دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 39879 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۴۳ |
18 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش مهم ابزارهای هنری در ثبات و استمرار یک رویداد، گفت: هنر درآمدزا نیست و هنرمند با پای دل در عرصه هنر گام می گذارد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس رضا ثقتی شامگاه چهارشنبه در سومین شب از همایش استانی «مشق آیه‌ها» به میزبانی […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش مهم ابزارهای هنری در ثبات و استمرار یک رویداد، گفت: هنر درآمدزا نیست و هنرمند با پای دل در عرصه هنر گام می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس رضا ثقتی شامگاه چهارشنبه در سومین شب از همایش استانی «مشق آیه‌ها» به میزبانی بندرانزلی با تبریک فرارسیدن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: پس از ۱۸ سال برگزاری این همایش امسال برای نخستین بار این همایش در چهار شهر رشت، انزلی، رضوانشهر و لاهیجان برگزار شد.

ثقتی افزود: پس از پایان این همایش آثار هنرمندان در قالب نمایشگاهی به مدت یک هفته به معرض دید عموم مردم گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: متفکران و اندیشمندان همواره از ابزار هنر برای ثبات و استمرار یک رویداد و تأثیرات مثبت آن در جامعه بهره مند بوده اند به نوعی که به عنوان مثال در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس، با استفاده از ابزار هنر و تهیه شعارها و سرودهای انقلابی عزم مردم را راسخ‌تر کرد.

ثقتی با بیان اینکه مقوله جنگ و دفاع مقدس با تهیه فیلم‌ها و حتی برگزاری هنرهای نمایشی در مساجد، بهتر در اذهان مردم نشست، گفت: امروزه ابزار اثرگذار هنر در خدمت آیات الهی آمده و هنر خوشنویسی در کنار تذهیب همواره چشم‌ها و اذهان را درگیر این کتاب آسمانی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر هیچگاه درآمد زا نبوده و هنرمند با پای دل گام در عرصه هنر نهاده است، افزود: احیای انجمن‌ها، پیشرانی و نقش آفرینی مردم در برگزاری رویدادها از دلایل تمرکز زدایی برگزاری این رویداد در شهرهای مختلف استان گیلان بود و معتقدم دولت نیز باید نقش خود را به عنوان تسهیل گر برگزاری رویدادهایی از این دست به خوبی ایفا کند.

گفتنی است در پایان این همایش شرکت کنندگان با اهدای لوح تقدیر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تجلیل شدند.

نقش مهم ابزارهای هنری در ثبات و استمرار یک رویداد

 

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید