دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 36072 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۳۵ |
19 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

اختصاصی/صدمات ناشی از بیماری کرونا، اغلب صنوف را درگیر خود کرده و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مشاغل گوناگونی را تحت تاثیر قرار داده است. ازجمله شغل هایی که درپی گسترش کرونا، آسیب دیده اند، رسانه ها هستند. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس صدمات ناشی از بیماری کرونا، اغلب صنوف را درگیر خود کرده […]

اختصاصی/صدمات ناشی از بیماری کرونا، اغلب صنوف را درگیر خود کرده و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مشاغل گوناگونی را تحت تاثیر قرار داده است. ازجمله شغل هایی که درپی گسترش کرونا، آسیب دیده اند، رسانه ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس صدمات ناشی از بیماری کرونا، اغلب صنوف را درگیر خود کرده و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مشاغل گوناگونی را تحت تاثیر قرار داده است. ازجمله شغل هایی که درپی گسترش کرونا، آسیب دیده اند، رسانه ها هستند.

ویروس کرونا، خبرنگاران را که خود، پیشتاز رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند، با بیکاری روبرو کرده و مسائل اقتصادی برای آنان، به دنبال آورده است که نیاز به حمایتِ دستگاه های متولی از این قشر را کاملا محسوس می کند.
از اینرو صندوق اعتباری هنر، وجه یک میلیون و پانصد هزار تومانی برای اصحاب رسانه درنظر گرفته است و خبری از سوی  مصطفی خادم المله،  مدیرعامل هنرکارت، مبنی بر فراهم شدنِ امکان برداشت وجه کمک هزینه ی بیکاری ایام کرونا، از طریق مراجعه به شعب بانک آینده برای کسانی که هنرکارت خود را دریافت نکرده اند، در رسانه ها منتشر شد. به گفته ی وی، اعضایی که پیامک واریز را دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به شعب بانک آینده در سراسر کشور و پس از احراز هویت (کارت ملی)، مبلغ واریزی را برداشت نمایند.
متاسفانه برخی از خبرنگاران هنگام مراجعه به بانک آینده با خودداری بانک از پرداخت این وجه، به بهانه ی داشتن چک برگشتی و معوقه روبرو شده اند، این درحالی است که این مبلغ از سوی صندوق اعتباری هنر، برای حمایت از خبرنگاران و مرتفع شدنِ مشکلات اقتصادی آنان درنظر گرفته شده بود و اگر قرار باشد، بانک آینده بواسطه ی سود روزانه ی حاصله از این پول ها، مشکلات خود را حل کند، عنوانِ کمک به خبرنگاران بی معنی می شود؛ همچنین اگر ادعای این بانک در مورد چک برگشتی و معوقه ی برخی رسانه ای ها، صحت داشته باشد، طبق مصوبه ی ستاد ملی مبارزه با کرونا، موظف است این گونه بدهی ها را نادیده بگیرد و وجه کمک هزینه به خبرنگاران را به آنان پرداخت نماید، که در غیر اینصورت نیز، این کمک هزینه که برای رفع مشکلات اقتصادی خبرنگاران درنظر گرفته شده، گره ای را برای آنان باز نمی کند و تنها گره گشای بانک آینده است.
مدیران صندوق اعتباری هنر که متاسفانه با انتخاب بانک آینده برای پرداخت وجه مذکور، موجب سرگردانیِ اصحاب رسانه شده اند، می توانستند از بانک های دیگری که عملکرد قوی تری در موارد مشابه و سایر صنوف نشان داده اند، بهره ببرند و اعتراض این قشر را از تدبیر ضعیف خود، شاهد نباشند.
هنوز اصحاب رسانه ی گیلان، تاخیر در پرداختِ هدیه ی روز خبرنگار از سوی ارشاد گیلان را از یاد نبرده اند، که بازهم  از سوی زیرمجموعه ی ارشاد با عملکردی که شان آنان را زیر سوال می برد، مواجه شدند.
خادم المله، آنطوری که در رسانه ها منتشر شده از احراز هویت خبرنگاران توسط بانک آینده صحبت به میان آورده است، درحالیکه اگر خبرنگاری مطابق ادعای بانک آینده، چک برگشتی یا معوقه دارد، حتما پیش از این در بانک مذکور حساب باز کرده و نیازی به احزار هویت یا افتتاح حساب ازسوی بانک برای این افراد نیست و بانک می توانست بدون احراز هویت و مراجعه ی حضوری خبرنگاران، به شماره ی حساب آنان پول را واریز کند؛ و اگر خبرنگاری پیش از این، افتتاح حسابی در این بانک نداشته است، بهتر بود مدیرعامل هنرکارت از تعبیر لزوم افتتاح حساب از سوی اصحاب رسانه، به جای احراز هویت استفاده می کرد، چرا که هویت خبرنگارانی که برای دریافت کمک هزینه به بانک معرفی می شوند برای هنرکارت محرز است و بانک موظف به واریز پول به حساب افتتاحی آنان است و درهنگام افتتاح حساب، خود بانک احزار هویت را بدون تذکرِ جناب مدیرعامل، انجام می دهد، مگر اینکه افتتاح حساب ده هزار تومانی  ازسوی خبرنگاران برای مدیرعامل هنرکارت مهم بوده باشد. برخی از اصحاب رسانه اظهار کرده اند که بانک وجه کمک هزینه را، نقدی به آنان پرداخت کرده و افتتاح حساب ده هزار تومانی، برای آنان فایده ای نداشته است.
به گفته ی وی تاکنون بیش از ۶۲ هزار نفر از اعضا در سامانه هنرکارت ثبت نام کرده اند که برای بیش از ۵۰ هزار نفر از آنها  از سوی بانک افتتاح حساب انجام شده است و برای حدود ۴۰ هزار نفر این کمک هزینه واریز و برای بقیه نیز در روزهای جاری واریز می شود، که این خبر حاکی است، پول هنگفتی از سوی ارشاد و صندوق اعتباری هنر به بانک آینده منتقل شده است و هزینه ی افتتاح حساب ده هزار تومانی را نیز باید به این مبلغ اضافه نمود که نشان می دهد، منفعت این اقدام صندوق اعتباری هنر، بیش از اصحاب رسانه به جیب بانک آینده می رود.

سوالاتی ذهن اصحاب رسانه را مشغول کرده که چرا باید در بانک آینده و آن هم با هزینه ی ده هزار تومان حساب باز کنند، با وجود اینکه مبلغی که از آنان دریافت می شود سودی درفرآیند پرداخت وجه کمک هزینه برایشان ندارد؟
و سوال دیگر وجود شرایط کرونایی، باید مدنظر مسئولان امر قرار می گرفت، چرا خبرنگاران ملزم به حضور دربانک شده اند و چرا با وجود کرونا، ارشاد  فرآیند احراز هویت خبرنگاران را از سوی بانک به صورت حضوری، پذیرفته است، درحالیکه خود، خبرنگاران را به بانک معرفی کرده و می توانست اصلا، مانند هدیه روز خبرنگار ، پول را به حساب آنان واریز کند/آسیه سهرابی پور

انتهای پیام/083451

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید