دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20

تبلیغات
کد خبر: 40059 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ |
31 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گفته معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان، قرار است به زودی چالش حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل شود. وی همچنین عنوان کرد در اواخر دوره وزارت مسعود سلطانی‌فر طرحی به سازمان امور اداری و استخدامی ارسال شد که خواستار انحلال معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی شده بود! به گزارش […]

به گفته معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان، قرار است به زودی چالش حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل شود. وی همچنین عنوان کرد در اواخر دوره وزارت مسعود سلطانی‌فر طرحی به سازمان امور اداری و استخدامی ارسال شد که خواستار انحلال معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی شده بود!

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس به نقل از ایسنا به وزارت ورزش ورزش و جوانان رفتیم تا با سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با مسائل مختلف فرهنگی ورزش و نیز مقوله ورزش همگانی گفت‌وگویی داشته باشیم؛ ‌مصاحبه‌ای بدون تعارف و صریح که با طرح دغدغه‌های ورزش کشور در حوزه‌های مربوطه، همراه بود. معاون جوان وزیر ورزش از نحوه آغاز همکاری خود با این وزارتخانه، وضعیت نگران کننده ورزش همگانی در کشور، ماجرای انحلال معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، نادیده گرفتن شدن ورزش همگانی در جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، قانون اختصاص ۲۷ صدم درصد از  ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش همگانی، وضعیت فرهنگی ورزش در ایران، آخرین وضعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، ‌ماجراهای دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در مشهد، نگاه مسئولان و متولیان امر در مشهد به مقوله ورود زنان به ورزشگاه، پدیده مهاجرات و پناهندگی ورزشکاران ایرانی و…گفت.

در ادامه مشروح کامل با سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان آمده است:

در مورد خود و خانواده‌تان بگویید، آیا قبل از حضور در وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش فعالیت می‌کردید؟

بنده ورزش را به شکل عمومی و همگانی دنبال کرده‌ام، در بخش ورزش کارکنان فعالیت داشته‌ام و با همکاران فوتبال بازی می‌کردیم و هنوز هم بازی می‌کنیم یا روزهای پایانی هفته کوهنوردی می‌رفتیم و حضور ورزش در زندگی ما این گونه بوده است. از همان زمان که در شهر قزوین بودیم و بعدها که به تهران آمدیم این علاقه وجود داشت. قصد ندارم از این حرف ها برای خود کارنامه‌ای در حوزه ورزش حرفه‌ای تدارک ببینم، بلکه می‌خواهم به حضور و علاقه به ورزش همگانی اشاره کنم. در خانواده ما که پر جمعیت بود علاقه به ورزش مثل بسیاری از خانواده‌های ایرانی وجود داشت و برخی از اعضای خانواده به صورت حرفه ای و نیمه‌حرفه ای در مسابقات ورزشی شرکت می‌کردند. هم اکنون نیز ۲ فرزند بنده که به ترتیب ۱۲ و ۱۰ ساله هستند کمربند آبی تکواندو دارند و مدرسه فوتبال می‌روند.

در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید؟

بنده دوره کارشناسی خود را در دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد را در دانشگاه گیلان پشت سرگذاشتم و دارای دکتری جامعه‌شناسی فرهنگی از دانشگاه علوم و تحقیقات و عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی هستم و نزدیک به ۱۵ سال در این مرکز سابقه فعالیت دارم. یک سال نیز به سازمان بازرسی رفتم و مدتی نیز به صورت پاره وقت با حوزه هنری همکاری داشتم.

زمانی که از سوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی منصوب شدید انتقادات مختلفی در رابطه با عدم ارتباط شما حوزه ورزش همگانی مطرح شد، پاسخ شما به مسائل مطرح شده در این زمینه چیست؟

بنده نزدیک به ۱۰ سال مدیرکل و معاون دفتر فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس بودم و گروهی داشتیم تحت عنوان ورزش و تربیت بدنی و طی آن ۱۰ سال نزدیک به ۸۰ گزارش کارشناسی منتشر کردیم که روی سایت مرکز پژوهش‌ها موجود است و بنده یا ناظر علمی این گزارش‌ها بودم یا تهیه و تدوین این گزارش‌ها را بر عهده داشتم.

آخرین فعالیت جدی که در حوزه ورزش با آن درگیر بودم قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بود که از نزدیک در تدوین این قانون مشارکت داشتم، بنابراین این‌گونه نبود که بنده با ورزش بیگانه باشم اما مسائل مطرح شده ناشی از آن است که حوزه فعالیت رسانه‌ای بنده هرگز ورزش نبود و در فضای عمومی در حوزه ورزش صحبت نمی‌کردم و در حوزه فرهنگ و زنان و خانواده فعالیت‌ رسانه‌ای خودر را دنبال می‌کردم که این مسئله نیز علت داشت؛ اینکه احساس می‌کردم حوزه ورزش به اندازه کافی سخنگو دارد و در عین حال آن جنس حرف‌هایی که دنبال می‌کردیم و به عنوان دغدغه مطرح بود در فضای موجود، خریدار نداشت.

باید به مسئله دیگری نیز اشاره کنم؛ زمانی که سند تحول دولت مردمی در حال تدوین بود، بنده مسئولیت بخشی از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را بر عهده داشتم و به یاد دارم هنگامی که برای نهایی شدن سند به وزارت ورزش و جوانان آمدیم، هنوز قرار نبود در این وزارتخانه مشغول به فعالیت شوم و حتی قرار بود با وزارتخانه دیگری همکاری کنم. سند تحول دولت مردمی در حوزه ورزش با مشارکت ۲۷ نفر از کارشناسان، پیشکسوتان، مدیران و افراد با سابقه از جناح‌ها و طیف‌های مختلف تهیه شد و نظارت بر تهیه این طرح بر عهده بنده بود. بنابراین در مقوله حکمرانی و سیاست‌گذاری حوزه ورزش از سال ۱۳۹۰ که در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مسئولیت دفتر فرهنگی را بر عهده داشتم تا مقطع کنونی که در تنظیم سند تحول دولت مردمی در حوزه ورزش ایفای نقش کردم، در حوزه ورزش حضور جدی داشته‌ام.

 

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید