه‌ها، مهارت گرایی به تدریج جایگزین مدرک گرایی شود.

جایگزینی مهارت آموزی به جای مدرک‌گرایی

هادی سیاری
، افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی در برنامه ششم را حرکتی بسیار شایسته عنوان کرد و گفت:سال هاست که مدرسه کسب و کار غیردولتی ماهان ، مهارت آموزی را بسترسازی و نیز فارغ التحصیلانی را تربیت کرده که به جای کسب دانش آکادمیک به سمت یادگیری مهارتی و کاربردی پیش رفته اند.

وی که از آغاز ثبت‌نام دوره‌های MBA و DBA برای کارآفرینان و متخصصان کسب و کارهای مختلف در مدرسه عالی کسب و کار ماهان خبر می داد ، اظهارداشت : جوانان مهارتی و آموزش دیده، کاپیتان‌های اقتصاد کشورهستند که با ارائه الگوهای مهارتی و کاربردی می توانند افراد را به تکاپوی علمی وا داشته و با خلق ایده‌های جدید و کارآفرینانه آنها را جذب بازار کار کنند.
این کارآفرین با بیان اینکه افرادی که از طریق فرآیندهای بخش خصوصی آموزش می بینند، زودتر جذب بازار کار شده و در جهت ارتقا و پیشرفت خود بیشتر تلاش می‌کنند ، اضافه کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت بیشتری برای رونق کسب و کار فراهم و نیاز به تحقیق و آموزش و کسب علم ، بیش از گذشته احساس می شود.

رئیس مدرسه عالی کسب و کار ماهان با اشاره به گفته های اخیر مشاور عالی سازمان سنجش مبنی بر کاهش آمار داوطلبان کنکور ٩٥ نسبت به ۹۴ و همچنین ریزش 120 هزار نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ٩٦ دانشگاه آزاد، تصریح کرد : این کاهش آمارها به دلیل گرایش جامعه دانشگاهی به سمت فراگیری آموزش‌های مهارتی است که برنامه ششم توسعه نیز بندهایی را به آن اختصاص داده است و بدین معنی است که دانشجویان ، مدیران ، مسوولان و همه دست اندرکاران کسب و کار ، مهارت آموزی را بر مدرک گرایی ارجحیت داده و به دنبال خلق ایده های نوین و کارآفرینانه از سوی فارغ التحصیلان هستند که به ویژه درپساتحریم بتواند به رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر بیانجامد و ورود دانش آموختگان به بازار کار را تسهیل کند.

وی تاکید کرد: درشرایط فعلی کسب و کار، آموزش مدیرانی توانا برای خلق فرصت های کسب و کار و مهارت آموزی سرمایه های انسانی ، توسط مجموعه های خصوصی کشور ، فرصتی بی نظیر را برای فعالان اقتصادی در پسا برجام رقم خواهدزد.

این فعال حوزه کسب و کار افزود: مدیران مهارت آموخته با تحلیل درست از تاثیر کاهش قیمت نفت و نوسانات طلا و نرخ ارز و مدیریت دربرقراری روابط بانکی ایران با جهان، می توانند هزینه های سنگین مالی بنگاه های اقتصادی را کاهش داده و با تفکراستراتژیک دانش بنیان خود، تغییرات بازار را پیش بینی و نوسانات را مدیریت کنند که نهایتا به حضور هوشمندانه مدیران در عرصه اقتصاد منجر شده و در انتها سبب تسریع در روندجهانی شدن برای توسعه پایدار کشور و بهره مندی از فرصت های اقتصادی می شود.

انتهای پیام/083451

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :سامان لطیفی

      جالب اینجاست که ماهان بعنوان برند شماره یک در حوزه های مهارتی در کشور و تنها موسسه مورد تایید آمبا در ایران که حتی یکی از دانشگاههای ایران نتوانسته است به شاخصه های آن برسد ، در استان ما با کارشکنی و مقاومتهای مرکزی مثل دانشگاه گیلانی مواجه شده که خود دانشگاه نتوانسته به رسالت اصلی خودش جامه عمل بپوشاند .
      ورود این برندها به استان گیلان و سرمایه گذاری انها در حوزه های تربیت مدیر ، کمک شایانی به استان خواهد نمود . کاری که همیشه ما از استانی های خود دریغ می کنیم. بنده به عنوان یک دانش آموخته MBA دانشگاه تهران ، بعد از چهار سال وقت تلف کردن در این دانشگاه ، به توصیه دوستان به موسسه ماهان رفتم و اکنون علاوه بر اینکه در کسب و کار خود به موفقیتهایی رسیده ام در حال ثبت شرکت شماره 2 و 3 خودمان هم هستیم.
      بیاییم همه به رشد و شکوفایی استانمان کمک کنیم.