دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 32135 |
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۶:۲۶ |
57 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان معوقه مشکوک الوصول در بانک‌های گیلان وجود دارد گفت: منشأ این میزان معوقات ریشه در وجود رانت و پارتی‌بازی در بانک‌ها دارد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس محمدصادق حسنی با اشاره به‌عنوان «مشکوک الوصول» مطرح‌شده از سوی برخی بانک‌ها اظهار کرد: […]

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان معوقه مشکوک الوصول در بانک‌های گیلان وجود دارد گفت: منشأ این میزان معوقات ریشه در وجود رانت و پارتی‌بازی در بانک‌ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس محمدصادق حسنی با اشاره به‌عنوان «مشکوک الوصول» مطرح‌شده از سوی برخی بانک‌ها اظهار کرد: در نظام مالی بانک چیزی به نام مشکوک الوصول وجود ندارد بلکه این عنوان صرفاً برای شرکت‌های است که مشکلات مالی و دریافتی‌های غیر مشخص دارند.

وی با بیان اینکه اگر در بنگاه اقتصادی و یا شرکتی عنوان «مشکوک الوصول» گنجانده شود نشان از ریسک شرکت و حضور آن در بازار رقابتی دارد که ممکن است برای هر بنگاه اقتصادی به وجود بیاید افزود: بانک برای پرداخت تسهیلات خود به وثیقه سنگین و یا ضمانت‌های محکم نیاز دارد و عنوانی به نام مشکوک الوصول تمی تواند در بانک جایی داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وجود عناوین مشکوک الوصول در بانک را ناشی از رانت برشمرد و گفت: معوقات به‌اصطلاح مشکوک الوصول ناشی از استفاده از رانت و سفارش به بانک‌ها است که فرصت گرفتن تضمین را از بانک‌ها می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه گرفتن تسهیلات سفارشی کار بسیار سختی است که از پس هرکسی برنمی‌آید خاطرنشان کرد: بانک‌ها از معوقات مشکوک الوصولی صحبت می‌کنند که خود آن را پرداخت کرده‌اند درحالی‌که این پرداختی آن‌ها به کشاورزان و اقشار ضعیف نبوده بلکه باید برای نقد آن دنبال اطرافیان و سفارش‌دهندگان پیرامون خود باشند.

حسنی با بیان اینکه معوقات مشکوک الوصول در بانک‌ها کمتر از دو درصد است تصریح کرد: برخی از بانک‌ها اعلام کرده‌اند تا ۴۰۰ میلیارد تومان مشکوک‌الوصول دارند درحالی‌که این نوع معوقات ناشی از تسهیلات پرداخت‌شده بر مبنای رانت و پارتی‌بازی است.

وی با بیان اینکه میزان معوقات مشکوک الوصول در بانک‌های عامل گیلان وضعیت خوبی ندارند گفت: برخی از بانک‌ها ۲۴۰ میلیارد و برخی دیگر تا ۲۳۰ میلیارد تومان میزان مشکوک الوصولی معوقات خود را اعلام کردند که این میزان در گیلان بسیار نگران‌کننده است.فارس

انتهای پیام/083451

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید