شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27

تبلیغات
کد خبر: 45582 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ |
967 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

فرماندار رشت گفت: با تلاش کارگروه اشتغال، تاکنون ۹۴ درصد سهم تعهد اشتغال این شهرستان معادل ۷۸۵۹ نفر شغل که در سامانه رصد به ثبت رسیده، محقق شده است. به گزارش پایگاه خبری رشت پرس کیا عاشوری بعد از ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان رشت با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری بیکاری منشأ فساد […]

فرماندار رشت گفت: با تلاش کارگروه اشتغال، تاکنون ۹۴ درصد سهم تعهد اشتغال این شهرستان معادل ۷۸۵۹ نفر شغل که در سامانه رصد به ثبت رسیده، محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس کیا عاشوری بعد از ظهر چهارشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان رشت با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری بیکاری منشأ فساد است، اظهار کرد: وقتی از جهات مختلف بررسی می‌کنیم بیکاری منشأ بیکاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری به عنوان اصلی ترین معضل شهرستان اظهار کرد: اولویت مهم ما در رشت حل مشکلات اشتغال است و اگر بتوانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم به طور یقین سایر مشکلات شهرستان نیز حل خواهد شد.

وی افزود: کسی که شغلی ندارد، قطعاً نمی‌تواند زندگی تشکیل دهد یا از عهده هزینه‌های زندگی برآید، لذا شاغل بودن سبب ارتقای سطح زندگی می‌شود، از این‌رو گام برداشتن در راستای اشتغالزایی یک صدقه جاریه است.

فرماندار شهرستان رشت گفت: موضوعات اجتماعی در ابعاد مختلف جوان فاقد شغل را تهدید می‌کند، لذا مسؤولیت ایجاد می‌کند که در این مورد با حساسیت بیشتری ورود کنیم، اگر بیکاری ریشه کن شود جامعه پویا و شاداب می‌شود.

عاشوری تصریح کرد: رونق اشتغالزایی زمینه زیست آرام را برای افراد جامعه فراهم می‌کند، در این راستا هر ساله با توجه به نیاز شهرستان و ظرفیت‌ها و تقاضاها تسهیلاتی اختصاص می‌یابد، بسترهای اشتغالزایی فراهم است که نیاز به تسهیلگری دارد تا دست جوانان را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در هر منطقه که بیکاری بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی نظیر سرقت، اعتیاد، فساد و غیره هم بیشتر می‌شود، ادامه داد: باید الگوهای موفق اشتغالزایی را که با دریافت تسهیلات نتیجه گرفتند، معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان رشت گفت: در سال‌جاری تعهد اشتغال ابلاغی شهرستان ۸ هزار و ۳۳۹ نفر بوده که تاکنون برای ۷۸۵۹ نفر معادل ۹۴ درصد حجم ابلاغی اشتغالزایی انجام گرفته است و بقیه هم تا پایان سال در سامانه رصد اشتغال ثبت خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار رشت پرس در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید