یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19

تبلیغات
کد خبر: 39729 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۷ |
21 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت تا کنون دو مرحله از شورا کارت زرد گرفت و انتظار داریم پس از این با جدیت برای رفع مشکلات شهر رشت تلاش کند. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از روابط عمومی امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا […]

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت تا کنون دو مرحله از شورا کارت زرد گرفت و انتظار داریم پس از این با جدیت برای رفع مشکلات شهر رشت تلاش کند.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از روابط عمومی امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در سی امین جلسه شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک عید بزرگ مبعث اظهار کرد: خداوند متعال پیامبران را به عنوان راهنمای بشر مبعوث ‌کرد و یقینا مبعث پیامبران سرآغاز مبارزه با شرک و نفاق بود.
وی با بیان اینکه به گواه تاریخ پیامبر (ص) ر شرایطی به بعثت رسیدند که جاهلیت تمام ملتهارا فرا گرفته بود افزود: این جاهلیت به اندازه ای بود که دختران خود را زنده به گور می ‌کردند و پیامبر (ص) پس‌از آغاز رسالت به ترویج عدل و انصاف ، برادری ، برابری و حقانیت پرداختند.
کارگرنیا با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ماه شعبان افزود: این ماه آن چنان با فضیلت است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: شعبان ماه من است و در این ماه بزرگ اعیاد فراوانی وجود دارد که از آن جمله می توانیم به میلاد با سعادت امام حسین (ع) مصادف با روز پاسدار، میلاد حضرت عباس (ع) مصادف با روز جانباز و میلاد امام سجاد (ع) اشاره کرد و همچنین میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) نیز در نیمه این ماه مبارک است که جهان در انتظار ظهور این امام همام لحظه شماری می کند.
 
وجود درختان در حفظ و تداوم سلامت بشر تاثیرگذار است
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پانزدهم اسفند مصادف با روز درختکاری بیان ‌کرد: یقینا وجود درختان در حفظ سلامت و تداوم حیات بشر بسیار تاثیرگذار است و انتظار می رود نسبت به این مهم توجه بیشتری معطوف شود تا هم سلامت خودمان و نسل آینده نیز با مشکلی مواجه نشود.
  کارگرنیا با بیان اینکه هر چه جهان به سمت صنعتی شدن حرکت می کند آلودگی هوای بیشتری نیز ایجاد می شود گفت: این آلودگی برای سلامت بشر مخاطرات فراوانی به همراه دارد و با کاشت درختان گی توانیم در حفظ محیط زیست گام برداریم و انتظار داریم شهرداری نیز به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.
  وی با اشاره به دستور جلسه امروز شورا مبنی بر استیضاح شهردار رشت افزود: طرح سوال از شهردار رشت در بیست و پنجمین جلسه شورا اعلام وصول شد و پس از آن در بیست و هفتمین جلسه شورا ، بررسی طرح سوال از شهردار رشت برگزار شد که اعضای شورا از پاسخ های شهردار رشت قانع نشدند و در نهایت در بیست هشتمین جلسه شورا استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد .
  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعضای شورا در طرح سوال ، سوالاتی از شهردار رشت پرسیدند بیان کرد: اعضای شورا از پاسخ های شهردار رشت قانع نشدند و امروز جلسه استیضاح شهردار رشت برگزار شد.
   رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از توضیحات شهردار رشت و نطق عضو شورا با اشاره به اینکه هنوز از برخی از پاسخ های شهردار رشت برخی از اعضای شورا قانع نشده اند افزود: رای گیری ها بر اساس قانون باید با بلند کردن دست باشد مگر با موافقت اکثریت اعضای شورا می توانیم رای گیری را به صورت مخفی انجام دهیم.
 
با موافقت اعضای شورا رای گیری پیرامون استیضاح شهردار رشت در برگ رای و به صورت مخفی انجام شد.
 
با هفت رای موافق استیضاح از مجموع یازده رای علوی همچنان در جایگاه شهردار رشت باقی ماند و بر اساس قانون اجرای استیضاح به هشت رای موافق نیاز دارد.
 
کارت زرد شهردار رشت از شورا
  محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از شمارش آرا در خصوص استیضاح شهردار رشت بیان کرد: شهردار رشت تا کنون دو مرحله کارت زرد از شورا دریافت ‌کرده است و انتظار داریم پس از این با جدیت برای رفع مشکلات و توسعه و ارتقای شهر تلاش کند.
 
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید