چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-01

تبلیغات
کد خبر: 45806 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ |
607 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یکصد و بیست و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز با محوریت «قراردادها و برنامه های سازمان های مدیریت پسماند و سیما منظر شهرداری رشت» و به ریاست سید شمس شفیعی در ساختمان شورا برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، […]

یکصد و بیست و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز با محوریت «قراردادها و برنامه های سازمان های مدیریت پسماند و سیما منظر شهرداری رشت» و به ریاست سید شمس شفیعی در ساختمان شورا برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشت پرس سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در ابتدای جلسه، با اشاره به نامگذاری سال 1403 تصریح کرد: باید در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم در شهرداری رشت بهتر از سال گذشته عمل کنیم و اگر هر یک از مدیران به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگویند مشکلات زیادی نخواهیم داشت.
شفیعی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، افزود: جلسه امروز با دستور «بررسی قراردادهای منعقده سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما منظر و پروژه ها و برنامه های پیش رو» برگزار می شود.
سید شمس شفیعی با انتقاد از اینکه در جلسات مناقصات به عنوان نماینده مردم در شورا دعوت نشده است خاطر نشان کرد: در خصوص این موضوع تذکر جدی به شهردار می دهم.
وی افزود: در خصوص پاکسازی معابر، در معابر اصلی تنها فواصل نزدیک به جداول پاکسازی می شود اما در معابر فرعی کار رفت و روب به مراتب سخت تر است و اعدادی مثل 14 میلیون مترمربع که به عنوان سطح معابر در فهرست بها مد نظر قرار می گیرد بر اساس کل سطح معابر رشت است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به اینکه براساس مناطق قراردادهای رفت و روب منعقد می شود تصریح کرد: اگر به جای 5 منطقه 15 ناحیه قرارداد رفت و روب داشته باشند پیمانکاران بومی می توانند مشارکت بیشتری داشته باشند و نظارت بهتری نیز صورت بگیرد. قراردادی که بر اساس منطقه منعقد می شود نیاز به شرایط و ماشین آلاتی دارد که مانع حضور پیمانکاران بومی می شود و پیمانکار غیربومی به راحتی برنده می شود و در نهایت مفاد قرارداد را هم رعایت نمی کند و باید بر شرایط ماشین آلات نظارت بهتری وجود داشته باشد.
علی مقصودی رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در ادامه این جلسه از تحقق 115 درصدی بودجه 1402 این سازمان در بخش درآمدی خبر داد و گفت: در بخش هزینه ای نیز 11 میلیارد و 162 میلیون تومان دیده شده بود  که 5 درصد مازاد بر آن هزینه داشتیم و کسری بودجه نداشتیم.
وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده در سال 1402، افزود: یکی از قراردادهای سازمان، تعمیر و نگهداری ایستگاه های پمپاژ است که 3 ایستگاه مربوط به شبکه جمع آوری آبهای سطحی است و 2 ایستگاه برای زیرگذرها است. این قرارداد همه ساله تکرار می شود و از بهمن ماه  پس از استعلام، مجدد قراردادی 500 میلیون تومانی با شرکت آتی سازان شهرباران بستیم که تنها 10 میلیون تومان نسبت به سال گذشته افزایش یافت. همچنین قرارداد بهسازی محل نگهداری سگ های بدون صاحب را داشتیم. سالها بود بهسازی سطح این سامانکده انجام نشده بود و با استعلام شرکت رهاب عمران کاسپین برنده شد و 1 میلیارد و 392 میلیون تومان مبلغ قرارداد بوده است که حدود 90 درصد قرارداد بتن ریزی بود و سرویس بهداشتی و اتاق نگهبانی نیز نداشتیم و اکنون وضعیت بسیار بهتری دارد.
علی مقصودی در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص ایستگاه های جمع آوری پسماند خشک در اسفند ماه پس از استعلام با شرکت ارمغان آوران هوشمند نوین گیل قرارداد بستیم. علاوه بر آن بحث نصب دوربین های مداربسته لندفیل سراوان را به منظور پایش برخط از رشت داشتیم که بهمن ماه پس از استعلام شرکت کارسازان پویا آذین برنده شد اما به دلیل اینکه پیش پرداخت انجام نشده هنوز شرکت کارش را آغاز نکرده است. نقشه و مشخصات فنی نیز آماده است و قرارداد 6 ماهه است.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت افزود: قرارداد تفکیک در مقصد (سراوان) را داشتیم که قراردادی درآمدی است و 594 میلیون تومان درآمد برای سازمان دارد. قراردادهایی نیز وجود دارد که سازمان پسماند به عنوان نماینده شهرداری است؛ از جمله قرارداد رفت و روب که پنج قرارداد رفت و روب در سطح شهر داریم که مجموع این قراردادها برای 5 منطقه 309 میلیارد تومان بوده است. برای سال 1403 برآورد اولیه مجموع این پنج قرارداد بر اساس فهرست بهای قبلی 270 میلیارد تومان است که افزایش مربوط به سال جدید در آن دیده نشده است.
مقصودی در ادامه در خصوص قرارداد بهسازی سراوان با شرکت ساحل نقش بیان داشت: این قرارداد 106 میلیارد تومان است و تغییرات به تایید شورای تامین رسیده اما هنوز اصلاحیه نهایی نشده است. علاوه بر آن قرارداد تصفیه خانه شیرابه سراوان است که ماده 38 شده است.
  وی در خصوص قراردادهای سال 1403 عنوان کرد: در سال جاری بودجه تملک دارایی سرمایه ای ما به حدود 150 میلیارد تومان رسیده است. اما یک مناقصه ما حدود 70 درصد این مبلغ را نیاز دارد. قرارداد بهسازی سراوان به مبلغ بالایی نیاز دارد. مرحله اول فراخوان تصفیه خانه شیرابه سراوان نیز برگزار شده است. در لیست محدود سه شرکت حائز شرایط بودند. تا 28 اردیبهشت فرصت دارند پیشنهاد فنی و مالی خودشان را ارائه کنند.
علی مقصودی در خصوص پیشنهاد موسسه فنی دانشگاه تهران در خصوص تصفیه شیرابه زباله های سراوان افزود: پیشنهاد 150 میلیارد تومانی مطرح شده بود که عدد بالایی بود و همچنین امکان انجام آن بدون ترک تشریفات وجود نداشت. به همین دلیل مناقصه را پیش بردیم.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت همچنین در خصوص خرید مخازن زباله اعلام کرد: 8 میلیارد تومان در بودجه برای خرید مخزن زباله دیده شده است و پیش بینی ما خرید 1200 تا 1300 مخزن زباله است.
علیرضا حسنی رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت نیز در خصوص قراردادهای این سازمان در سال 1402 و برنامه های سازمان برای سال جاری عنوان کرد: یکی از منابع درآمدی شاخص ما بحث بهره برداری از بیلبوردهای تبلیغاتی است که قراردادهای آن منعقد شده است و در سال جاری در برج 4 مزایده آن را برگزار خواهیم کرد.
  وی افزود: در بحث آذین بندی ها، نیاز به دو قرارداد برای خرید و نصب داشتیم. چاپ بنرهای سطح شهر نیز مورد دیگری است که بر اساس استعلام انجام شده است. مناقصه خرید المان ها، خرید و کاشت گیاهان تزیینی بر اساس استعلام، قرارداد اجاره اماکن واقع در پارکها جهت احداث و بهره برداری از تجهیزات تفریحی کودکان و قرارداد ترامپولین و افزایش آن از 5 پارک به 7 پارک نیز از دیگر موارد بوده است.
  علیرضا حسنی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص قرارداد شناسنامه دار شدن باغهای شهری، استعلام خرید و نصب اقلام نورپردازی و همچنین خرید و بکارگیری اشکال توپیاری بیان داشت: نصب بنرهای مناسبت ها در سال گذشته به صورت فاکتوری بود و در سال جاری به شکل قراردادی انجام خواهد شد.
 وی افزود: در بحث مزایده تلویزیون های شهری نیز یک بار مزایده آن شرکت کننده نداشت و بار دیگر مزایده برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان سیما منظر شهرداری رشت خاطر نشان کرد: در بحث رفت و روب سازمان سیما منظر نقش نظارتی در فضاهای سبز دارد و شهرداری قرارداد منعقد خواهد کرد.
 علیرضا حسنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قرارداد پلاک کوبی درختان و شناسنامه دار شدن درختان نیز از دیگر موارد است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید