دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 39306 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ |
22 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما استان گیلان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی ،پژوهشی و فرهنگی اظهار داشت: پژوهش موتور پیشرفت و زیربنای توسعه است. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما استان گیلان و رئیس سما واحد رشت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی ،پژوهشی و […]

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما استان گیلان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی ،پژوهشی و فرهنگی اظهار داشت: پژوهش موتور پیشرفت و زیربنای توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما استان گیلان و رئیس سما واحد رشت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی ،پژوهشی و فرهنگی که به مناسبت هفته پژوهش در دبیرستان غیر دولتی دوره دوم پسرانه سما واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش موتور پیشرفت و زیربنای توسعه است گفت: هر اقدامی در دنیای امروز زمانی ارزشمند است که کاربرد پژوهشی داشته باشد که این در دنیای امروز اثبات شده است و تمام امکاناتی که بشر دارد نتیجه و حاصل پژوهش می باشد.

 دکتر سید شمس شفیعی با اشاره به اینکه دانش آموزان را در دنیای امروز باید پژوهش محور تربیت کرد ،اظهار داشت: متاسفانه مدارس کشور پژوهش‌محور نبوده و حافظه محور هستند واما آموزش و پرورش زمانی موفق است که پژوهش محور باشد .

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر ضرورت تقویت پژوهش سراها وباشگاه های پژوهشی تصریح کرد: سال‌های ۸۰ تا ۸۱ پژوهش سراها توسط آموزش و پرورش راه اندازی و ایجاد شد اما متاسفانه فعالیت‌های پژوهشی در این پژوهش سراها به دلیل عدم حمایت بسیار کمرنگ است.

 وی اضافه کرد: البته پژوهش و تحقیقات باید کاربست بوده و قابلیت اجرا را داشته و برای کشور و جامعه مفید باشد.

شفیعی در ادامه با بیان اینکه پژوهش سرمایه است و هزینه به شمار نمی‌آید گفت: اگر پژوهش سراها و باشگاه های پژوهشی تقویت شده و آموزش ها در مدارس به سمت پژوهش سوق یابند خروجی مثبتی برای جامعه در بر خواهد داشت و در این زمینه هرچقدر هم  هزینه شود برای کشور درآمد خواهدبود.

 رئیس سما واحد رشت دانش آموزان را سرمایه‌های کشور دانست واظهار داشت:برای موفقیت در پژوهش، سه عنصر هدف، مسئله و طراحی لازم است که بخش اعظم آن منوط به حمایت هاست .

وی افزود:دانش آموزان به عنوان سرمایه های کشور باید پیشگام حوزه‌های پژوهشی و فناوری باشندو جامعه و مسئولان هم باید برای شکوفایی استعداد ها تلاش مضاعفی داشته و از پژوهشگران جوان حمایت کند، چون بسیاری از گره های امروز کشور با علم و پژوهش برطرف می شود.

 سید شمس شفیعی ارتقای کیفیت آموزشی، فرهنگ، اخلاق مداری و مهارت آموزی را راهبرد اصلی سما ذکر کرد و بیان داشت: ما اهداف و برنامه های خود را بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی سما پایه گذاری نموده و در این مسیر گام خواهد برداشت.

قابل به ذکر است که در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر با اهدای لوح و جوایز تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید