دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 39892 |
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ |
12 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

علیزاده با معرفی«نظرخواه»، «خوشه چین» و «سمیع» به عنوان هیئت داوران جشنواره ادبی«ولگ» گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره مهلت تا ۲۰ اردیبهشت مهلت دارند. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از شبستان «بهرام علیزاده»با معرفی هیئت داوران جشنواره ادبی «ولگ» که قرار است اردیبهشت ماه برگزار شود، اظهار کرد: طی حکمی […]

علیزاده با معرفی«نظرخواه»، «خوشه چین» و «سمیع» به عنوان هیئت داوران جشنواره ادبی«ولگ» گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره مهلت تا ۲۰ اردیبهشت مهلت دارند.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از شبستان «بهرام علیزاده»با معرفی هیئت داوران جشنواره ادبی «ولگ» که قرار است اردیبهشت ماه برگزار شود، اظهار کرد: طی حکمی «حمید نظرخواه علیسرایی» شاعر، نویسنده، داستان نویس و روزنامه نگار گیلانی به عنوان دبیر هیئت داوران و دبیر بخش کتاب، «محمد ابراهیم سمیع» شاعر و منتقد ادبی به عنوان عضو هیئت داوران و دبیر بخش شعر گیلکی و همچنین «علی خوشه چین» شاعر، نویسنده، محقق و منتقد ادبی به عنوان عضو هیئت داوران و دبیر بخش شعر فارسی انتخاب شدند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری خورشید گیل و دیلم با اشاره به سوابق فعالیت هیئت داوران این جشنواره افزود: «حمید نظرخواه علیسرایی» شاعر، نویسنده، داستان نویس، محقق، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار گیلانی و هیات موسس و مسئول انجمن شعر و ادب کوچصفهان و بنیانگذار و مسئول گروه «کوچسفهان‌ شناسی» و…. است که چاپ مجموعه شعر گیلکی با ترجمه فارسی با عنوان (باد گاره سری « لالایی باد») از سوی انتشارات گیل و دیلم و چاپ اشعار و داستان در نشریات و مجلات ادبی را به دو زبان گیلکی و فارسی در کارنامه خود دارد.

علیزاده با بیان اینکه «علی خوشه چین» دکترای ادبیات داشته و شاعر، نویسنده، محقق و منتقد ادبی گفت: وی صاحب چهار مجموعه شعر(دو پنجره اسیر تو، پیاده روی با تو، لبخندهای ناچاری و پرسه های اتفاقی) و چندین مجموعه مشترک با شعرای استان و کشور است و چاپ و نشر بیش از ۲٠ مقاله علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی و مشاوره بیش از ده ها پایان نامه، دبیری جشنواره داستان نویسی یوسف، داوری جشنواره شعر پایداری استان در چند سال اخیر و داوری چند دوره جشنواره شعر سپید کشور در کارنامه وی دیده می شود.

وی همچنین در خصوص «محمدابراهیم سمیع» اظهار کرد: شاعر، منتقد ادبی عضو خانه فرهنگ گیلان و انجمن های شعر و ادب خاتم الانبیای رشت، لشت نشا، خمام و… است که کتاب هایی را با عناوین «را بوشو رافایی….»(راه برو انتظار….)،  «عطسه ی بهار در راه است»، «من شمالی»، «باهار ارسو بند نایه»(اشک بهارقطع نمی شود….) و مجموعه «هسا شعرهای گیلکی» منتشر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره ادبی ولگ در سه بخش برگزار می شود، یادآور شد: بخش اول ویژه فعالان و همکاران موسسه از سال ۸۴ تاکنون که شامل طیف وسیعی از شاعران پارسی گوی و گیلکی سراسر استان و شاعران گیلانی ساکن دیگر استان ها و بیشتر با تکیه برمناطق محروم است.

علیزاده گفت: در این بخش علاوه بر برگزیدگان صاحب کتاب، شاعران شهیر صاحب اثر در مجلات معتبر نیز مدنظر هستند.

وی با بیان اینکه بخش دوم ویژه برگزیدگان گیلانی کتاب شعر گیلکی است افزود: بخش سوم نیز برای برگزیدگان گیلانی کتاب شعر فارسی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا 20 اردیبهشت است و شرکت کنندگان در هر کدام از بخش های شعر فارسی و گیلکی باید حداکثر یک اثر منتشر شده خود را به همراه مشخصات(نام و نام خانوادگی کامل) و شماره تماس به نشانی کوچصفهان، ابتدای خیابان شهید بهشتی، روبروی شورای شهر، دفتر موسسه فرهنگی هنری خورشید گیل و دیلم و کدپستی 4346153454 و یا به نشانی لشت نشاء، خیابان شهید بهشتی، انتهای کوچه نوبنیاد، ساختمان ارحام و کدپستی 4343155500 ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه معرفی آثار برگزیده و اهدای جوایز روز پنج شنبه( 26 اردیبهشت) خواهد بود، خاطرنشان ساخت: اختتامیه بخش همکاران این جشنواره در لشت نشاء، بخش فارسی در لنگرود و بخش گیلکی نیز در رشت برگزار خواهد شد.

img08072652_5jen.jpg

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید