شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 45576 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ |
891 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

شهرداری رشت توسط شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرهای هم‌طراز شهر رشت بودجه‌ای فراتر از این شهر دارند از این رو تحقق این بودجه قابل انجام است ولی باید اقداماتی در این خصوص انجام شود. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس رحیم شوقی شهردار رشت عصر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان با […]

شهرداری رشت توسط شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرهای هم‌طراز شهر رشت بودجه‌ای فراتر از این شهر دارند از این رو تحقق این بودجه قابل انجام است ولی باید اقداماتی در این خصوص انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس رحیم شوقی شهردار رشت عصر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان با خبرنگاران و اعضای تحریریه این خبرگزاری دیدار کرد.

شهردار شهر رشت در این دیدار با اشاره به مصوبه بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت توسط شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: شهرهای هم‌طراز شهر رشت بودجه‌ای فراتر از شهر رشت دارند از این رو تحقق این بودجه قابل انجام است ولی باید اقداماتی در این خصوص انجام شود.

رحیم شوقی با بیان اینکه برای توسعه شهر رشت در حوزه‌های مختلف باید طرح‌های کارشناسی و دقیقی ارائه و سپس اجرایی شود، گفت: حدفاصل انتخاب و انتصاب بنده به عنوان شهردار رشت ۲ ماه فاصله افتاد و در این فاصله ۲ ماهه سعی کردم به واسطه تجربیاتم در استانداری گیلان و زندگی در شهر رشت، تمامی مشکلات را به روی کاغذ آورده و جلسات کارشناسی متعددی را برگزار کردیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تعامل با اعضای شورای اسلامی شهر رشت در حوزه‌های مختلف بیان کرد: در یکسال گذشته سعی در  فراهم کردن آرامش در شهرداری داشته و همواره تعامل خوبی با شهردار داشته باشم.

شهردار رشت با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی احداث چند تقاطع شهر رشت تصریح کرد: برای ایجاد تقاطع و کاهش ترافیک در شهر رشت، تمامی مجوزها از نهادهای مربوطه از جمله شورای ترافیک استان کسب شده و هیچ مانعی در این خصوص وجود ندارد و حتی در برخی از تقاطع‌ها از برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز جلوتر هستیم.

شوقی با بیان اینکه تلاش مجموعه شهرداری به زیر بار ترافیک بردن تقاطع‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است، گفت: مردم انتظار شروع پروژه احداث تقاطع را نداشتند ولی با جدیت تمام این امر را اجرایی کرده و خوشبختانه پروژه‌ها در مرحله بسیار خوبی قرار دارد.

تولید ۷۰ هزار تن آسفالت در رشت

وی یکی از اهداف شهرداری را تامین منابع مالی لازم بودجه برای سال آینده به منظور اتمام پروژه‌های مهم و اولویت‌دار دانست و افزود: برای سال آینده برنامه دقیق و زمان‌بندی شده‌ای داشته و در تلاشیم تا منابع مالی آن را تامین کنیم زیرا شهرداری منبع درآمد ثابتی ندارد.

شهردار رشت با بیان اینکه در طی هشت ماه گذشته پروژه‌هایی با مقیاس‌های بزرگ، متوسط و کوچک در نقاط مختلف رشت اجرایی شده است، افزود: در برخی از نقاط شهر رشت، مجموعه شهرداری اقداماتی را مانند احداث سرویس بهداشتی، سنگ‌فرش، پل بستک و کانال ج پنج که به کاهش ترافیک کمک می‌کند، احداث شده و یا در دست اقدام است.

شوقی با تاکید بر لزوم توجه به ایحاد شرایط رفاهی و تفریحی مناسب در هر منطقه از شهر رشت بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در هر منطقه یک پارک را سعی داریم احداث کنیم که بسیار به توسعه سرانه نشاط در شهر رشت کمک می‌کند.

وی با اشاره به تولید ۷۰ هزار تن آسفالت در شهر رشت تصریح کرد: آسفالت رشت مورد شهروندان بوده و این نقدها وارد است ولی علیرغم تولید ۷۰ هزار تن آسفالت، سطح معابر اینقدر خراب است که بازم با مشکل آسفالت مواجه هستیم.

شهردار رشت با بیان اینکه به معضل ترافیک باید همه جانبه نگاه کرد، گفت: در این راستا با همکاری پلیس راهور در تلاشیم تا برخی از تقاطع‌های شهر رشت را اصلاح‌ کنیم که به کاهش بار ترافیکی کمک می‌کند.

شوقی از اضافه شدن هفت دستکاه اتوبوس به ناوگان عمومی شهر رشت خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته  ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب اوراق در روزهای آینده دریافت خواهیم کرد که صرف خرید اتوبوس توسط شهرداری خواهد شد.

یک‌پارچه‌سازی سامانه پرداخت حقوق و حضور و غیاب در شهرداری رشت

وی با بیان اینکه موضوع رینگ ۹۰ متری جدید اطراف شهر رشت باید اجرایی شود، گفت: طرح اولیه رینگ ۹۰ متری حدید اطراف شهر  انجام شده و امیدوارم در سفر رئیس جمهور فاز نخست را در مصوبه سفر بگنجانیم زیرا در این خصوص موافقت اولیه را دریافت کردیم.

شهردار رشت هردر وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر رشت را بسیار مناسب برشمرد و بیان کرد: در حوزه عمرانی مطابق وعده‌های خود عمل کرده و شاهد هم فراتر از وعده‌ها  بودیم که این مهم نشان‌دهنده وحدت میان دستگاه‌های اجرایی در شهر رشت است.

شوقی با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی در  نخستین اقدام ۲ سامانه پرداخت حقوق و حضور و غیاب را یک‌پارچه‌سازی کردیم، تصریح کرد: با انجام این کار، پرداخت حقوق بر اساس حضور و غیاب انجام شده و نظم و انضباط به مجموعه شهرداری برگشت. وی با ابراز خرسندی از تیم مدیریتی شهرداری، در یکسال گذشته گفت: زعم من تیم شهرداری عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون به خوبی در حوزه‌های مختلف عمل کرده است و شهرداری مناطق رشت هم به خوبی به وعده‌های خود عمل کرده و حتی بودجه مصوب را عملی کردند ،شهردار رشت از پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان شهرداری رشت در روزهای آینده خبر داد و افزود: تلاش داریم تا در سریعترین زمان ممکن حقوق پرسنل شهرداری رشت را پرداخت کنیم و این امر به زودی میسر می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید